Superb III 2.0 TSI 220PK Style HB Black Magic Metallic van Paultie

Jese8

Ex-lid
Ik zat zat al te kijken wat het inderdaad scheelt aan geld, valt me eigenlijk best tegen. Leuk dat je het antwoord geeft op de vraag!
 

oco1979

Forumguru
;)
Nog vergeten toe te voegen:
- RVS voet pedalen (superskoda)
- RVS voetsteun (superskoda)

Heb alvast wat zitten hobbyen
Hieronder alvast een voorproefje van 7 oranje ledjes welke ala audi worden weergegven door een input (lees het knipperlicht)
Zit nog wel wat foutjes in de arduino code die ik er nog even uit moet halen zodat het 100% goed werkt.
Ook zal ik even moeten checken welke spanning er gebruikt word door de knipper verlichting zodat deze de arduino kan schakelen.
Uiteindelijk als alles lukt zal er met een arduino pro mini als het goed is genoeg outputs moeten zijn om dit voor elkaar te krijgen voor beide koplampen.

nice,:thumbsup:

Wel vlug,origineel gaan ze toch wat trager.

even wat bijregelen,ken er geen verstand van zene. :sterretjes: ;)
Ne gat in de markt gevonden :D
 

Bijlagen

  • deuk21[1].gif
    deuk21[1].gif
    14,3 KB · Weergaven: 23

ElScorpione

Forumguru
Hele mooie wagen. Gefeliciteerd!
Maar een klasse 3 op een superb vanwege de verzekering? Dan zou ik toch nog een keer goed vergelijken. Dat moet volgens mij ook zonder alarm kunnen.
 

paultie

Forumguru
Hele mooie wagen. Gefeliciteerd!
Maar een klasse 3 op een superb vanwege de verzekering? Dan zou ik toch nog een keer goed vergelijken. Dat moet volgens mij ook zonder alarm kunnen.
Zit bij allsecur met twee wagens dus 10% korting op premie. Boven de 50k nettocatalogus waarde moet daar een klasse 3 alarm in. Weet niet of ander aanbieders andere limieten hebben maar wat ik ervan terug kon vinden zitten de meeste op hetzelfde.
Tov andere aanbieders scheelt het me ongeveer 20-40 euro per maand. Dat heb ik er binnen 1-2 jaar uit. Alarm kost me 550 EUR. Met drie jaar een SCM certificaat. Anders had ik SCM stickertjes gekocht en op de deur geplakt voor de schijn veiligheid.
 

Antera

Donateur
Mooi verhaal. Zelfden zon lekker uitgebreid stukje leesstof tegen gekomen. Omtrend de wimpers gaan we zeker eens een koplamp verwijderen en dit eens van binnen te kunnen bekijken en daarmee dus meer duidelijkheid te krijgen. Dat gaat zeker goed komen.

Omtrend verlaging met DCC. Proefrijden word wat lastig vrees ik maar lees de ervaringen van doa @fastpeter maar en die slaat de spijker op zijn kop. Ik heb er zelf ook mee gereden na verlaging en moet zeggen dit maakt het een heel stuk beter. De overdreven softe stand is verdwenen en de middelste stand word dan de laagste stand alles schuif een plekje op
 

Smeeuwis

Donateur
Mooie intro van een prachtkar, veel plezier ermee! Typeaanduidingen verwijderen hoeft niet met een draadje, kans op lakschade. Ik heb de plaatjes van mijn O3 verwarmd met een simpele föhn. De plakkers worden dan wat zacht en je trekt ze er zo vanaf. Daarna de restjes weghalen met wasbenzine, poetsen, klaar. Pas op, het chroom wordt wel wat warm... Succes ermee en nogmaals veel plezier van je auto, mooi ding!
 

plaza

Forumguru
Is dit nog net de 220 pk versie i.p.v de nieuwe 280 pk motor ?
Maar dit lijkt mij toch wel al de nieuwe Superb 3 ?
 

paultie

Forumguru
Is dit nog net de 220 pk versie i.p.v de nieuwe 280 pk motor ?
Maar dit lijkt mij toch wel al de nieuwe Superb 3 ?
Dit is (op dit moment) de enige superb 3 2.0TSI met 220PK met de motorcode CHHB zelfde als de O3 RS. Superb 3 word in nederland niet geleverd met deze motor. De 2.0tsi 280pk 4x4 heeft een andere motorcode en word daarentegen wel weer in nederland geleverd.
 

plaza

Forumguru
220 pk versies zijn nog de " oude " blokken die alleen met stage 3 of 4 naar 370 pk te krijgen zijn , helaas , zie mijn onderschrift handtekening ...:)........maarrrrr het goede nieuws is dat JD tegenwoordig met deze motorcode al met een chip 300 pk er uit haalt , zie octavia 3 rs !!
 

RefleCs

Forumguru
De plakkers worden dan wat zacht en je trekt ze er zo vanaf. Daarna de restjes weghalen met wasbenzine, poetsen, klaar. Pas op, het chroom wordt wel wat warm... Succes ermee en nogmaals veel plezier van je auto, mooi ding!

Hier heb ik juist de lak ooit mee beschadigd. Tegenwoordig gebruik ik dun sterk draad na verwarmd te hebben met een doodgewone föhn. Als je zorgt dat je de draad tegen de letter aan schuurt krijg je nooit lakschade.
 

bobbl

Forumguru
Mooie intro van een prachtkar, veel plezier ermee! Typeaanduidingen verwijderen hoeft niet met een draadje, kans op lakschade. Ik heb de plaatjes van mijn O3 verwarmd met een simpele föhn. De plakkers worden dan wat zacht en je trekt ze er zo vanaf. Daarna de restjes weghalen met wasbenzine, poetsen, klaar. Pas op, het chroom wordt wel wat warm... Succes ermee en nogmaals veel plezier van je auto, mooi ding!
Juist met draad geen beschadiging hoor, gaat prima!
 

3deskoda?

Senior Member
...
Wat wil ik nog verbeteren aan de auto?
Ik had nog wat oude led 5W5 ledjes liggen. Die heb ik in de kofferbak en de voetverlichting geplaatst.
...

Lukt het nog om de voetverlichting te dimmen via de Amundsen/Columbus na de vervanging van de halogeenlampjes door LED ?
 

3deskoda?

Senior Member
Heb al enkele ledjes liggen maar had nog niet de tijd om te testen. Testen nu niet meer nodig. Bijbestellen en vervangen dus. Bedankt voor de info.
 
Bovenaan Onderaan