Superb iV lichten led of niet?

Canon-Eye

Forumguru
Verkopers zouden daar inderdaad wat meer aandacht mogen aan besteden...
Nou nee, dat is op dit stuk m.i. niet juist. Ik vind dat de koper ook een zekere mate van onderzoeksplicht heeft. Jij weet toch zelf wel wat je (minstens) op je auto wilt hebben? De verkoper is geen helderziende of gedachtenlezer, dus spreek dat dan ook uit. Vraag luid en duidelijk of het er op zit en zo niet, of het erop kán en tegen welke prijs dan.
 

ugeken

Lid
Ja, minstens led in dit geval. Maar hier is er een ‘groot’ verschil tussen basic led en matrix led. En een verkoper is tenslotte een commercieel RAADGEVER :dankje:
 

JeSko

Forumguru
@Corné de Kluijver

Dit las ik ook, Skoda was teveel marktaandeel van, jawel, Audi aan het afsnoepen. Ik heb al 2 keer de vraag gehad wat voor Audi ik reed, "das toch een A6 niet?" Euhm neen het is niet eens een Audi, t'is een Skoda:pardon:kijk maar naar het logo'tje vooraan en achteraan "ahjaaaaa".

Mensen die maar matige tot slechte kennis van auto merken hebben denken steevast dat ik een Audi ofzo rijd, dat zegt wel wat over hoe Skoda dezer dagen in de markt staat. Maar van die budgett prijzen merk ik vooralsnog niks hoor, Skoda is ook gewoon nieuw en tweedehands duurder dan Seat. Het zou me verbazen moest VAG Seat boven Skoda willen plaatsen. Seat heeft daar imo de uitstraling niet voor, gemiddeld genomen dan ( zo'n Cupra is altijd vet ).
 

jadijkstra2000

Forumguru
Wat ik niet goed begrijp, is dat dit tijdens de verkoopgesprekken kennelijk niet aan de orde is geweest.
Je moet daarbij nooit afgaan op "verwachtingen", zelfs niet (voorál niet!) als die gebaseerd zijn op wat er in de folders staat.
Zeker met dingen die je belangrijk vindt is het zaak om die expliciet uit en af te spreken en dat ook goed vast te leggen...

Nee, helaas... sterker nog, ik denk dat de verkoper het niet eens wist! op voorhand niet maar zelfs achteraf niet.
Ik zei bij aflevering, goh, waarom lopen die achterlichten niet door, hij zat me glazig aan te kijken...

En over verschil audi/skoda... de verkoper grapte (en liet zelfs een foto zien) dat ze een audi kentekenplaat er eerst op gezet hadden omdat ze dachten dat het een audi was... ik heb de S K O D A achterop erop gelaten... ik weet niet waar de betreffende monteur naar zat te kijken op dat moment....

En nee, afgaan op de "expertise" van verkopers doe ik niet meer.
Tevens ga ik bij een volgende bestelling ook "beter" nadenken, dus op alle vlakken zelf, b.v. niet meer in november bestellen omdat er in januari toch wel weer acties komen, achteraf had ik dat kunnen weten, ik heb vorig jaar hetzelfde gezien (helaas zelf stom geweest en niet over nagedacht) maar de verkoper denkt daar ook niet in mee!

Ja en heb je de handtekening gezet ben je eigenlijk genaaid is nu mijn gevoel.
Ik zou nog accessoires krijgen, het blijft nu heel stil... ik zou compensatie krijgen ivm ontbreken 220 stopcontact+2x usb terwijl dit wel in de brochure stond, ook niks...

Nee, ik ben niet heel tevreden over de gang van zaken (helaas), na mn slechte ervaringen bij 2 andere garages is dit nog niet helemaal naar tevredenheid (toch zou je voor een dergelijk bedrag 100% tevreden moeten zijn, toch?)

Volgende auto (waarschijnlijk toch weer VAG, en mogelijk ook Skoda) ga ik het heelmaal zelf doen :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is ook niet gauw goed natuurlijk. Stel dat een (over?)actieve verkoper erin slaagt om jou als klant allerlei prijzige extra's te laten aanvinken - is dat dan iemand die "meedenkt", of iemand die je een paar dure oren aannaait?

Zoals al aangegeven ben ik van mening dat van iemand die op het punt staat om een aankoop van meerdere tienduizenden euro's te doen (of dat nou eigen geld is of van de werkgever) ook wel enige oplettendheid verwacht mag worden en dat die ook enig vooronderzoek doet naar wat er wel en niet kan en hoe zich dat verhoudt tot de eigen wensen en het beschikbare budget.

Kortom, goed geïnformeerd de gesprekken aangaan is simpelweg key, ook - nee, voorál - voor de klant. Dus niet uitgaan van onuitgesproken (en/of niet op schriftelijke informatie gebaseerde) verwachtingen, en dan achteraf de schuld alleen bij de verkoper leggen. Alles wat die je niet uit eigen beweging vertelde, had je hem ook gewoon kunnen vragen!
 

leon-cupra

Forumguru
Er kan in deze situatie niet geoordeeld worden over de verkoper. We weten niet hoe het gesprek is verlopen, welke vragen er al dan niet gesteld geweest zijn, enzo ...
Ik had bij mijn periode bij Nissan ook klanten die gewoon vroegen "deze wagen, deze opties, wat is de prijs". Moet je dan als verkoper nog doordrammen over andere zaken? Denk het niet.
En idd, wanneer een verkoper bepaalde zaken wilt aanraden is het dan weer achteraf "wat een opdringerige verkoper".

Ieder gesprek is anders, ieder koper is anders, iedere verkoper is anders, ...:arghh:
 

xplain

Forumguru
Met VCDS is er blijkbaar ook wat mogelijk. Heeft deze nu de matrix led met bijhorende achterlichten? Lijkt me niet want dan heb je ook de chrome strip achteraan toch?

 

ugeken

Lid
De wielen zijn ook niet deze van de sportline, misschien de chrome ingewisseld tegen een zwarte?
 

Antera

Donateur
Dit is geen sportline :-) Die zijn ook anders en de zwarte strip vervangen voor de chrome of andersom zijn nieuwe buitenste achterlicht units nodig. daarop zouden ze vast verwerkt zitten.
 

kriva

Lid
De letters op de Sportline zijn ergens gaandeweg veranderd van chroom naar zwart. Wanneer dit exact gebeurd is, is moeilijk om te zeggen, maar al te veel Sportlines met chromen letters zullen er niet zijn. (In de Facelift versie, de pre-Facelift had altijd al chromen letters)
 
Bovenaan Onderaan