Superb Sportline combi dakspoiler op de "standaard" S3

Canon-Eye

Forumguru
Met voorwielaandrijving is een achterspoiler sowieso zeer nuttig.....Not!
Een achterspoiler zou mogelijk kunnen leiden tot het minder snel dichtslaan van de achterruit bij regenweer door verandering in de luchtwervelingen achter de auto, maar dat is erg afhankelijk van de vorm van de auto en de plaats van die spoiler.

Ik heb die ervaring lang geleden opgedaan toen ik van mijn baas een nieuwe Opel Ascona hatchback 1982 ter beschikking kreeg. Daar kon als extra nog net een rechter buitenspiegel op, een achterruitwisser of metalliclak zou de catalogusprijs boven de 22.000 gulden hebben getild en dan gold destijds een extra belastingtarief voor de toenmalige bpm (heette toen anders meen ik, maar kwam op hetzelfde neer).
Dat toen splinternieuwe model had onder de achterruit een zo goed als vlak liggend 'kontje' van een cm of 15, dat feitelijk als een soort van spoiler bleek te werken: bij smerig weer sloeg de achterruit niet dicht (zoals bij mijn daarvoor gereden 2x Golf 1) maar had bij voldoende snelheid eerder de neiging om schoon op te drogen. Ik heb die wisser onderweg dan ook nooit gemist - hoogstens bij vertrek in de regen, want dan moest ik de achterruit dus handmatig schoontrekken.
Ben wel benieuwd - ook met het oog op toekomstige vervanging van de F2c - of zo'n grotere spoiler boven in deze ook iets 'doet'?

plas0108

Forumguru
Haha, inderdaad toen ik Care las dacht ik ook meteen... NEEEEE....
Ook geen goede ervaringen mee. Vrees dat je nog wel een paar keer terug moet.

Misschien is hun vloer in de werkplaats niet waterpas en staat de spoiler daar wel recht :maakmegek:

Maar even serieus. Blijft toch vervelend. Kan je niet naar een andere schadehersteller? Hoezo ben je naar deze gegaan?

Deze had mijn voorkeur omdat ik er vlakbij werk, een praktische keuze dus. Ik dacht dat ze het wel professioneel (en beter dan ikzelf) zouden kunnen plaatsen gezien ze het altijd heel druk hebben en ook de merkdealers er hun soms nieuwe auto's laten behandelen. Voor mij is nu Care ook een "no go". De spoiler er nu weer door een ander bedrijf opnieuw op te laten plaatsen zie ik ook niet zo zitten. Dan moet ie er weer af. Uiteindelijk zal dat ook niet best zijn voor het materiaal.

Bart81

Forumguru
Mijn ECU is de A versie als ik het goed heb (ik heb idd een 1.8 TSI) en de enige in deze reeks ECU's die tot nu toe niet te tunen is via OBD (vorige week weer laten checken). Ik wacht al sinds april tot het licht op groen gaat. Tot die tijd ben ik veroordeeld tot de externe tuning helaas.
Waarom heb je eigenlijk 4x4 op je wagen hangen als die geen 4x4 is?

heusinkveldb

Forumguru
Deze had mijn voorkeur omdat ik er vlakbij werk, een praktische keuze dus. Ik dacht dat ze het wel professioneel (en beter dan ikzelf) zouden kunnen plaatsen gezien ze het altijd heel druk hebben en ook de merkdealers er hun soms nieuwe auto's laten behandelen. Voor mij is nu Care ook een "no go". De spoiler er nu weer door een ander bedrijf opnieuw op te laten plaatsen zie ik ook niet zo zitten. Dan moet ie er weer af. Uiteindelijk zal dat ook niet best zijn voor het materiaal.

Bedoel je hiermee nou dat je hem laat zitten en je erbij neerlegt?

plas0108

Forumguru
Ik weet nog niet wat ik ga doen. in iedergeval niet meer naar Care.

@Bart81 Ik moest nog iets bestellen om aan het bedrag voor gratis verzendkosten te komen. Ik zag toen het 4x4 embleem en heb deze eigenlijk als aardigheidje meebesteld. Omdat ik ook de nep uitlaatstukken er op heb zitten vond ik het wel grappig om de 4x4 ook er op te plakken. Ik heb tot nu toe al meer reacties (en leuke gesprekken) gehad op het embleem dan op de Superb zelf dus voor mij is de grap al geslaagd. Misschien haal ik 'm er wel weer af, ik zie wel.

B.Stuurder

Forumguru
Care, pfff, ik heb mijn auto een keer tot 4 x toe opnieuw laten spuiten, ze kregen het gewoon niet voor elkaar om een strakke laklaag te produceren.

leon-cupra

Forumguru
Mijn ECU is de A versie als ik het goed heb (ik heb idd een 1.8 TSI) en de enige in deze reeks ECU's die tot nu toe niet te tunen is via OBD (vorige week weer laten checken). Ik wacht al sinds april tot het licht op groen gaat. Tot die tijd ben ik veroordeeld tot de externe tuning helaas.
Je moet eens horen bij dvx performance. Staat gewoon tussen hun lijst. Dus wss wel mogelijk??:pieker:

Bovenaan Onderaan