Dat "uurtje" voor de Ali Sinosmart camera zonder sproeier (en coderen) was vorige week bij mij alleen al om de radio aan te sluiten en alle bedrading daarna weer terug te frotten. Fijn dat Skoda zo gul is met kabellengte!
Ik kwam er later pas achter dat het eenvoudig is om het deel met dashboardkastje daartoe te demonteren - iets wat ik bij vorige auto's wel eens heb gedaan.
En als je niet precies weet waar je de clips moet drukken om de radiosleutels er uit te trekken kost dat al veel tijd extra.
Thuis had ik geen trekveer en trok ik met 1,5 mm2 schakeldraad de kabel door de klep. Dat ging met vele keren prikken uiteindelijk wel.
De kabel loopt nu rechts over de kortste afstand en door de rubber klepmanchet waar minder kabels door lopen.
Niet iets wat je dagelijks doet (bij de S2 jaaaren terug) en ik had langer geleden de YT filmpjes bekeken.
Maar, zelf gedaan en tevreden over het eindresultaat. Alleen de viewkeuze met veraf/breed en trekhaak heb ik niet (zonder coderen). Geen punt, ik zie de trekhaak zo ook wel en ik gebruik de camera alleen bij de laatste meter parkeren. Maar misschien kan ik dat alsnog coderen - omdat het kan.