Superb iV lichten led of niet?

Derooke

Forumguru
Beste,

Ik heb een superb combi iV besteld met lage functioneel achter led lichten.(geen matrix)
Wat wil dit juist zeggen ? En heb ik dan nog gloeilampen(bvb knipperlichten) of is alles led . Ik vind talloze voorbeelden van matrix maar geen enkele duidelijke foto van de standaard led koplampen en knipperlichten.

PS de testwagen was een volledig uitgeruste (matrix lichten) versie

Mvg
 

Rallye

Forumguru
Wellicht goed om te weten: jij koopt je Superb in België, toch? Mogelijk zijn er nog verschillen tussen de Belgische en de Nederlandse Superbs........
 

Derooke

Forumguru
Ja sorry. In België maar de iV heeft alleen de keuze tussen led koplampen en matrix koplampen.

Mvg
 

Derooke

Forumguru
Beetje jammer van die gloeilampen (mss dat ik ze nog kan veranderen naar led lampjes) maar zelf de standaard voorkant ziet er fenomenaal goed uit .met name de led lichten om snachts te rijden en de dagrijverlichting is ook heel mooi
 

larsy

Forumguru
Led denk ik dan
Dan heb je die mooie streep op de koffer
“tusse de lampen”
Of ben ik mis ?
 

ugeken

Lid
De chroomstrip tussen de lichten krijg je enkel bij matrix-led, niet bij standaard leds. De basic achterlichten zijn deze die bij de pfl op de ambition zaten. Ze hebben duidelijk verschil willen maken en zorgen er voor dat diegene die +1300€ veil heeft voor de matrix-lichten zich niet bekocht voelt...
 

Antera

Donateur
Ik heb voor een klant uitgezocht of je de matrix led kan plaatsen in de niet matrix led versies. Helaas is dit ook niet mogelijk.
- De binnenste lampen op de klep worden aangestuurd door de buitenste unit dit vanwege oa de dynamic knipperlicht.
- De strip past niet op de niet Matrix versie. De kromming in de achterklep en achterlichten is anders en teven de vorm daarmee.
- Ook de bekabeling is compleet anders
 

Derooke

Forumguru
Ai jammer .

Al maakt dit voor mij niet zoveel uit. Alleen zal ik de knipperlicht gloeilampen vervangen door LED-lampjes . Dan is het toch niet het uitdoofeffect van een gloeilamp.
 
Ik heb de standaard led lichten op mijn (Belgische) iV.
Achter zijn gewone gloeilampjes in de knipperlichten. Voor zal ik eens voor u kijken...
 
Zowel voor als achter zijn gloeilampjes.
Als je nog kan, misschien best laten aanpassen naar de matrix lampen. Veel mooier. Ik vond het alleen iets te duur.
 

EdK

Forumguru
Hebben ze dan zoooo'n grote lading nog met gloeilampies dat ze die er nog steeds inproppen ??
Tsjonge jonge VAG , recycle die lampies en doe overla eens standaard LED in....
 

Derooke

Forumguru
Het budget is helaas op. Dus het worden geen matrix lichten. Ik denk ook om de duurdere opties te rechtvaardigen dat ze dit doen .alsook hun positie in de vag groep.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik verwachtte dat in de FL superb alles LED zou zijn, zowel voor als achter, en achter standaard door zou lopen...
En dat het verschil tussen matrix led en led die achterstrip + matrix koplampen zou zijn.

Ik had mij natuurlijk niet goed ingelezen, dus was wel een beetje zuur toen ik mn auto kreeg.... voorin gloeilampjes, achter gloeilampjes.

Mn superb Ambition die ik hiervoor had was luxer op dat vlak.

Als ik het over mocht doen had ik het anders gedaan...maar toemaar, fijne auto dat wel!
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat ik niet goed begrijp, is dat dit tijdens de verkoopgesprekken kennelijk niet aan de orde is geweest.
Je moet daarbij nooit afgaan op "verwachtingen", zelfs niet (voorál niet!) als die gebaseerd zijn op wat er in de folders staat.
Zeker met dingen die je belangrijk vindt is het zaak om die expliciet uit en af te spreken en dat ook goed vast te leggen...
 

ugeken

Lid
Verkopers zouden daar inderdaad wat meer aandacht mogen aan besteden... Ikzelf heb nog even getwijfeld, maar ben dan toch voor het leder gegaan. Het was kiezen wegens budget op.

Maar het blijft dus jammer dat Skoda helemaal terug grijpt naar de gloeilamp, ze hadden dit eleganter kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Derooke

Forumguru
Uiteindelijk zal het wel niet uitmaken voor mij .je zit tenslotte altijd achter je stuur ipv buiten de auto er naar te kijken.

En ik dacht het van die lampen maar was het niet zeker . Uitvoering testwagen was me toen niet duidelijk.
 

CDK

Forumguru
@ugeken, Skoda moest een verplichte pas op de plaats maken wegens een te groot succes is vorig jaar in het nieuws geweest..... Seat wordt omhoog gelift en Skoda wordt het budgetmerk.
 
Bovenaan Onderaan