Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Ik hoop maar (wellicht enigszins tegen beter weten in) dat de IJsvogel een goed nieuw thuis vindt, waar net zo goed voor 'm gezorgd zal worden :jaja:

En verder heb je natuurlijk gelijk, en is t een bijna onmogelijke rekensom. En dan val ik terug op m'n eigen directe impact: ík verbrand straks geen brandstof meer door te rijden, en veroorzaak dus weinig tot geen (CO2) uitstoot meer (het lokale laadpaalbedrijf gebruikt voornamelijk zonnestroom, dus dat zit ook goed).

NB, even mierenneuken: het onderscheid tussen milieu en klimaat - milieu is de directe leefomgeving, dus kwaliteit van lucht, water, bodem, natuur, etc. Het klimaat is de (al dan niet globale) meteorologie op langere tijdschaal. En die verandert door uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen. Vaak gaan milieu en klimaat samen, oftewel iets dat goed is voor t klimaat is vaak ook goed voor t milieu, maar niet altijd.

Eltjo

Forumguru
Milieu, milieu? Ik kom uit een voortreffelijk milieu!
Mierenziften of muggenneuken; wat "hier" goed is voor het milieu is ergens anders totaal desastreus zoals b.v. het winnen van lithium of het niet in Groningen winnen van aardgas maar wel tankers met LNG uit de VS laten komen waar daar de bodem verzakt.
In D was het jaren terug zo dat een elektrische auto vervuilender was dan een brandstofauto doordat de energie nog uit bruinkool gewonnen werd.

Zelf ben ik zo'n eikel die het plastic ruitje uit de kartonnen doos trekt en het plastic thuis uit de vuilnisbak pakt om het te scheiden..

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
*zucht* @EdK, volgens mij weet je wel hoe t werkt met groene stroom...de lokale partij die een belangrijk deel van de laadpaalvoorzieningen hier in de wijk doet heeft iig een behoorlijk aantal zonnepanelen zelf neergelegd, én regelt de capaciteit van de laadpalen (ism de netbeheerder) naar gelang de netbelasting (meer vermogen bij veel beschikbare stroom, die vrijwel altijd groen is, minder bij (grijze) piekbelasting). Niet toevallig ook de grootste proeftuin van Nederland voor netstabilisatie door V2G. Zeur wat je wilt, veel beter dan dit gaat het in NL niet worden als je geen eigen laadpaal plus megaveel PV hebt.

@Eltjo gelukkig is de productie en transport van benzine ook nogal milieubelastend. Ja, er is nog wel het nodige te verbeteren in de winning en productie van de grondstoffen van batterijen. Maar als je een nette LCA doet (waar dit allemaal in verwerkt zit), dan blijkt ook op dit vlak een EV beduidend beter uit te vallen dan een ICE.

Ik ben trouwens ook zo'n idioot die die scheiding zo probeert te doen. Beetje tegen beter weten in, maar jaaaaaren geleden was de terechte slogan al 'Een beter milieu begint bij jezelf'

EdK

Forumguru
*zucht* @EdK, volgens mij weet je wel hoe t werkt met groene stroom
Inderdaad "zucht"
Als ik elektrisch rijd dan rij ik milieu vriendelijk..........
En ik sponser een windmolen of zonnepark dus .....
Zolang die kolencentrales en die gas centrales nog draaien om onze stroom op te wekken doet een ieder er net zo hard aan mee met de vervuiling
Dat het mensen een lekker gevoel geeft om voor groene stroom te betalen, ben je een dief van je eigen portemonnee.

Maar goed prima dat je elektrisch gaat rijden maar dat wil nog zeker niet zeggen dat je milieu vriendelijk hierdoor bent.
Oké je verbrand zelf geen fossiele brandstof maar er word nog voldoende verbrand om die batterijwagen te laten rijden.....en deze te laten produceren.
Vloegel toen ik nog klein was stookte we kolen in de kachel !!
We moesten allen aan het gas want dat was goedkoop en milieu vriendelijk
En nu moet ik van het gas want dat is vervuilend, maar staat er wel ergens in de stad een grote centrale continu te stoken op gas voor warm water en een warm huis...
Maar goed we zullen ongetwijfeld hierover van mening verschillen, en dat is prima !

Bovenaan Onderaan