Superb die niks mag trekken?

brepus13

Forumguru
Kleine update,

De superb heeft inmiddels een koeling kuur gehad ( andere gril en andere wielkasten ) en ik hoop binnen een paar weken een aangepast kentekenbewijs te hebben.

Omdat de koeling toch al is gedaan heb ik ook de trekhaak maar meteen gemonteerd. Dit viel enigszins tegen maar uiteindelijk gelukkig alles wel werkend. Ik wil hier nog een how to voor schrijven als ik daar tijd voor heb.
 

Bijlagen

  • 30D48539-F95D-49EC-AA8D-4B98458338CA.jpeg
    30D48539-F95D-49EC-AA8D-4B98458338CA.jpeg
    757,7 KB · Weergaven: 117

brepus13

Forumguru
De gril onder de kentekenplaat is nu breder open. In de wielkast is een gat zichtbaar voor afvoer warme lucht? De foto’s van de gril zijn te groot om te uploaden.
 

Bijlagen

  • 27B33903-698E-4217-807A-B14C48244C86.jpeg
    27B33903-698E-4217-807A-B14C48244C86.jpeg
    750,5 KB · Weergaven: 128

brepus13

Forumguru
@aiva tco adoks ik mag trouwens aannemen dat jouw greenline dit al heeft? Volgens Skoda is deze aanpassing verplicht voor trekkende voertuigen?

Ik hoop komende week ergens een keer wat te gaan horen van dealer/rdw... als alles klaar is zal ik even het complete verhaal doen. :-)
 

brepus13

Forumguru
Nou, vandaag dan de grote dag!! Zojuist een nieuw kentekenbewijs ontvangen waarop staat dat ik 750 ongeremd en 1500kg geremd mag trekken. Heeft allemaal even geduurd maar is dus toch gelukt!

Wat was er nou aan de hand?!

Volgens de dealer is mijn superb van origine bestemd geweest voor polen. In polen is voor de greenline geen typegoedkeuring afgegeven voor een trekhaak. Via parallel import is de auto toch aan Nederland geleverd en als nieuw verkocht door A point volgens mij.

Ik blijf het raar vinden omdat bij de optielijst gewoon een Nederlandse typegoedkeuring bij staat ( B31 uit mijn hoofd)

Ik heb de dealer in Apeldoorn de casus voorgelegd en die heeft via Pon de volgende oplossing geboden: koel traject aan laten passen door dealer en dan mogen zij een nieuwe typegoedkeuring erop plakken. De papieren sturen ze naar het RDW en dan komt er een nieuw kentekenbewijs.

Ik heb dus de aanpassing uit laten voeren door de dealer ( nieuwe gril en andere wielkasten ). Zij hebben verder het papierwerk geregeld!

Al met al erg tevreden met de hulp van de dealer en natuurlijk erg blij met mijn nieuwe kentekenbewijs.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Ik mag hopen dat ze je geen “nieuwe” wielkasten hebben laten aansmeren. :nailbiting:

Het is een kwestie van een klepje eruit drukken
 

brepus13

Forumguru
Zitten echt nieuwe op hoor a 59€ stuk ex arbeidskosten...

Al had je openingen er gezaagd was het ook afdoende waarschijnlijk ( met de hoeken uitboren uiteraard om discussies te voorkomen ) de gril zelf vervangen had ik ook wel kunnen doen... was nu meer de afweging dat ik iets meer betaal maar dat zij verder alles regelden.
 

Rofffel

Forumguru
Flinke ingrepen voor een trekhaak.. maarja nood breekt wet.
Het 1tje wordt niet meer gebruikt bij het RDW. Ik heb me laten vertellen dat dat kwam omdat het mogelijke waardevermindering zou betekenen.
 

Jebsz

Nieuw lid
Hallo,

Nu heb ik een soortgelijke situatie aan mijn broek hangen. Ik kom er na jaren blij met een caravan rondrijden achter dat dit blijkbaar helemaal niet mag.

Mijn superb combi 1.6tdi (juli 2013, facelift) heeft bij de trekgewichten op het kentekenbewijs niets staan.

Bij de RDW geen trekgewicht-gegevens bekend, dus skoda nederland gebeld. Deze vertelden mnij dat er een nieuwe grill en wiekasten geinstalleerd moeten worden...

Skoda dealer gebeld voor een prijsopgave, echter die blijft angstvallig stil...

Vraag: waar heeft u de ombouw laten uitvoeren? Ik begreep dat de dealer ook het kentekenbewijs met de RDW in orde heeft gemaakt?
 

brepus13

Forumguru
Ik heb het in apeldoorn laten doen. Nieuwe gril en nieuwe wielkasten. Zoals reeds beschreven heeft de dealer verder het papierwerk in orde gemaakt.

kosten waren uit mijn hoofd 350-400€.
 
Bovenaan Onderaan