Ted stelt zich nog even voor, en vraagt achter schokbrekers voor Fabia 1 combi

Ted

Forumguru
Ik ben inmiddels 16 jaar ruim actief op dit forum en doe altijd actief mee. mijn Skoda fabia 1 combi sdi 1.9 Creation uitgave heeft al 478 dkm gereden, vanaf nieuw gekocht en altijd zelf onderhouden.

Zoekt een paar achter originele schokbrekers van een combi die nog in orde zijn (niet lek en nog goed dempen) en vervangen zijn voor bijvoorbeeld een sportieve exemplaar. De boven hulsen mogen defect zijn! Km stand < 150 dkm bij voorkeur.

Krijg bij mij de indruk dat de achter schokbrekers de laatste 10 dkm aan dempend vermogen afnemen.
 

EdK

Forumguru
Ik ben inmiddels 16 jaar ruim actief op dit forum en doe altijd actief mee.
Lid Sinds:19-03-2006

Ted ik weet niet waar je hebt leren rekenen , maar lid sinds 2006 en levende in 2019 en een 4 maanden van maart 2020 dan kom ik toch echt niet aan de ruim 16 jaar lid.....:koffie::cheers:
 

Ted

Forumguru
Vond het vreemd dat ik na circa 13 jaar (blijkt na verificatie) mij weer moest voorstellen. Mijn Fabia 1 creation heb ik gekocht in mei 2003 en had het gevoel dat ik vanaf die datum deze site actief bezocht had. Weliswaar de eerste 3 jaar niet als lid. In 2006 heb ik een grote topic gestart over Xenon's en daarmee is de liefde ontstaan bij dit Forum. Helaas vind ik de opmerkingen van EDK nogal overdreven en mij gelijk een predikaat mee te geven, is niet "Comme il faut". Tenminste binnen mijn optiek.
 

EdK

Forumguru
Helaas vind ik de opmerkingen van EDK nogal overdreven en mij gelijk een predikaat mee te geven,
Dat mag !
Maar was meer een reactie op je opmerking van meer dan zoveel jaar lid
En tsja toen ik zag hoe lang je lid was , was het meer niet serieus bedoeld om je even op je rekenen te wijzen
Niet meer en niet minder, maar helaas beleefde jij dat anders...

Nadeel van platte tekst ....:pardon:
 

Japanese Power

Donateur
Neem de postings van @EdK altijd met een pak zout @Ted , dat helpt.
Type ruwe bolster, blanke pit: Hij lijkt nors en stug maar is een goed mens.
Trek het je niet aan...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Jewepe

Forumguru
@EdK

Je weet toch hoe ze een kat in Helmond noemen? Dakhaas :D. En overigens worden Helmonders ook "kattemeppers" genoemd in Brabant (voornamelijk door Eindhovenaren). Jij komt niet toevallig uit Helmond ;)?
 

EdK

Forumguru
Jij komt niet toevallig uit Helmond ;)?
neuhhhh woon meer boven het 020 gebied...:maakmegek:

Maar een kat schijnt hetzelfde als een konijn te smaken, vandaar dat op de markt bij het kopen van konijn de vacht om de poot moet zitten...

Maar toen ik begon met werken had ik een collega die tegen zijn pensioen zat en die de oorlog had meegemaakt.
En die vertelde dat hij serieus had mee gezocht naar de kat van de buren die ze de avond ervoor met zijn ouders hadden genuttigd..

En in die tijd zat ik bij een bedrijf die de KLM als klant had, en we hadden in een opslag een 8 konijnen die we het gehele jaar te eten gaven, en tegen de kerst aten we dan allen thuis met de kerst Konijn in den wijnsaus ....... mmmm heerlijk:nailbiting::nailbiting:
 

EdK

Forumguru
Tuurlijk niet @Cordoba , gewoon aan de achterpoten... staart mot er als eerste af !
Sleutelhanger uit de jaren 70 , moet jij toch nog wel weten !!
 

Ted

Forumguru
Leuk dat je er naar vraagt. Zeker, de 2e handse gemonteerd en functioneren perfect en de balance is in orde ten opzichte van de linkse. Inmiddels al weer 8 dkm gereden. Mijn voorspelling is dat ik van de zomer de 500 dkm ga passeren.
 

Ted

Forumguru
Nee beslist niet en ben de 1e eigenaar, altijd het onderhoud zelf gedaan. Nog 1e koppeling en motorisch en de versnellingsbak, totaal geen defecten. Wel de binnenste homokineten vervangen (bij 300 dkm, 80 euro). Airco werkt perfect nooit bijgevuld, alleen de koolborstels vervangen van de fan.
Wel kleine dingen zoals temperatuur sensor, o ringen kachel 2 jaar geleden vervangen, 1 uur werk maar! Omloopwielen van de distributie snaar nooit vervangen, wel de snaar en 1x de waterpomp. Taatslager wielophanging links vervangen (15 euro) Wellicht van de zomer doe ik die nog een keer. Deurslot bestuurders zijde vervangen.

Altijd olie op tijd vervangen en de laatste 200dkm overgegaan op full synthetisch 5w40 en verruimd naar 20dkm.

Wel veel banden en 3x een accu. Verbruikt praktisch geen olie. Carrosserie veel steenslag maar voor de rest smetteloos. voorruit ook veel steenslag.

Binnenbekleding perfect en stoel voelt nog stevig aan.

Lees de ECU met VAG COM uit en bevalt prima.

Kortom, ik ben een tevreden rijder met een verbruik van 1 op 22,7 over een jaar genomen en de airco 9 maanden per jaar aan (half climat control).
 

Duijzer

Donateur
Sdi motor is sterk. Niet snel, maar een betrouwbaar blok. Creation uitvoering was een hele leuke in 2003, met airco en leuke bolletjesbekleding. Van deze Fabia kun je nog lang plezier hebben.
 

JeSko

Forumguru
Zulke verhalen ga je minder en minder horen met de nieuwe auto's, die zijn gemaakt om niet langer dan 10 jaar mee te gaan zonder er enorme kosten aan te doen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vond mijn Creation (met 75 pk benzinemotor), hier en daar toch wat minder, en heb 'm in de loop der jaren behoorlijk aangepast. Wat mij verbaast, is dat je blijkbaar nooit een raammechanisme of raammotor hebt moeten vervangen al die jaren.
 
Bovenaan Onderaan