Superblij met de Octavia 2

Karstieman

Forumguru
Uiteraard checken we Higgy wel even:

mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper

Hij had dus wel gelijk /forum/images/graemlins/tongue.gif (de pezewever /forum/images/graemlins/smile.gif )
 

rickske

Actief lid
Na in het begin wat kinderziektes met de auto te hebben gehad(water in koplamp,hoger olieverbruik,piepende ophanging welke te wijten was aan een loshangende plaat onder de auto) ben ik nu toch zéér tevreden over de octavia en ben ik elke keer weer blij dat ik in de auto stap. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

ougie

Forumguru
Higgy, Veejay en Karstieman jullie kennen elkaar zie ik. Ik zat net op het caravanforum, daar werd ik ook gewaarschuwd voor een leraar Nederland, die aldaar forumlid is.
Het enige nadeel aan mijn O2 is trouwens dat ik er na elke negenhonderd kilometer, vijftig liter diesel in moet gooien. Hebben meer mensen dat?
 
Dan rij je nog redelijk zuinig. Ik red de 900km niet. Heb ook geen zin om op de laatste dieseldamp het tankstation in te rijden...
 

Potje

Actief lid
Doe ook even mee.

Na 8400 kilometer ben ik toch ook erg tevreden met mijn O2. Zit me wel te ergeren aan een klein trillinkje ergens in het portier maar dat kan ook zomaar iets zijn dat in de portiervakken ligt.

HIJSFIJN!!!

En 900 kilometer is idd wel erg optimistisch. Doe normaal zo'n 800 km op een tank. Maar dan swif ik de pas weer even door de automaat en cash vervolgens de freebees! HATSJEE!!!

/forum/images/graemlins/rockon.gif

/forum/images/graemlins/ot.gif Deze hierboven is toch wel mijn favosmiley!
 
Nou... dat vind ik niet retezuinig. Ik heb de 1.9 TDI 81 KW, oct1 maar haal met gemak waarden van tussen de 950 en 1050. En nee, ben geen oude opa op de weg. Cruise snelheid op de snelweg (waar ik het leeuwendeel maak) ligt rond de 140 km/u.

Wat ik me wel afvraag (off topic) is hoe dat zit met de boardcomputer. Als deze nog 60 km aangeeft istie dan ook echt leeg of kan je nog doorrijden op een reserve en zo ja, hoeveel is dit. Weet iemand dit?
 

dorstvlegel

Actief lid
Ik zou het niet gokken, de boordcomputer is nogal optimistisch...

Maar, ook ik ben zeer tevreden over de Octavia. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Het enige nadeel is dat ik veel minder air-miles krijg dan bij mijn vorige gas auto.
 

smg

Lid
Ik haal met mijn 1.9 Tdi makkelijk 950 km (nieuwerwetse rijden /forum/images/graemlins/smile.gif ). Ben verder ook tevreden met m'n occie, maar zou -indien het geleverd zou worden- toch wel extra geluidsisolatie bestellen. En verder mag de middenconsole smaller, en moet zeker de het contactslot op een andere plek geplaatst worden (minder knieverbrijzel-gevaarlijk). Iemand nog meer verbeter-opties?
 

VEEJAY

Forumguru
Wat is er mooiere dan als je iedere ochtend de voordeur openmaakt, en je ziet dit.....
20051229175600076320x2405de.jpg




/forum/images/graemlins/baby012.gif
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Laat me raden......misschien twee O2's ???
maar eh, kan de voordeur nog wel dicht. (haha)

[/ QUOTE ]

hmm, das een goede... Vandaar dat ik een paar maanden terug mijn kentekenplaat voor kwijt was hahaha
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Na die 60km is de tank leeg en is er geen reserve meer.

[/ QUOTE ]
Is dat echt waar ja? M'n vriendin had m'n O2 onlangs met 0km op de boordcomputer voor de deur geparkeerd. Kon ik met het zweet in m'n bilnaad naar het dichtbijzijnste tankstation rijden (2km). Achteraf schijnbaar niet onterecht.
Is het trouwens ook echt waar dat je meer problemen hebt met een lege dieseltank dan met een lege benzinetank omdat er bij diesel altijd prut in de tank achterblijft?
 

CorNi

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Na die 60km is de tank leeg en is er geen reserve meer.

[/ QUOTE ]
Is dat echt waar ja? M'n vriendin had m'n O2 onlangs met 0km op de boordcomputer voor de deur geparkeerd. Kon ik met het zweet in m'n bilnaad naar het dichtbijzijnste tankstation rijden (2km). Achteraf schijnbaar niet onterecht.
Is het trouwens ook echt waar dat je meer problemen hebt met een lege dieseltank dan met een lege benzinetank omdat er bij diesel altijd prut in de tank achterblijft?

[/ QUOTE ]

Nee, op enkel de damp, het display geeft dan nog 0 km te rijden aan, kan ik nog zowat 30 km zonder stotteren(welliswaar op eieren....spannend op de ringweg rond Londen!)doorrijden, tja al wat ik tank in het buitenland moet ik zelf voorschieten en dat stel ik dus zolang mogelijk uit (maar heb wel een reservetankje met 5 ltr achterin /forum/images/graemlins/wink.gif ).
 

octofreak

Actief lid
Na 0 km is het nog mogelijk om in mijn geval nog 40 km te rijden, dan gaat er 55 liter in... dus (bijna) leeg.
 

Karstieman

Forumguru
Zodra ik het tank-pingetje hoor, houdt ik het (mentaal) maximaal vol tot het volgende tankstation en dan moet ik echt tanken... /forum/images/graemlins/shocked.gif
Als ik dat niet doe, dan rijd ik gewoon niet meer ontspannen...
 
Bovenaan Onderaan