Telefoon bediening en Carplay

lsp

Forumguru
Weet niet of deze in Columbus of in Octavia 3 hoort..

Als ik connect met carplay, steeds vaker (zeker nu abbo bij Skoda afgelopen is), is de bediening van de telefoon gewoon niet meer te doen via het stuur.

Of ik doe iets verkeerd of het kan gewoon niet.
Bij inkomend gesprek komt deze over de navigatie (WAZE) heen en kan ik daar via touch opnemen. Echter als op wil hangen moet ik dus allereerst via diverse x touch naar telefoon om op te hangen | of wachten tot de ander ophangt.

Is dit een user error of een tekortkoming van de Octavia met Columbus.

ps. mijn college met een Amundsen (VW type weet ik zo niet) werken de knoppen wel gewoon.
 

Timmer

Donateur
Ik heb ook een octavia met amundsen, en stuurbediening lijkt mij gewoon te werken, of beter gezegd; ik heb nog geen problemen ervaren zoals jij beschrijft.
Ik kan wel niet in het telefoonmenu of iets anders via mfd, als men gsm via carplay aangesloten is, maar opnemen kan ik gewoon via het stuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Ik heb ook een octavia met amundsen, en stuurbediening lijkt mij gewoon te werken, of beter gezegd; ik heb nog geen problemen ervaren zoals jij beschrijft.
Ik kan wel niet in het telefoonmenu of iets anders via mfd, als men gsm via carplay aangesloten is, maar opnemen kan ik gewoon via het stuur.

Raar, dat Amundsen dus blijkbaar werkt zoals ik verwacht, maar dat mijn Columbus dat dus heel anders en totaal niet logisch doet.
 

Smeeuwis

Donateur
Morgen rij ik weer een stukkie, zal het eens proberen. Ik bedien ACP eigenlijk altijd vanaf het scherm, maar ik zal eens kijken.
 

Spector

Forumguru
Ik kan wel opnemen en ophangen via het stuur ( ACP icm Colombus ). Verdere bediening weet ik eigenlijk niet, ik gebruik daar voor het ACP menu of Siri.
 

jesse_s93

Donateur
Ik herken dit deels in de Scala, maar dit is (bij mij) niet afhankelijk van het gebruik van Carplay, maar van de weergave van de virtual cockpit. Ik kan zo niet lezen of TS over een virtual cockpit beschikt, maar als iemand mij belt in het "klassieke" virtuele scherm met de twee tellers, dan kan ik opnemen via het stuur en blijft het telefoon scherm tussen de klokken staan. Daar staat dan ook beëindigen waardoor ik door nogmaals op het draaiwiel op het stuur te drukken, kan ophangen.

Zit ik echter in de weergave met de toerenteller in het midden (de sportievere weergave), dan krijg ik bij een binnenkomende oproep wel het telefoon scherm aan de rechterkant waardoor ik kan opnemen middels de stuurwielbediening. Na het opnemen, verdwijnt dit scherm echter direct, waardoor ik de menu's door moet om de telefoon op te hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Ik kan wel opnemen en ophangen via het stuur ( ACP icm Colombus ). Verdere bediening weet ik eigenlijk niet, ik gebruik daar voor het ACP menu of Siri.

Dat is wat ik verwacht had maar bij mij krijg ik in MAXI DOT Telefoon via Apple Car Play, maar daar kan ik niet opnemen of bladeren of wat dan ook..
 

Spector

Forumguru
Vandaag krijgt het systeem een firmware upgrade tijdens een servicebeurt, ik hoop niet dat daarmee de problemen met CarPlay gaan ontstaan...
 

Smeeuwis

Donateur
Telefoonbediening via stuur als Apple Carplay actief is gaat niet, althans niet op de Columbus. Alleen opnemen en afsluiten van een inkomend gesprek, met de draaiknop op de rechter stuurhelft. Siri werkt overigens wel prima, als ACP op het middenscherm actief is wordt er gewoon geluisterd naar 'Hey Siri!". Over handsfree gesproken...

Via Bluetooth vlekkeloos. Laatste firmware is er zeer recent door @Rainesh opgezet, alleen nog geen iOS 14 op de iPhone X. Ik wacht op de bèta.
 

lsp

Forumguru
Even een update...

Na over gegaan te zijn naar IOS14 werkt nu bij mij ook het opnemen en ophangen van het telefoongesprek via de knop op het stuur.

Allen bedankt voor het meedenken
 

Smeeuwis

Donateur
@lsp Wat apart dat dat bij jou pas bij iOS14 doet, dat werkt bij mij al vanaf het begin prima. Ik draai iOS13.6 beta. Heb jij soms de Columbus met knoppen? Of wel de nieuwere met volledig glazen display?
 

lsp

Forumguru
@lsp Wat apart dat dat bij jou pas bij iOS14 doet, dat werkt bij mij al vanaf het begin prima. Ik draai iOS13.6 beta. Heb jij soms de Columbus met knoppen? Of wel de nieuwere met volledig glazen display?

Ik heb de Columbus met alleen touch screen.
heb alle versies van OS zo ongeveer gehad, heeft onder Carplay nog nooit gewerkt. Idd nu pas met Beta van IOS14. Een verademing de melding van telefoon in MaxiDot en dan kunnen opnemen of weigeren.
 

Smeeuwis

Donateur
Misschien is het verschil de Virtual Cockpit, die heb ik namelijk. Maar fijn dat het eindelijk werkt!
 

Rainesh

Forumguru
Virtual cockpit staat er los van, die hebben hun eigen updates....(duren verschrikkelijk lang om te updaten).
 
Bovenaan Onderaan