Telefoon laadt niet op

Mies75

Forumguru
Hoi,

In mijn net gekregen octavia probeer ik via de usb-c poort mijn mobiel op te laden maar dit lukt niet.

Beide porten geprobeerd
Laad op voor 5 seconden en stopt dan met laden.

Net een nieuwe kabel gekocht maar zelfde probleem.

Draadloos laden gaat veelste langzaam.

Best wel lastig aangezien ik voor mijn werk veel rijd en ik nu aan het eind van de middag een lege telefoon heb.

Ik heb een Samsung note 20 die via android auto met Bluetooth verbonden is.

Wie heeft hier een oplossing voor?
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is dit al een keer eerder voorbij gekomen, als ik me niet vergis ook met een Samsung uit de 20 serie.
Weet alleen niet of daar ook een oplossing uit naar voren is gekomen…
 

Pindasaus

Forumguru
Laden en stoppen kan betekenen dat de lader (auto) te weinig stroom kan leveren. Met USB zou alles compatibel moeten zijn, maar voor het De oplossing is een losse lader die je in de sigarettenaansteker stopt. Koop er eentje die minimaal 2,4 A kan leveren en het liefst iets van Samsung Adaptive Fast charging o.i.d. heeft. Als je zoekt op "Samsung autolader" moet er wel iets naar boven komen.
 
Laatst bewerkt:

Mies75

Forumguru
Laden en stoppen kan betekenen dat de lader (auto) te weinig stroom kan leveren. De oplossing is een losse lader die je in de sigarettenaansteker stopt. Koop er eentje die minimaal 2,4 A kan leveren en het liefst iets van Samsung Adaptive Fast charging o.i.d. heeft. Als je zoekt op "Samsung fast charger 12V" moet er wel iets naar boven komen.
Euhmmmm...mijn auto heeft voor geen sigaretten aansteker meer.

Ik had juist een usb quickcharge daarvoor.

Of ik moet een hele lange kabel uit de kofferbak trekken....
 

Pindasaus

Forumguru
Haha, tsja als iedereen 12 V --> USB laders gebruikt, kan je inderdaad net zo goed direct een usb-poort op de auto zetten.

Hier heeft iemand hetzelfde. Na onderstaande handelingen was het opgelost, zonder dat duidelijk is waarom precies.
- Zet snelladen uit op de telefoon
- Herstart telefoon 2x
- Update Samsung OneUI
- Schakel remote Android Auto uit in de app

't Valt te proberen. :arghh:
 

PizzaPieter

Forumguru
Haha, tsja als iedereen 12 V --> USB laders gebruikt, kan je inderdaad net zo goed direct een usb-poort op de auto zetten.

Hier heeft iemand hetzelfde. Na onderstaande handelingen was het opgelost, zonder dat duidelijk is waarom precies.
- Zet snelladen uit op de telefoon
- Herstart telefoon 2x
- Update Samsung OneUI
- Schakel remote Android Auto uit in de app

't Valt te proberen. :arghh:
Vergeet ook niet je magnetron ondersteboven te zetten tussen de 2 herstarts in, een biertje te pakken voorafgaand aan de eerste herstart en als alles werkt de slingers op te hangen, mss wel samen met die leuke onbereikbare buurvrouw
 

Mies75

Forumguru
Telefoon naar langzaam opladen is ook niet echt handig.
Ik ga zo maar ff een usb a naar usb c kabel halen en van de kofferbak naar voren toe leggen.

Dan vraag ik me alleen af of er continu strook op de sigaretten aansteker aansluiting blijft staan?

Op mijn quickcharge blijven dan altijd mooie lampjes branden.

Ben bang dat die de accu weer leegtrekken...
 

Mies75

Forumguru
Vergeet ook niet je magnetron ondersteboven te zetten tussen de 2 herstarts in, een biertje te pakken voorafgaand aan de eerste herstart en als alles werkt de slingers op te hangen, mss wel samen met die leuke onbereikbare buurvrouw
Nuttig antwoord ook.
 

Okki

Donateur
@Mies75

Is een extra powerbank meenemen wellicht een optie?
Dan kan je tussen 2 afspraken door in de auto met dat ding je telefoon een beetje bijladen.

Misschien handiger dan weer een kabel trekken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Is het dan niet handiger om een 12V-lader direct aan te sluiten op een geschakelde zekering in de zekeringkast, weggewerkt achter het dashboard met een kort kabeltje naar je telefoon (in een houder óp, of in een vakje van het dashboard)? Dan weet je zeker dat hij onder het rijden altijd laadt en dat de lader stroomloos staat bij contact uit.
 

Tees

Donateur
Tis toch eigenlijk bizar dat een USB-C lader niet doet wat ie moet doen. De vraag is of t aan de telefoon of aan de auto ligt (of de combi van de twee). Als ik t zo lees op Briskoda is de grootste kans dat t aan de telefoon ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: otn

EdK

Forumguru
Het klinkt misschien vreemd uit mijn mond maar kans is zeer groot dat het aan je kabel ligt.
Tijd terug een laadkabel USB A naar USB-C besteld en ontvangen voor de Samsung S8
Bedoeling was om hem te gebruiken in de auto.
Tsja weinig laden dus, toen de kabel op me PC aangesloten en nog niet laden maar kon wel data van me phone afhalen of plaatsen.
Snapte even niets van, kwam enkele dagen later een oud goedkoop kabeltje tegen in één van me laden en met dit kabeltje geprobeerd in de auto en later ook op PC en in beide gevallen dus gewoon laden....
Nogmaals de nieuwe kabel erbij gepakt en nog steeds niet laden met die kabel.

Waarom / waardoor dit gebeurd ...... ik weet het echt niet
 

Tees

Donateur
Er zijn ook datakabels op de markt, die missen de aders voor het laden. Bij USB-A was dat relatief eenvoudig met de 4 aders (2 data, GND, +5V), maar met USB-C is de pinout veel ingewikkelder geworden met 12 aders. Bovendien communiceert een laadapparaat ook met een USB-C apparaat, dat veroorzaakt dit soort problemen ook.

Maar het zou ook heel goed kunnen dat het probleem in de kabel zit. Als je een PD (powerdelivery) kabel koopt zit je sowieso goed (maar duur), maar een andere kabel van een goed merk zou ook moeten werken.
 

Mies75

Forumguru
Ik heb diverse kabels geprobeerd, zelfs usb 3.1 maar dat werkt met mijn telefoon helaas niet.

Een collega heeft exact dezelfde auto maar een Samsung a52 ofzo...goedkopere versie i.i.g. en dat werkt prima.

Heb nu maar een usb a naar c kabel vanuit de kofferbak getrokken naar voren en dat werkt icm mijn quickcharge lader prima.

Ben bang dat de usb c port sws geen quickcharge ondersteunt en mijn telefoon is alweer 2 jaar oud dus moet met enige regelmaat opgeladen worden.

Wel jammer om op deze manier te moeten laden maar het is niet anders.

Wil ook niet teveel aan de auto gaan rommelen dus laat het maar even zo.

Nu gewoon mezelf aanleren de lader bij thuiskomst eruit te halen.

Wellicht later een andere telefoon op mijn werk regelen.
 
Bovenaan Onderaan