Superblij met de Octavia 2

VEEJAY

Forumguru
Zo nu dan eens een ander draadje. Als (incidentele) bezoeker van dit forumdeel zie je alleen maar topics over krakende auto's die teveel olie gebruiken. /forum/images/graemlins/confused.gif

Heel goed om ervaringen daarmee te delen en hier en daar zijn zelfs oplossingen uitgewisseld. Prima benutting van het doel van een forum /forum/images/graemlins/473.gif

--------

Echter er mag ook weleens iets leuks gepost worden. /forum/images/graemlins/blush.gif

Tis alweer een jaar geleden dat ik mijn O2 bestelde, ik moet zeggen dat ik er nog elke dag met plezier naar kijk en in rij!

Nog steeds heb ik veel lol met alle opties die de Elegance uitvoering heeft. De xenon lampen met mooie 17" wielen maken het ook prima af.

Het is in mijn geval een leaseauto, maar ik was hem vrijwel ieder weekend. Ik heb inmiddels al 5 verzoeken gehad van collega's ter overname van mijn auto. (overnemen heeft als voordeel goedkoper dan nieuw bestellen+je hoeft niet te wachten).

Uiteraard heb ik het overwogen om lekker weer een nieuwe auto te bestellen, echter er is voor die prijs geen alternatief voor mij. Tuurlijk een RS is leuk of een editie 100 maar of ik er dan meer lol in heb dan ik nu al heb betwijfel ik.

Dit wilde ik ff met jullie delen. Octavia 2 is een perfecte auto. Iedereen die twijfelt zou ik gerust deze auto willen aanraden!

Mijn korte auto historie ter benchmarking:
-Seat Toledo signo tdi
-Peug 407 HDI
-VW Golf IV tdi
 

Exciter

Administrator
Amen...

Ja, ik rij hem zelf niet, dus kan ik weinig meegaan, wel, ik heb het zelfde gevoel met de onze Fabia.

/forum/images/graemlins/489.gif
 

Erikje

Actief lid
die van mij komt begin februari, dus Veejay's post maakt het wachten nog moeilijker dan het al is /forum/images/graemlins/407.gif
 
Helemaal eens , heb mijn O2 nu ruim anderhalve maand, en inmiddels een heerlijke 8000 Km verder ben ik nog steeds laaiend enthousiast wat een heerlijke ( Lease ) auto!

(Historie: BX ( prive) , BX (prive) , Almera (Lease), Focus Wagon (Lease), Xantia( Prive ), Golf (Lease ) en nu dus O2 (Lease) )

/forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Veejay heeft gelijk. Als we zeuren over pietluttigheden worden we een groepje azijnzeikers. Ik heb de O2 ook in de lease en ze bevalt me prima. Iedere auto heeft pro's en cons, maar RIJDEN gaat enorm.

mijn hist. Anglia, Primula, 128, 818, Ascona (3x), BX, ZX, Xsara en Xantia.
 

Matra_Murena

Actief lid
Ik sluit mij hier volledig bij aan, afgezien van een rammel dat elke auto kan overkomen een schitterende wagen! Ben elke dag weer blij dat ik deze gekozen heb.

mijn hist: Alfa Romeo 33,Matra Murena 2.2 (nog steeds), VW Golf IV, VW Golf IV
 
/forum/images/graemlins/529.gif /forum/images/graemlins/529.gif /forum/images/graemlins/529.gif

Historie: octavia I HB LPG (zakelijk) en nu octavia I combi TDI (zakelijk)
 
Niks mis met de O2, elke auto heeft wel wat en echt gezeik ben ik nog niet tegengekomen op dit forum, eerder "gebruikerservaringen" /forum/images/graemlins/aangenaam.gif Prima auto en ik rij elke dag met plezier in mijn auto.
 

Jan_Hein

Actief lid
Ik heb geen ervaring met een O2.

Kom ik aan met mijn Fabia.

Maar daar ben ik ook erg content mee. Heerlijk karretje. Tis tanken en rijden en verder geen omkijken naar. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Behalve dan de ruitensproeiervloeistof /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Hier ook zeer positieve ervaring na de eerste 9000km ondanks wat kleine probleempjes, maar die vallen in het niks als je kijkt naar wat je bij andere (gevestigde merken) voor problemen tegenkomt zoals zelfs Volvo en Peugeot.

Bovendien veel luxe voor een relatief lage aanschafprijs, en da's weer gunstig voor de fiscale bijtelling. Als je dezelfde opties zoals in mijn elegance bij een audi zou willen nemen, dan kom je echt aan een schrikbarend bedrag (voor bijtelling vooral). Dan maar iets minder solide wegligging en afwerking, ik rij hier ook elke dag weer met plezier in.

Dus een /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif wat mij betreft!
 
Ik ben ook héél tevreden met de O2 /forum/images/graemlins/laugh.gif, met uitzondering van de radio die het na 7 maanden nog steeds niet goed doet /forum/images/graemlins/407.gif.
Waarvoor ik inmiddels een advocaat heb ingeschakeld. Wat ik nog bij geen enkel merk heb meegemaakt.
Een product is zo goed als de zwakste schakel!
 

Droopy

Actief lid
Ben eigenlijk wel blij met af en toe een slecht bericht op het forum. Het komt onnatuurlijk over als er alleen maar goed nieuws te vertellen is.
Zie bij veel (helaas Skoda 0 niet allemaal) dat de problemen ook opgelost worden (en hier ook weer gemeld). Dit laatste geeft me meer vertrouwen in het merk dan af en toe een minpunt. Geen Veejay wel gelijk /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif dat het de laatste tijd wel vaak de minpunten waren.
Voor mij zelf ... nog ongeveer 2 weken (en die duren lang)
Maar daarna hoop ik alleen maar /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Pff, jullie moesten eens weten wat voor een klachtenregen er is op het internet over mijn huidige auto, een Peugeot 307. Dat is niet te vergelijken met de Octavia!

Begrijp me niet verkeerd, de 307 bevalt mij prima en mijn nog te ontvangen Octavia kan natuurlijk ook een maandagochtend model worden maar relatief gezien is de 307 (vooral de 1e 2 jaar na het op de makrt brengen) echt een rampenbak...
 

Erikje

Actief lid
ik begrijp inderdaad niet dat er zoveel mensen zijn die een 307 (en alle andere peugeots en renaults) rijden: al jaren de slechte in alle tevredenheidsonderzoeken... Wat zit daar toch achter?
 

hbo

Lid
helemaal mee eens...!!! Ik rij nu in een Octavia 1.9TDI collection bouwjaar juli 2003. Deze auto heeft nu 172.000 km gedraaid en echt zonder problemen. Mijn volgende auto wordt wel de O2 edition 100 1.9TDI, ik kan me hier echt op verheugen...
 

higgy

Forumguru
Op consequent geneuzel met m'n gastank na (maar da's AG hun schuld, en niet Skoda) ben ik ZEER tevreden: erg veel value voor (m'n baas z'n) geld.
Autohistorie:
DAF 33, DAF 66, Mazda 323, Citroen GS, Opel Kadett C, R5, BX 1.6 TRi, BX 1.6 TGi Progress LPG (rampenbak), Citroen GS, 2 x VW Passat, GS Break (erbij), Citroen Xantia 1.9 TD Break, Citroen Xantia 1.9 TD Break automaat, Citroen Xantia 2.0 HDI Break 110pk, Seat Arosa (erbij), Octavia 1.6 MPi Elegance Combi.
 

ougie

Forumguru
Oke Veejay, zo mag ik het lezen. Ik zit pas een maand op het forum en je mag best weten dat ik soms heb gedacht, "wat een muggezifters". Toen ik een proefrit met mijn O2 maakte had ik daar direct een goed gevoel over, dit gevoel is er nog steeds en blijft er hopelijk ook. Ik heb ook eigenlijk het gevoel dat zo'n beetje alles klopt aan deze auto. Ik heb hem 2e hands gekocht. Hiervoor heb ik jarenlang Subaru gereden, waarvan de laatste splinternieuw aangeschaft, en geloof me ook daar heb ik, vooral in het begin, rare dingen bij meegemaakt. En iedereen die een beetje verstand van auto's heeft weet hoe Subaru bekend staat,,,,erg goed dus. En soms wat negatiefs over de Skoda dat mag natuurlijk, DE perfecte auto wordt natuurlijk nooit in productie genomen, die gaan niet stuk. En toch benaderd Skoda deze laatste. /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Bovenaan Onderaan