Ernst001
Nieuw lid
Nu een kleine 4 maanden heb ik de Skoda Superb Style business 2.0tdi handbak (vanwege de bekende bijtelling) volgehangen met opties in mijn bezit. Inmiddels zijn we ruim 11000km verder en de auto bevalt gewoon goed. Toch bekroop mij vandaag het gevoel dat m'n 'oude' Superb ook gewoon een hele prettige en goede auto was. Dit was gewoon een 'simpele' 1.6 TDI businessline. Ik rij iedere dag een filetraject en ik vind m'n huidige auto regelmatig wat nerveuzer dan de Superb II. Handbak is uiteraard in de file sowieso niet ideaal, maar ik vind deze auto behoorlijk direct op het koppelingspedaal reageren. Ik heb tussentijds ook nog tijdelijk in het vorige model Passat gereden en deze vond ik ook rustiger qua koppelen en schakelen. Uiteraard vind ik dit model wel een stuk mooier, maar het vorige model voelde gewoon wat meer 'hufterproof' aan. Auto bevalt als gezegd wel gewoon goed. Ik ben benieuwd of er meerdere op dit forum eerst een Superb II hebben gehad en nu ook de III rijden en wat jullie ervaring is?