Superb... of toch een Octavia?!

brepus13

Forumguru
7E8B6165-32AD-4A04-A969-894DD2BA3001.jpeg


Een superb 2 FL met (voor mij ) leuke opties zoals de gewenste elektr stoelen met geheugen functie en xenon. Als bonus zit er (file) parkeerhulp op. Binnenkort maar eens testen hoe dat werkt
 

peterhuppertz

Forumguru
Als ex Bora rijder kan ik je vertellen dat die net zo groot is als een O3 of een golf 6 variant(kennis van mij).

Ik erger me altijd dood als ik in die golf of bora mensen achterin moest meenemen. Alleen al om de been ruimte en de ruimere keus in opties zou ik al naar een superb kijken.

Kweenie hoor.
Tussen de voorstoelen en de achterbank van de Octavia kan je de hond uitlaten. Tussen de voorstoelen en de achterbank van een Superb kun je badmintonnen. ;)

Onze schoonzoon is twee meter drie. Het behoeft geen betoog dat die de stoel van zijn O2FL in de achterste stand heeft. Dan kan ik (1.78m) nog heel behoorlijk achter 'm zitten. Dat zou in een Bora echt niet gelukt zijn.

En inderdaad in de O1 die ik in 2001 had ook niet.
 

Rofffel

Forumguru
Haha idd @peterhuppertz .
Het verschil tussen de O3 en de Golf 7 vind ik al opmerkelijk te noemen. Ik heb veel meer ruimte op de achterbank.
De achterbak is gevoelsmatig iets groter maar dat heb ik nooit getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

MaxN

Donateur
Haha idd @peterhuppertz .
Het verschil tussen de O3 en de Golf 7 vind ik al opmerkelijk te noemen. Ik heb veel meer ruimte op de achterbank.
De achterbak is gevoelsmatig iets groter maar dat heb ik nooit getest.
Klopt in een Golf 7 variant(die al groter is dan een normale golf) kan ik niet zo ruim achter mezelf zitten als in de O3 met mijn 1.83. Luxe keuzes.
 

Bakboord1

Forumguru
Een golf 7 variant is bizar klein op de achterbank. Volgens mij wilden ze te graag een grote kofferbak laten zien.
 
Brepus13. Ik merk dat je bevestiging zoekt voor de S2 FL. Ik ben onlangs over gestapt van een A6 naar een S2. Ook getwijfeld maar had die S2 in mijn hoofd. Ik ben super tevreden.
Heerlijke reisauto. Heb ook in de O3 gezeten maar dat is toch echt een stuk krapper. Wij hebben wel een groot gezin. 4 x 1.85+.
Ik zeg gewoon doen die S2.
 

dlmh

Senior Member
Gefeliciteerd met de aankoop!

Wij stonden vorig jaar voor een vergelijkbaar dilemma. Met de komst van onze kleine was de Fabia 2FL aan de krappe kant met onze lengte (1,94 en 1,85). Binnen het budget vielen een S2 op benzine, of een O3 op benzine of diesel. De S2 op diesel zou qua maandelijkse lasten veel hoger zijn, en op dat moment waren er geen benzineuitvoeringen met lage kilometerstand voor een schappelijke prijs. Bovendien is de S2 nauwelijks groter dan de O3 en zodoende hebben we uiteindelijk voor de O3 gekozen (1.6 TDI). Met mijn 1,94 kan ik nog steeds ruim achter mezelf zitten in de O3 en kun je picnicken in de kofferbak ;)

Toch voelt de Superb wel echt luxer en mooier afgewerkt. Hopelijk rijd ik nog een jaar of 8 in de Octavia (met 20dk per jaar is dat wel haalbaar), maar wellicht dat ik daarna toch me laat verleiden tot een Superb, gewoon vanwege het gevoel.
 

SuperBeeb

Forumguru
Bekijk bijlage 67947


Een superb 2 FL met (voor mij ) leuke opties zoals de gewenste elektr stoelen met geheugen functie en xenon. Als bonus zit er (file) parkeerhulp op. Binnenkort maar eens testen hoe dat werkt
Zie ik daar nou een taxibordje achter op het dak? :D
Gefeliciteerd, heerlijke auto. Als ik de ruimte nog nodig had gehad, had ik m nooit weggedaan (ik mis de V6 nog steeds...).
 

brepus13

Forumguru
Ach, wat heet nodig... extra ruimte is wat mij betreft altijd handig. Even langs de stort... even langs de bouwmarkt. Kinderwagen en speelgoed... de hond. Een Octavia had ook zeker volstaan en zoals gezegd was dit ook een verstandigere keus geweest. Modernere techniek en behoorlijk lagere maandkosten. Maar ja, het is zoals het is :-)

Nee geen taxi bordje, zo oud zijn de kids nog niet ;) ( is het ook niet geweest trouwens haha )
 

-G-

Lid
Ik had graag een O RS maar deze was te krap voor mij (ben 2m). 2 jaar en 30.000km terug een Superb 1.8TSI van 2013 gekocht met 90.000km voor 14.000 euro en met 5 personen van 2m zit iedereen zeer comfortabel.
Zou niets anders meer willen.
Is een sedan en weekje vakantie met 2 kindjes van 2 en 4 was geen probleem..2 fietsjes en een kinderwagen in de koffer inclusief kledij en speelgoed! Hadden geen dakkoffer nodig!

'Nadeel' is wel dat ik altijd moet rijden als we met vrienden op stap gaan
 

PizzaPieter

Forumguru
Mijn O3 combi heeft zeeën van ruimte. Mijn kinderen verzuipen bijna achterin. Persoonlijk zie ik het nut niet van de enorme ruimte achterin bij een Superb. Tenzij je vaak volwassen achterin hebt, maar zelfs die passen bij mij prima achterin. Heb vaak volwassenen achterin van ca. 1.85m en die hebben dan nog 10cm of meer over. Ik zelf ben 1.82.

Elektrische stoelen heeft een O3 toch wel? Xenon zit op elke business uitvoering dacht ik.

Het is dat ik nu een totaal andere auto heb besteld, maar als ik nu weer zou moeten kiezen tussen deze twee zal ik toch weer een Octavia nemen.. maar dat blijft een persoonlijke keuze.. kan me voorstellen dat de Superb rijders exact hetzelfde zullen zeggen :pardon:
Eens, ruimte zat. Golf/Bora niet te vergelijken.

Ik ben zelf 1.86 en kan meer dan prima achter mezelf zitten. Ook mijn oudste zoon (even lang) heeft geen klagen, zo ook de andere 2 kids niet.

Octavia 3 precies even groot als mijn vorige auto (Passat 3BG Variant 2003), Met enige verschil de afgeronde achterklep. Rest identiek.

SuperB is überviel ruimte....
 

eriktv

Forumguru
Grappig om de twijfels terug te lezen in de wetenschap dat @brepus13 intussen beide auto’s heeft gehad :D. En, kloppen je argumenten in de keuze O3vsS2 nog steeds nu je beide geprobeerd hebt?
 

brepus13

Forumguru
Haha ja leuk om weer terug te lezen. Ik pas achter mezelf op de achterbank dus dat is opzich positief voor de O3. Mijn huidige O3 heeft net weer wat meer gadgets aan boord. Hierin is hij toch echt een stap moderner. Veel meer in te stellen via radio/maxidot. Ook zelf navi updaten is een groot voordeel. Qua rijden vond ik de S2 FL misschien toch prettiger. Voelde wat stabieler/zwaarder. Ik had misschien meer verwacht van het nieuwere platform. Ik wist dit echter van te voren. Je kunt de O3 wel veel stabieler krijgen door bijv. Eibach maar dan raak ik de grond weer bij het uitrijden van de straat. Ook mis ik wel de extra ruimte van de S2. Als mijn vrouw voorin ruim zat dan paste onze hond achter haar stoel tussen stoel en achterbank. Dat gaat nu niet meer lukken waardoor je een groot deel achterbak inlevert. Nu hoeft de grote kinderwagen etc niet meer mee maar toch....

resumé: soms mis ik de S2 wel degelijk, vond het echt een voor mij super fijne auto! Toch ben ik ook blij met de super uitgebreide O3 met dsg, rijdt ook wel erg prettig!
 
Bovenaan Onderaan