Terugroepactie schuifdak (Karoq)

Frankie

Actief lid
Hallo,

Komende woensdag gaat onze Karoq weer terug naar de garage voor de krakende vooras. Probleem speelt al anderhalf jaar en heeft onder andere vanwege Corona crisis geen heel hoge prio gehad.
Bij het maken van de afspraak vertelde de garage aan mijn vriendin dat ze de auto meteen zouden onderzoeken ivm een terugroepactie die met het schuifdak te maken heeft. Vond dit vreemd omdat we onaangekondigd belden en ik heb hierover eerder niets gehoord vanuit leasemaatschappij oid.
Is iemand bekend wat er mis zou zijn aan het schuifdak? Ons dak lijkt probleemloos te functioneren, dus ik hoop niet dat ze er onnodig aan gaan rommelen.

Mvg, Frank
 

JeSko

Forumguru
Je zegt het zelf eigenlijk al, ze gaan het schuifdak onderzoeken omwille van een terugroepactie, kortom, waarschijnlijk is er een voldoende wederkerend probleem met de schuifdaken van de Karoq om een terugroepactie in te luiden, maar ze gaan natuurlijk eerst controleren of ook uw dak dat probleem heeft of zou kunnen ontwikkelen. Ze gaan niet rommelen aan uw wagen zonder daarover eerst te informeren, stel ze vinden inderdaad wat, zal u daar vast en zeker eerst over gecontacteerd worden.
 

Frankie

Actief lid
Ok, maar dan zou iedere Karoq eigenaar/berijder met een schuifdak hiervan gehoord moeten hebben. Wellicht weet iemand dan wel wat de reden van de terugroep is.

Dus ik zal mijn vraag vereenvoudigen: wie van de forumleden met een Karoq met schuifdak is benaderd voor een terugroep ivm schuifdak en is daarbij de reden gemeld?

Ps: jullie zouden kunnen zeggen "waarom weet je het zelf niet?" Dat is omdat mijn vriendin lief bedoeld de afspraak heeft gemaakt en zal invullen maar was vergeten mij dit eerder te melden.
 

JeSko

Forumguru
@Frankie

Niet perse nee, het kan zijn dat ze gemerkt hebben dat het eventuele probleem zich voordoet bij Karoq's van een bepaalde productie termijn, bv tussen 1-01-2019 en 1-03-2019 ( voorbeeld ), dan gaat niet elke Karoq rijder die melding over het schuifdak krijgen. Dit is meestal zo.
 

EdK

Forumguru
Je kunt zeggen dat er 2 soorten terugroep acties zijn.
De eerste is als het levensbedreigend is, bv een probleem met de remmen dan zal men vrij direct met je contact opnemen.
De tweede soort is dat het moet gebeuren, maar heeft geen hoge prio, dus dan doet men dit tijdens een servicebeurt of een reparatie zoals in jou geval.
Maar men heeft gemeld dat men dit gaat doen en indien nodig ( volgens hun ) dan word dit ook meteen uitgevoerd.

Terugroep acties zijn vaak te lezen op de site RDW als je je wagen op kenteken hebt opgezocht.
zodra ze uitgevoerd zijn dan verdwijnen die acties weer
 

ertromp

Forumguru
Een terugroepactie op een dak zal ook niet bij de RDW gemeld gaan worden want is niet levensbedreigend of zo
 

Desperado

Forumguru
Terugroepacties die niet met de veiligheid/ingrijpende zaken te maken hebben worden alleen intern gecommuniceerd en gedaan wanneer de auto in de werkplaats aanwezig is. Is bij alle merken zo.
 

De Stip

Forumguru
Nog niets vernomen van de dealer, dus ik ben zeer geïnteresseerd in dit topic. Laat even weten wat de eventuele modificatie inhield aub?
 

hendrik38

Forumguru
Lekkages bij pano daken blijft bij veel merken een issue heb ik het idee. Lastig te vinden ook soms. Bij mijn vorige auto (passat) ook tweemaal water in de auto door lekkage. Beide keren een geheel nieuw dak erin. Nu bewust geen pano dak genomen gezien mijn ervaringen, wat ik wel jammer vind. Hoop dat het een kleine aanpassing is. Ben ook wel benieuwd wat de aanpassing is.
 

JeSko

Forumguru
Nu bewust geen pano dak genomen gezien mijn ervaringen, wat ik wel jammer vind.

Begrijpelijk, wat een gedoe zo! Ik zou men pano niet meer kunnen missen, dat gevoel van ruimte boven je hoofd en het één zijn met de lucht boven je is fantastisch, maakt een auto veel minder een doos en veel lichter binnenin. De twee kinderen vinden het ook geweldig!
 

EdK

Forumguru
Pas op je kunt praten over 2 soorten van Panodak
De vaste panodaken hebben geen last van lekkage's
Degene die ook open kunnen schuiven die geven in algemeen de problemen met lekkage's !
 
Bovenaan Onderaan