Superb benzine tot €15000

Eltjo

Forumguru
Je kan ook zelf even zoeken en erbij zetten ipv alleen de opmerking te plaatsen dat de link niet is doorgegeven..
https://i.materialise.com/en/shop/item/spiegelverhoger-skoda-superb-vw-scirocco-etc?query=skoda superb&category=all-categories&sortBy=interesting&pageNumber=1&pageSize=18&index=0
en
https://www.skodaforum.nl/forum/i/binnenspiegel-verplaatsen-naar-boven.19127/page-9#post-546524
en
https://www.skodaforum.nl/forum/i/binnenspiegel-verplaatsen-naar-boven.19127/page-9#post-536298

Was in ieder geval een stuk goedkoper dan het eigen risico van de verzekeraar.

P.S.: stomweg gezocht op "spiegelverhoger" en gevonden ook. Wenkbrauwen omhoog..
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
jij wilt iemand die zo veel mogelijk ruimte nodig heeft overtuigen om een Rapid boven een Sup te verkiezen,

Dan heb je het toch niet begrepen.

Overigens is een Faab combi achterin minder ruim dan mijn (mag ik dat nog zeggen?) Rapid.
 

EdK

Forumguru
Daar gaat dit topic helemaal niet over!

Ik wist niet dat dit bestond. Ik heb er ook behoorlijk last van evenals de dikke A-stijlen.

Gevonden €106,-

Goh waarom ging je dan zelf er al de fout mee in ??
En als er dan anderen zijn die net als jij die interresse hebben naar aanleiding van je gevonden dan deel je die link toch ff dan met een opmerking te komen dat het er niet over gaat.....

Maar goed laten we maar weer gaan antwoorden op de vraag van de TS !! :koffie:
 
Weer even over het topic, vandaag geïnformeerd bij mijn onafhankelijke vakgarage, daar zijn ze niet te spreken over De 1.8 benzine uitvoering Superb derde generatie omdat deze een ketting heeft. Ze raden me een uitvoering met riem aan.
Op basis van dit telefoongesprek ga ik zoeken naar een 1.4. Lijkt die jullie goed of zijn daar aandachtspunten?
 

VAG-man

Forumguru
Dat is toch juist mooi een ketting? Scheelt onderhoudskosten. Dat is waarschijnlijk de reden dat de garage dit aangeeft.
Persoonlijk zou ik niet voor de 1.4 gaan voor een Superb.

Misschien dat sommige forumleden andere meningen hierover hebben.
 

Joti

Senior Member
Ik hoor vaker dat men een ketting aanraadt ipv een riem. Echter is mijn ervaring binnen de VAG groep dat deze regelmatig de neiging hebben om op te rekken met als gevolg dat deze gaat ratelen of verspringen waardoor de timing van het blok niet meer correct is. Geen idee of dat ook een issue is bij de 1.8, maar ik zou niet standaard zeggen dat een ketting beter is.
 

Eltjo

Forumguru
Tja, als mijn riempje al 210 dkm mee is gegaan zou ik van riem of ketting niet wakker liggen.
Wel, als je ketting oprekt binnen veel te korte tijd, wat idd bepaalde VAG (en andere merken) motoren hebben (gehad..?).

Nog even off topic over off topic; zie als een soort spaghetti schrijven. Zou kom je altijd wel iets tegen dat je nog niet wist en toch voor jou handige kennis oplevert, zoals voor VAG-man nu het geval is.
 

Kanerr

Forumguru
Weer even over het topic, vandaag geïnformeerd bij mijn onafhankelijke vakgarage, daar zijn ze niet te spreken over De 1.8 benzine uitvoering Superb derde generatie omdat deze een ketting heeft. Ze raden me een uitvoering met riem aan.
Op basis van dit telefoongesprek ga ik zoeken naar een 1.4. Lijkt die jullie goed of zijn daar aandachtspunten?

Daarbij toevoegend.. de 1.8 is ook een goede motor. Zit ook in de Leon FR (rond zelfde bouwjaar) en daarmee wordt constant wel hard gereden :)

Je moet bij zo een nieuwe auto een goed gevoel hebben en de historie moet kloppen. Kijk goed naar elke lijn tussen de panelen of ze recht lopen en netjes aansluiten. Start de (koude!) motor en luister goed of je niks raars hoort (harde tikken, rare klappen, aanlopende geluiden) en kijk of alle knopjes werken.

Het is eng, maar bij zo een relatief nieuwe auto kan niet vaak wat verkeerd gaan...

En zelfs als alles lijkt te kloppen kan je na een half jaar pech hebben en een kapotte turbo hebben. Thats life :pardon:
 
Bovenaan Onderaan