Superb Sportline 280 4x4 van Colin

ertromp

Forumguru
Inderdaad is je standkachel een stand alone verwarmingsapparaat die door benzine uit de brandstoftank van je auto wordt gevoed.
Mini cv keteltje met een benzine aansluiting en eigen rookgasafvoertje

e7cdec6881012d18af3e6eefc793bcf7.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
@Coled Bij mij zit er een aparte afstandsbediening bij waarmee je de standkachel in en uit kunt schakelen.

Er zijn ook mensen hier op het forum die een andere module geinstalleerd hebben en dan wordt ie Internet connected en kun je hem met een app bedienen. Hoe dan ook is het echt een fijne optie, zou hem zelf nooit besteld hebben maar nu het op de auto zit ...

51c0bd9e8b7a993ab5197ffb4338d31b281285bf.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
@ertromp : ik heb een tijdje naar de afbeelding zitten kijken en vraag me af of de twee bijschriften "Austritt" en "Eintritt Kühlflüssigkeit" wellicht omgewisseld zijn, gelet op de richting van de pijlen?
 

Coled

Senior Member
@Rallye , het is een OEM standkachel, begin hem nu een beetje te gebruiken, het werkt echt top!

Afgelopen zaterdag nog een kleinigheidje aangepast, een reclame loze kentekenplaat houder.
Tzijn de kleine dingen die het doen..
 

Bijlagen

  • IMG_20231204_095608.jpg
    IMG_20231204_095608.jpg
    353,5 KB · Weergaven: 72

Turbo Harry

Actief lid
@Coled (OEM) standkachel is een mooie optie inderdaad, heb er ook een in mijn 280er zitten (vriendin heeft er geen in haar Polo en die is stikjaloers erop :D ).

Overigens wil de standkachel wel eens in de blokkade schieten als die lang niet is gebruikt of wanneer een verwarmingscyclus heel snel na het starten wordt afgebroken (handmatig). Geeft dan enkel de melding "Voorverwarming: fout" of iets in die richting.

Kun je zelf vanuit de instellingen niets aan doen, maar met OBD11/VCDS kun je die blokkade opheffen en vervolgens een verwarmingscyclus starten, waarna die dan een zelftest/zelfreset doet. Zie ook:
 

Coled

Senior Member
2 weken geleden een heel mooi set winterbanden gescoord.
Donderdag worden ze om de Vega's gedraaid, daar zitten nog (de eerste) zomerbanden op welke een end versleten zijn.
 

Coled

Senior Member
Vandaag was het dan eindelijk zover, wekkertje ging mooi optijd en exact 08.30 parkeerden we de Superb bij JD.
Na een testrit op de weg en een paar runs op de bank is er naar mijn idee een zeer net resultaat behaald.
Van 287pk en 393Nm std naar 385pk en 512Nm.
En het rijd fantastisch.
Zeker de aanpassing aan de dsg is gewoon echt genieten nu.
En wat bijt die wagen in het asfalt, mijn Cupra maat met dezelfde motor en waardes is er wel een beetje jaloers op
 

EdK

Forumguru
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Kun je dat in je instellingen van je phone even uitzetten ??
Deze tekst is nog langer dan wat je geschreven hebt en we weten nu ook wel dat je een mooi Samsung A52s hebt die koppelt met je Skoda :koffie:
 

EdK

Forumguru
In iedergeval in je telefoon en niet in instellingen van forum
Maar zelf gebruik ik Tapatalk niet dus weet niet precies waar je dit kunt aanpassen!
Maar zijn zeker leden met TP die het je kunnen vertellen en hier zullen reageren !!

Edit: zo te zien is het je gelukt !! thnx
 

LT83

Forumguru
Nice, mooi resultaat. Kunnen ze wel daar in Lochem!
Geniet van de komende km's, alles went snel ;)
 
Bovenaan Onderaan