Superb Sportline combi dakspoiler op de "standaard" S3

MrEdge_

Forumguru
Ben benieuwd, erg nice voor zover ik dat uit de close-ups kan opmaken. Ben ook benieuwd of de diffusor te bestellen en makkelijk te monteren is.

plas0108

Forumguru
Gister heb ik de spoiler er op laten monteren. Helaas heeft het schadebedrijf niet zo goed zijn best gedaan. De spoiler zit niet overal goed vast, sluit niet goed aan en als je goed kijkt dan zit ie scheef (op de foto's zie je dat niet maar als je er achter staat dan helaas wel). Een beetje een tegenvaller dus. Vanochtend ben ik meteen teruggegaan. De spoiler wordt er nu volgende week donderdag opnieuw opgeplaatst en dus er eerst afgehaald (als dat maar goed gaat).

Bijlagen

• IMG_0333.JPG
    IMG_0333.JPG
    595,7 KB · Weergaven: 85
  • IMG_0337.JPG
    IMG_0337.JPG
    897,6 KB · Weergaven: 86
  • IMG_0338.JPG
    IMG_0338.JPG
    658,9 KB · Weergaven: 80
  • IMG_0351.JPG
    IMG_0351.JPG
    880,6 KB · Weergaven: 79
  • IMG_2325.JPG
    IMG_2325.JPG
    528,9 KB · Weergaven: 81

Tuulster

Forumguru
In de basis een erg mooie update :thumbsup: jammer dat hij knullig geplaatst is.:troost:
Ik hoop voor je dat ze het netjes in orde maken...... :jaja:

B.Stuurder

Forumguru
Nee want de OBD-tuning is nog steeds niet mogelijk voor mijn ECU :(.
Met voorwielaandrijving is een achterspoiler sowieso zeer nuttig.....Not!
Het enige wat harder is gegaan (naar beneden) is mijn hobbybudget :-).

Ik dacht als kind altijd dat een auto met spoilers sneller was.:)

Maar, hoe kan de OBD voor jouw ECU niet kunnen en voor de mijne wel? Beide 1.8 tsi toch?

plas0108

Forumguru
Ik dacht als kind altijd dat een auto met spoilers sneller was.:)

Maar, hoe kan de OBD voor jouw ECU niet kunnen en voor de mijne wel? Beide 1.8 tsi toch?

Mijn ECU is de A versie als ik het goed heb (ik heb idd een 1.8 TSI) en de enige in deze reeks ECU's die tot nu toe niet te tunen is via OBD (vorige week weer laten checken). Ik wacht al sinds april tot het licht op groen gaat. Tot die tijd ben ik veroordeeld tot de externe tuning helaas.

plas0108

Forumguru
Zit de A versie ook in de Octavia?

Geen idee. Ik heb wel gevraagd aan de tuner waarom deze versie als enige nog niet "gekraakt" is. Als antwoord kreeg ik dat er van deze versie waarschijnlijk maar een klein aantal gemaakt zijn waardoor de vraag laag is en het dus niet rendabel is om deze te "kraken".

B.Stuurder

Forumguru
Ok, dat wordt dan spannend volgend jaar. De nieuwe 1.8 komt sowieso weinig voor in Nederland volgens mij.

plas0108

Forumguru
Het klopt dat de 1.8TSI bijna niet voor komt in Nederland. De meeste zijn 1.6 of 2.0 diesel i.c.m. lease. Zo nu en dan kom je ook de 1.4TSI nog wel eens tegen.
Het "kraken" van de ECU is overigens niet alleen voor de Nederlanse markt. Een bedrijf in Zwitserland doet dat.

plas0108

Forumguru
Ondertussen donderdag, hopelijk is het gelukt om deze toch mooi te plaatsen!
Staat wel leuk.

Het was idd weer spoiler(de)montagedag vandaag. Hij is er helemaal af geweest. Hij zit nu ook goed vast aan de zijkanten maar helaas hebben ze 'm bij het remlicht weer niet recht gemonteerd ondanks dat ik het ze vanochtend nog had gedemonstreerd door 'm aan te drukken hoe hij vast moest komen te zitten. Ze hebben 'm dus na het monteren niet gefixeerd met tape o.i.d. tot de kit hard was. Ik baal er flink van maar heb niet het idee dat ze het daar kunnen bij Care schadeservice in Den Haag. Wat een prutsers! Ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen.

RefleCs

Forumguru
Het was idd weer spoiler(de)montagedag vandaag. Hij is er helemaal af geweest. Hij zit nu ook goed vast aan de zijkanten maar helaas hebben ze 'm bij het remlicht weer niet recht gemonteerd ondanks dat ik het ze vanochtend nog had gedemonstreerd door 'm aan te drukken hoe hij vast moest komen te zitten. Ze hebben 'm dus na het monteren niet gefixeerd met tape o.i.d. tot de kit hard was. Ik baal er flink van maar heb niet het idee dat ze het daar kunnen bij Care schadeservice in Den Haag. Wat een prutsers! Ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen.

Zoek maar eens op mijn ervaringen met Care bij diverse vestigingen....... korte variant: ik kom er noooooooit weer.

heusinkveldb

Forumguru
Haha, inderdaad toen ik Care las dacht ik ook meteen... NEEEEE....
Ook geen goede ervaringen mee. Vrees dat je nog wel een paar keer terug moet.

Misschien is hun vloer in de werkplaats niet waterpas en staat de spoiler daar wel recht :maakmegek:

Maar even serieus. Blijft toch vervelend. Kan je niet naar een andere schadehersteller? Hoezo ben je naar deze gegaan?

Bovenaan Onderaan