Te weinig keuze

Duijzer

Donateur
Sommige types/uitvoeringen/opties worden wel gebouwd, maar zouden door de Nederlandse wetgeving (bpm) zo duur worden dat de importeur ze niet opneemt.
Aan de andere kant maken ze op basis van die wetgeving dan een uitvoering die je in andere landen veel minder ziet.
Het aantal ecodiesels is hier bijvoorbeeld relatief veel hoger als in bijvoorbeeld Duitsland. In Oostenrijk worden enorm veel 4x4’s verkocht. Een importeur stemt het aanbod af op de markt. Voor die paar mensen die dan eens wat anders willen is dat weleens jammer.....
 

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba ga je echt stukken zoeken op de sloop? Ik ga op onze nieuwe wagen geen tweedehandsonderdelen steken. Om het perfect te krijgen kost het toch evenveel als nieuw.

Betreft 4x4, ken een voorwielaandrijver die het verbruik van een 4x4 ruimschoots overstijgt :D
Denk toch dat het voornaamste argument "niet nuttig zijn" is in NL. Vele zijn al niet overtuigd van winterbanden, laat staan van 4x4.
 

Japanese Power

Donateur
Het beperkte 4x4 heeft naar mijn idee nog een oorzaak: de uitstoot (brandstofverbruik) die bij een 4x4 aanzienlijk hoger ligt.
Toch zijn er merken die de 4x4 standaard aanbieden omdat je simpelweg een betere tractie hebt in alle omstandigheden. Denk hierbij bv. aan Subaru. Dus veiligheid speelt wel degelijk hierin mee.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Uiterlijk speelt tov motorisering, aandrijving e.d. een belachelijk grote rol. De meest belachelijke exponent hiervan vind ik wel de populaire loze 2e uitlaat.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja, ik :jaja:. Rosso Brunello. Hele mooie metallic rode kleur.
mijn vorige was ook een S2 rosso brunello. Stond te pronken in de showroom toen ik voorbij reed. Die moest ik hebben :nailbiting:
In eerste instantie ver buiten budget, paar maanden later door fout van invoerder er een hele mooie zaak aan gedaan, was toen nog een euro4-wagen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Als je de laaaaange levertijd ook er bij in ogenschouw neemt vraag je je inderdaad af waarom de wagen niet geleverd kan worden zoals jij wilt. Als je het met de prijs eens bent.
Heeft het met typegoedkeuring soms te maken?
Maar als je elke auto apart moet specificeren zullen er meer foutjes gemaakt kunnen worden.

Bij Volvo is ooit een computerfout gemaakt en een auto afgeleverd met 2 deuren rechts en één deur links.
Per ongeluk dus, maar wel veilig omdat de achterpassagiers niet zo de deur konden open gooien.
Dus dat zou zelfs kunnen.
 
Bovenaan Onderaan