Technisch vraagje: Remmen voelen raar, voelen beter bij hoger toerental.

Heb jij enig idee?


  • Totaal aantal stemmers
    4

Destiny

Nieuw lid
Sorry hoor maar met tape en slangklemmen remleidingen repareren? :banghead:
Ben je al een keer met je hoofd tegen de voorruit gegaan of zo?


Weer zo'n prachtig voorbeeld van iemand die ver weg moet blijven van technische forums. Sowieso kan dit niet bepaald als een technisch forum gezien worden gezien het meerendeel van de reacties.

Dit issue heeft namelijk helemaal niets met remleidingen te maken.. Zoals echter ook duidelijk aan bijvoorbeeld een Hakar te lezen is, is het technisch besef hier nogal laag.. Jammer, maar goed te wete voor de toekomst..
 

ertromp

Forumguru
Weer zo'n prachtig voorbeeld van iemand die ver weg moet blijven van technische forums. Sowieso kan dit niet bepaald als een technisch forum gezien worden gezien het meerendeel van de reacties.

Dit issue heeft namelijk helemaal niets met remleidingen te maken.. Zoals echter ook duidelijk aan bijvoorbeeld een Hakar te lezen is, is het technisch besef hier nogal laag.. Jammer, maar goed te wete voor de toekomst..
Je hebt helemaal gelijk :deuk::deuk:
Maar om nog wat specifieker te zijn: alleen als je diverse hersencellen mist schrijf je dat soort reacties en ga je slangen in dit geval blijkbaar vacuüm slangen met een stukkie tape repareren. Wat denk je wat hitte en olie met wat tape doet? Heb je weer geen bekrachtiging en daarmee de omgeving dus weer in gevaar brengen.
Echt man stop met je bijdragen hier het brengt werkelijk niets
 

EdK

Forumguru
Jeetje mina wat benne jullie allemaal weer heet geblakerd !!!
Even gaat de buiten temperatuur weer naar zomers toe en jullie hersenpan kookt weer over....

Relax heren, ga eventueel ff met de kop in de koelkast om af te koelen....
En neem anders maar een koud :cheers: want dan komt er van jullie allen misschien nog wat leuks uit de pen....

Pffffff zoooo :sleep::sleep::sleep::sleep:
 

Hakar

Donateur
maar in de eerste bladzijde met posts werd er al diverse keren naar je vacuum- leidingen/pomp of voorraadtank verwezen

Had ik er maar niet bij geschreven, werd de tekst zo lang, maar nu jij het aanhaalt,
:fool: dat ik het niet heb vermeld.
 

Destiny

Nieuw lid
Je hebt helemaal gelijk :deuk::deuk:
Maar om nog wat specifieker te zijn: alleen als je diverse hersencellen mist schrijf je dat soort reacties en ga je slangen in dit geval blijkbaar vacuüm slangen met een stukkie tape repareren. Wat denk je wat hitte en olie met wat tape doet? Heb je weer geen bekrachtiging en daarmee de omgeving dus weer in gevaar brengen.
Echt man stop met je bijdragen hier het brengt werkelijk niets

Kijk, daar bewijs je het wederom.

Vertel; wat heeft olie met een vacuumslang te maken? Ik ben echt werkelijk zeer benieuwd. Of hitte in combinatie met een vacuum... Echt hoor, zeker nog nooit gehoord van die hele klepel of wel?

Nogmaals: Als je geen flauw idee hebt hoe een rembekrachtiger werkt; blijf dan aub weg met zogenaamd advies...

PS: Wist je dat een niet werkende rembekachriger niet eens een APK afkeur punt is? Dit omdat de remmen dan nog prima functioneren, maar op de ouderwetse (lees=onbekrachtigde) manier.
Wist je ook dat bij een rembekrachtiger enkel luchtdruk een verschil maakt en olie of een andere vorm van hydrauliek helemaal geen rol speelt?

Begrijp me niet verkeerd; een deel van jullie heeft ongetwijfeld de beste intenties; maar god o god wat een stupide en snobistische reacties die werkelijk niks van doen hebben met het issue is kwestie. En heerlijk om daarop door te trollen en de reacties van lui als Hakar te lezen. Wat een treurige bedoeling hier... De term "technisch forum" schaamt zich diep..
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Okay, dan ga ik vrolijk door op dit gezellige, informatieve, gespeend met kennis, en bij tijd en wijle zeer kundige en serieus forum. :yeah:
 

EdK

Forumguru
Wist je ook dat bij een rembekrachtiger enkel luchtdruk een verschil maakt en olie of een andere vorm van hydrauliek helemaal geen rol speelt?

Nou ben ik gelukkig een leek dus je kunt me veel leren
Dus leg mij eens even verder uit wat je hier mee bedoeld, want het gaat even boven me petje nu !!
 

ertromp

Forumguru
Kijk, daar bewijs je het wederom.

Vertel; wat heeft olie met een vacuumslang te maken? Ik ben echt werkelijk zeer benieuwd. Of hitte in combinatie met een vacuum... Echt hoor, zeker nog nooit gehoord van die hele klepel of wel?

Nogmaals: Als je geen flauw idee hebt hoe een rembekrachtiger werkt; blijf dan aub weg met zogenaamd advies...

PS: Wist je dat een niet werkende rembekachriger niet eens een APK afkeur punt is? Dit omdat de remmen dan nog prima functioneren, maar op de ouderwetse (lees=onbekrachtigde) manier.
Wist je ook dat bij een rembekrachtiger enkel luchtdruk een verschil maakt en olie of een andere vorm van hydrauliek helemaal geen rol speelt?

Begrijp me niet verkeerd; een deel van jullie heeft ongetwijfeld de beste intenties; maar god o god wat een stupide en snobistische reacties die werkelijk niks van doen hebben met het issue is kwestie. En heerlijk om daarop door te trollen en de reacties van lui als Hakar te lezen. Wat een treurige bedoeling hier... De term "technisch forum" schaamt zich diep..

Beste man
Onder een motorkap heb je te maken met oliedampen of bij je remcilinder met eventueel remolie
Als je te dom bent om dat te snappen en je vindt jezelf technisch ..........
Met tape zulke dingen repareren geeft geen beeld van enig technisch inzicht en dan maar een grote bek hier over het inzicht van anderen
Gelukkig bij mij zatt ervaring en kunde om met het goede materiaal aan mijn wagenpark te sleutelen en het belangrijkste veilig de weg op te kunnen
Zulke vacuumslangen op je rembekrachtiger repareer je niet met tape als je staat voor een goede oplossing koop gewoon goede vervangende onderdelen cq complete slangen
 
Ik neem aan dat de slang bij de aansluiting onder het ''sokje'' is gescheurd?
Dat is de meest voorkomende plek bij VAG namelijk,die zou je inderdaad kunnen dichten door het sokje te vervangen door tape en een klemmetje,maar goed,een nieuwe slang kost een tientje de meter,daar zou ik niet op beknibbelen,het is wel een stukje veiligheid,van zowel die van jou als een ander.
Aangezien de slang daar dus al is gescheurd,betekent dat hij gewoon op is,en je er op kunt wachten dat hij verder gaat door scheuren,dit is uitstel van executie,gooi er een tientje tegen aan en wees er klaar mee.
 

Arjann

Forumguru
Verder word de vacuumpomp aangedreven door de nokkenas (aan de ene kant zit het distributie tandwiel, aan de andere kant vd nokkenas de vacuumpomp). Er is dus wel een mogelijkheid dat door inwendige lekkage olie in het vacuum gedeelte terecht komt--------->uitleg: de nokkenas draait rond in olie
 
Bovenaan Onderaan