Ted stelt zich nog even voor, en vraagt achter schokbrekers voor Fabia 1 combi

JeSko

Forumguru
@Desperado

Zeer zeker, netjes warm rijden, rustig aanzetten bij koude motor enzo, als ik zie hoe sommige, neen, vele, op mijn Job vertrekken met hun koude motor... Contact niet meteen afzetten na aankomst, maar nog paar 10tal secondjes laten draaien is iets wat bv bijna niemand doet. Mensen weten vaak niet dat dit alles slecht is voor hun auto.
 

Ted

Forumguru
Precies rustig warm rijden doe ik altijd, zelfs met caravan erachter en destijds met een powerbox deed ik dat nog zorgvuldiger als ik gelijk de snelweg op moest, liet ik de motor noodgedwongen 10 minuten opwarmen. De caravan heeft er zeker 11 jaar, 2 x per jaar naar zuid Frankrijk getrokken en dan moest hij maximaal vermogen leveren waarbij de motor geen enkel probleem mee had en de motor temperatuur exact gelijk bleef met normaal rijden. Bleef in zijn 4e versnelling rijden om de motor te sparen en de bak. Windmee had ik wel kunnen doorschakelen. Liet de motor lang nalopen bij een stop soms liet ik de motor geheel doorlopen omdat de kinderen in de auto bleven.

De airco is echt super en regelt prima.

De creation is met 15' x 195 wielen uitgevoerd die met Michelin energy saver+, uitermate goede wegligging heeft. voorbanden gaan circa 58 dkm mee en achter circa 120 dkm.

Het raammechanisme wordt minstens 4x per dag gebruikt bij de poort controle op het werk en functioneert ook perfect.

De kabelboom modificatie heb ik zelf uitgevoerd en heb veel problemen voorkomen, denk ik zo.

Ook mijn eerste remschijven doen nog prima dienst.

De afstandbediening wordt minder, de afstand wordt steeds korter en is teruggelopen naar 4 meter ongeveer.

De koplampen polijst ik ieder jaar en dan zijn ze weer apk waardig. De xenon lampen die ik zelf gemonteerd heb, heb na 10 jaar vervangen voor nieuwe omdat deze achteruit waren gegaan in intensiteit. Ook een ballast vervangen.
 

VAG-man

Forumguru
Spuit je de koplampen na het polijsten ook in de blanke lak? Ik heb dit ook eens gedaan en toen bleef het weer jaren helder.
 

Ted

Forumguru
Oh, dat wilde ik doen met een acryllak maar nooit gedaan. Maar nu jij daar ervaring mee hebt ga ik dat eind dit jaar ook doen. Want elk jaar ben ik er circa 1 uur mee bezig en een lamme arm hou ik er aan over, hihi.

Nog even een vraag; polijst je ze dan korrel 500 of gewoon met een polish wash van commandant?

Hoor graag jouw methode?
 

VAG-man

Forumguru
1 soort korrel?:pieker:

Dit is mijn manier.

320/400/500/600/1000/1500en als laatste 3000 met water geschuurd.
De eerste stap 320 daar kan je goed zien wat je weg haalt ,dat is een soort beschermlaag die mat geslagen is of steenslag heeft.

Na het polijsten spuiten met blanke lak. Zo heb je zeker de 1e 5 jaar heldere koplampen.
 

Ted

Forumguru
Oh super, die fijnheden kan ik wel op het werk krijgen. Wellicht ga ik het aan het einde van het jaar voor de APK uitvoeren. Acryllak is goed UV bestendig dan ben je er gelijk van af voor een geruime tijd.

Nogmaals bedankt!
 
Bovenaan Onderaan