Superb Achterkant "dilemma"

Welke zouden jullie doen

  • A, alles erop laten

    Stemmen: 9 17,3%
  • B. alleen superb eraf

    Stemmen: 23 44,2%
  • C. alles eraf

    Stemmen: 20 38,5%

  • Totaal aantal stemmers
    52

jadijkstra2000

Forumguru
Toch was de ruitenwisser een bewuste (praktische) keuze.. idd, zonder is mooier, daar ga ik niet omheen :)

Helaas heb ik niet de L&K uitvoering met chromen strip ertussen, dat maakt misschien ook nog weer een verschil
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb drie jaar zonder rondgereden op mijn Sup.
Nooit gemist en zooooo veeeeeel mooier zonder wisser.......
 

EdK

Forumguru
Ach wat er achter je gebeurd is toch niet boeiend !!
Als ze bij je achterin knallen is je wisser tenminste nog zonder schade ! :pieker::pardon:
 

Tuulster

Forumguru
Zicht naar achter is prima ook zonder wisser. Door het schuine raam waaien de druppels er gewoon af. Wisser is overbodig weet ik uit ruim 100.000 kilometer ervaring.

Is in de Scala overigens wel anders dat raam staat veel rechter dus wisser is noodzaak.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach wat er achter je gebeurd is toch niet boeiend !!
Behalve wanneer je, zoals ik, ook bij slecht weer achterwaarts een onverlichte dam moet insteken met daarachter een oprit met een S-bocht erin.
Ik wil dan twee dingen: goed achteruitrijlicht én goed zicht via alle spiegels.
Zou voor mij een puike reden zijn om de wisser te laten zitten.

Niet mooi? Maakt mij niet zoveel uit, want "Form follows function"...
 

leon-cupra

Forumguru
Je kan de ruit ook behandelen met producten waardoor de regendruppels eraf vloeien in zo van die pareltjes. Heb je zelfs zonder wisser goed zicht.

Voor alles een oplossing :jaja:
 

larsy

Forumguru
Mooie bak zo een sedan .
Ik zou alles laten hoe het is .

Een jaar terug hadde we hier 2 dezelfde wagens (Octavia sedan) ene met een wisser en ene zonder
was gvd gemakkelijk die met de wisser
En zou niet zonder wille op de sedan
(super dat je hem hebt genomen).
Mooi of niet mooi
 

Canon-Eye

Forumguru
En wat is de oplossing voor modder en koeienstront ?
Want daar heeft canon eye namelijk mee te maken

Gaat dat ook met Rain-X ??:pieker::nono:
Nee, Rain-X werkt daar niet voldoende - weet ik inmiddels uit ervaring. Modder genoeg hier in de omgeving, vooral in de oogsttijd (de koeien staan in de wei of op stal en daar rij ik vrij weinig...).

De achterruit slaat gewoon dicht omdat de met het opwervelende water meekomende vervuiling de neiging heeft om op de ruit achter te blijven en niet weg te spoelen met het water.
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
zat met hetzelfde dilemma. Dealer adviseerde me te bestellen ZONDER Superb maar met Skoda. Anders een erg blote achterkant. En als bij levering het er toch af moet is dat in 10 minuten gedaan. Of zwarte Skoda letters kopen 22,80 euro ex btw volgens de dealer.
 

s-line

Forumguru
Denk dat matzwarte letters het mooist is. Een superb sedan heeft all niet de mooiste kont en zeker niet als hij helemaal kaal is!:jaja:
 

Vinny

Forumguru
ik heb de de iv besteld zonder het Superb logo, zonder Skoda logo kon niet dacht ik.
Misschien dat ik later het logo afhaal eerst een tijdje rijden met en kijken of het me stoort.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe gladder, hoe beter - zijn er ook geen hoekjes meer waar vuil of poetsmiddel in blijft zitten of waar je poetsdoek aan blijft haken.
 
Bovenaan Onderaan