Telefoon bediening en Carplay

ik heb dezelfde problemen in mijn scala en met iphone8. Heb de Bolero en allerlei draadjes geprobeerd, connecten lukt gewoon niet. In de systeeminstellingen staat CarPlay 3.1.58 en software 0469.
As we speak staat de scala al vanaf 9 uur bij de dealer om te checken maar als ik dit zo lees gaat de oplossing niet gevonden worden! Alhoewel ik hoop van wel natuurlijk


Ik kan op iPhoneD.nl dit vinden over iOS14.
iOS 14 FAQ
In het onderstaande lijstje geven we antwoord op de meestgestelde vragen over iOS 14. Zo ben je in een minuutje op de hoogte van de belangrijkste zaken rondom deze update.

  • Wanneer verschijnt iOS 14? – iOS 14 verschijnt in september 2020 voor alle ondersteunende iPhones.
  • Wanneer verschijnt de iOS 14 bèta? – De eerste ontwikkelaarsbèta volgt vlak na de onthulling in juni, vervolgens verschijnt in juli de eerste publieke testversie.
De enige update op mijn iphone8 is er voor 13.6.
Gaat dit helpen? Weet iemand dit misschien?
Anders, waar kun je bèta’s vinden?

Bedankt voor jullie reacties en blijf gezond.
 

lsp

Forumguru
QUOTE
Mijn probleem was NIET dat de iphone niet verbond met de Columbus in de Octavia. Ik kon alleen niet met de stuurbediening opnemen of annuleren.
dat werkt nu wel in IOS14.

Met betrekking tot de Beta, deze kan je via apple beta programma aanvragen. Dit betekent echter de je Iphone niet 100% stabiel meer is en er Apps eventueel niet meer kunnen werken. Dus zonder ervaring met Beta's zou ik niet adviseren om te gaan naar een IOS14 beta. Zeker omdat het een andere uitdaging is dan ik had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, heb je helemaal gelijk in.
Er is echter niet een specifiek draadje in het forum die gaat over wel/niet connecten, en de issues lijken auto-type en specificatie en soft- of firmware gebonden, vandaar dat ik mijn frustratie even hier wegschreef :laugh:
Want wat ik echt niet begrijp is dat ACP zoveel kuren onder zoveel verschillende omstandigheden vertoont.
En wat ik al helemaal niet begrijp is dat dealers blijkbaar in staat zijn om een niet up-to-date auto af te leveren..
Maar goed, ik sta nog steeds in de wacht op witte rook, en bedank je voor je reactie.
M.n over het bèta program, want ik ben ook nog eens keer een Apple newbie :arghh:
 

lsp

Forumguru
QUOTE
Het probleem blijft dat software op sommige punten net anders kan zijn per versie, dus vandaar dat het soms wel eens niet doet wat je wil. Blijft voor autofabrikanten lastig/moeilijk om alle typen goed te krijgen..

Maar dat je helemaal geen verbinding kan maken als er wel carplay (Medlialink+) in je unit zit.
Wat gebeurt er als je de de verbinding maakt met je Iphone? Wat zie je onder instellingen --> algemeen --> carplay ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn iPhone bedoel je zeker.
Daar staat: Als je auto draadloos CP ondersteunt, houd je de stembedieningsknop op het stuur ingedrukt om de CP-configuratie te starten.
Verder staat er onder MIJN AUTO (Uiteraard) SKODA en pijltje naar rechts. Ik zie ook dat er naar andere auto’s wordt gezocht...

Vervolgens kom ik in een menuutje met Pas aan met pijltje naar rechts en
CP indien vergrendeld met zo’n swipekeuzeboxje.. die is nu groen (en staat dus aan).
Verder kan ik kiezen (in blauwe letters) Vergeet deze auto.
(Geprobeerd maar lost niets op anders dan een hernieuwde koppeling met SKODA)
Als ik kies voor pas aan kan ik mijn apps selecteren en deselecteren en de volgorde aanpassen.

Kan je hier iets mee?
Mijn issue is nu bij de importeur gemeld, dus dat duurt een paar weken ben ik bang..

PS mijn iPhone verbindt middels Bluetooth, die uit of aan helpt niets.
Incidenteel heb ik wel een melding over incompatibel accessoire langs zien komen op de iPhone. Ook pakt het draadloos opladen mijn iPhone niet altijd direct, zit zeg maar wat vertraging in. Phoenix uit bakje, weer in bakje en dan geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Nope, alleen Mirrolink of ML+ Staat in mijn menu, weet ik nu even niet.
En als ik dat kies moet er een connectie worden gemaakt... en dat laatste stappie werkt niet.
No iPhone, no Samsung, no Huawei, niets, nakkes en nada.
 

Rallye

Forumguru
Je zou Smartlink moeten kiezen in het menu. Als je aansluiting gelukt is heet het menupunt CarPlay (bij mij tenminste - aansluiting via kabel).
 
Mijn idee is dat het aan de Bolero ligt, jullie Amundsen werkt gelukkig prima.
Want mijn ML wil eerst nog connecten.. en daar loopt ie op stuk of in het stukje tussen connecten met CP en Bolero (software???.)
Weet je wat het is. Het Is de monteurs En experts op allerlei manieren niet gelukt.
Ik heb gewoon enkele maandagmorgen onderdelen, en die moeten vervangen, ze weten alleen nog niet welke. Jammer dat dit via de importeur moet.
Voor de rest ben ik met mijn Scala best wel happy :D
 
Bovenaan Onderaan