Ik ben 1.98 mtr en heb 5 jaar en 120 dkm een SII.
E.a. kan voor jou heel anders uitvallen omdat jij een andere arm/been/romp lengtes hebt, maar kijk eens naar de volgende punten.
Ik heb meteen een spiegelverhoger (zie dit forum) aangeschaft omdat de spiegel voor een enorme dode hoek schuin rechts voor zorgde. Zo'n probleem had bij een eerdere (oude) auto tot total loss geleid.
In de SIII heb ik in de showroom even kort gezeten en ook die spiegel zit laag en zorgt voor de dode hoek.
Dat betekend dat je bij elke zijstraat van rechts en bij invoegers e.d. bewust moet bukken om onder de spiegel door te kijken. Houdt daar rekening mee! Of spiegelverhoging mogelijk is voor de SIII - geen idee.
Ook was een pré voor een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Alleen omdat daar ook de hoek van het zitvlak kan worden versteld.
Ik rijdt bijna 100% in mijn auto, maar met elektrische stoelverstelling kan je de voorkeuze instellingen van de stoel en buitenspiegel aan de sleutel koppelen. Dus als b.v. jouw kleinere partner de auto ook gebruikt met de 2e sleutel, hoeft alleen maar de binnenspiegel versteld te worden. Die van AutoFirst Schurer-Kamphuis heeft dat zag ik.
Het stuur kan wat mij betreft dichterbij dan de verstel-mogelijk biedt - helaas.
Algemeen voor elke gebruikte auto: een up-to-date radio/navi systeem kan je vergeten.
Update-kaarten zijn al min. een 0,5 jaar verouderd (en duur) als ze uitkomen. Zie onderzoek Consumentbond.
Een ander systeem heb je vast voor € 500-600 ingebouwd en overtreft vaak alle mogelijkheden van een fabriekssysteem. (Pas op met systemen met extra ? Canton? speakers.)
Daarom gebruiken veel mensen hun telefoonnavi.
Een SII is ouder, maar goedkoper. Ook als er af en toe iets stuk gaat of eerder onderhoud nodig heeft.
Dat kan voor jouw en een SIII allemaal anders zijn, maar neem het mee in je overwegingen.
Maak proefritten in verschillende types/modellen en zet de voor jou de + en - op een rij.
En verder moet je gewoon geluk hebben met een auto. Succes!