Te weinig koelcapaciteit met caravan; import-auto

hemi24

Donateur
@Dennis5E : je gaat het proberen niet oplossen; het is een kwaal van de wagens op het MQB platform, ongeacht of je nu een trekhaak af fabriek hebt of niet…
De motoren kunnen meer vermogen leveren dan dat de koeling aan warmte af kan voeren.

Diegene die netjes 80-85 rijdt zal het probleem niet herkennen.

Bakkertje

Forumguru
Precies @hemi24 het tempo aanpassen helpt het meest. De trekhaak voorbereiding van vag (1D7 / 1D8) gaat over de bekabeling, montage punten en software.
Er is ook een 8Z1, 8Z2 en 8Z4 optie en die gaat over verzwaarde koeling.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bedankt voor jullie berichten.
Helaas is het MQB platform zo uitgerust.
Wil niet zeggen dat het alsnog te optimaliseren is, vandaar mijn vraag.

De enige PR code die ik verder heb is 8Z5 geen warm land. Dit zal ook impliceren dat er geen verzwaarde koeling aanwezig is.

Zal de nieuwste koelfan een upgrade geven in het koelvermogen?
5WA121203G

We gaan het denk ik maar ervaren.

Arjan1985

Forumguru
Kleine site note. Je hoort weinig mensen die klagen over te veel koeling. Weinig mensen die met -40 rijden. Toen der tijd in Zweden werd er te goed gekoeld ;) (overigens geen VAG) en moest er een kartonnen plaat voor de radiator.
Vrachtwagens reden met afdek zeiltjes voor de radiator.

hemi24

Donateur
Leuk zo’n antwoord van AI, maar er wordt even voorbij gegaan aan het feit dat er verschil zit tussen een wagen op een Golf7/O3 platform en die op een Golf8/O4 platform…

Met een beetje geluk zijn onderdelen onderling uitwisselbaar, maar daar zou ik niet zomaar klakkeloos vanuit gaan!

AI: shit in, is shit out…

De ai resultaten zijn echt belabberd, ik richt me meer tot de werkelijkheid. De Abakus van 450watt heb ik wel op het oog. Heeft ook 6 kleppen ipv 2 die er nu in zitten.

1983jeroen

Forumguru
Hoewel de motor het waarschijnlijk wel kan is 100 bergop met caravan vrij snel.
Mijn 1.0 werd dan ook wel te warm (en kon het ook niet). De 1.5 liep niet echt veel op qua temperatuur.
Denk dat je niet teveel met de koeling bezig moet zijn, maar de snelheid terug moet laten zakken tot 90. Scheelde bij de 1.0 heel veel in temperatuur.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan