Opvallend genoeg lijkt de IJsvogel sinds het vervangen van de bougies een tikje zuiniger te zijn. Ik heb sindsdien het incidentele overslaan ook nog niet ervaren. Kan natuurlijk toeval zijn (bijv omdat t nu wat warmer is en droog weer), maar wellicht waren de bougies toch ook wel aan vervanging toe.
En in de tussentijd is t toch een beetje gaan kriebelen wat betreft een nieuwe auto (ja echt, dat kan zélfs bij Tees gebeuren

). We hebben best wel wat spaargeld en we vinden het een goede besteding als we dat in een EV zouden steken. En dan komt een Enyaq wel het meest in aanmerking wat mij betreft.
Dus ik ben een beetje aan het rondkijken op internet, maar nog geen tijd gehad om proef te rijden oid. Qua eisen zit ik wel aan een 80-versie (vooral vanwege vakanties met dakkoffer en soms fietsendrager), en max 140k km. Prijs max 25k, maar liever dichter bij de 20k. En een trekhaak moet er wel op, maar kan natuurlijk evt achteraf erop gezet worden (maar kost wel een rug extra). Verder wil ik graag ACC met Stop & Go, en Travel assist qua hulpsystemen, maar ik heb begrepen dat die laatste bijna altijd achteraf geactiveerd kan worden. En qua luxe graag stoelverwarming, liefst geen leer, ik heb veel liever (grotendeels) stof. En dat is t wel zo'n beetje.
Ohja, de kleur natuurlijk. 1x raden welke kleur dat moet worden

. Helaas is die kleur tamelijk zeldzaam op de ex-leasebakken die nu massaal op de markt komen. Dan zijn er nog 2 mogelijkheden, maar ik vind die unikleur Energy Blue helemaal niets, maar Race Blue op de Enyaq zeker wel!

Dat dit toevallig samenvalt met de hoge benzineprijzen en daardoor veel meer mensen opeens een EV willen is ook wel wat ongelukkig. Maar we hoeven niet meteen iets, al is die kriebel er natuurlijk wel