Superb 3v originele achteruitrijcamera inbouwen

brepus13

Forumguru
Koppelingen heb ik ook bij de dealer vandaan. Kosten 22€ voor het y stuk, paar knietjes, een rechte connector en de kabeldoorvoer van de achterklep.
 

Bakkertje

Forumguru
Zijn er sproeiers voor de achteruitrij camera?

Ik heb een camera (af fabriek) op mijn Touran, maar met regenachtig weer is dat bijna niets op te zien... Is dat iets wat makkelijk te maken is?
 

EdK

Forumguru
Op de Touran plaatsen Ali camera's en de missen die sproeier
Bij de orginele OEM camera's zitten deze ingebouwd in handvat met camera en hoef je alleen nog maar aan te sluiten...

:nailbiting::D
 

Bakkertje

Forumguru
@EdK ik heb een originele oem camera, maar bij mij draaien de lijntje niet mee met het sturen, ik heb dan ook een camera zonder sproeier..

en nee ik ga niet bij Ali een andere camera met sproeier bestellen..
 

EdK

Forumguru
maar bij mij draaien de lijntje niet mee met het sturen, ik heb dan ook een camera zonder sproeier..
Vreemd want ik heb ook een camera nog liggen ( OEM ) met vaste lijnen en wel met sproeier ......
En nee is niet over te nemen want 28/3 word hij eindelijk ingebouwd met nog iets moois ! maar daar later meer over....:D
 

Renkie

Forumguru
Ik lees iets over een sproeier.....
Hoe zou dat moeten functioneren, ik heb een originele camera maar die is zeker met dit weer soms te smerig om door te kijken.

Heeft iemand een foto hoe dat er uit ziet?
 

EdK

Forumguru
is gewoon een ingebouwde sproeier die gericht staat op de lens.
En is je camera smerig dan kun je hem schoonsproeien door je achteruitsproeierhendel te bedienen
Ja je sproeit dan je achterraam schoon ennnn dus de camera...
Of het afdoende is ?? kan ik nog niet vertellen maar na de maand maart wel als er dan ook nog voldoende regen uit den hemel valt en dus de lens sneller vuil is van opspattend vuil
 

Renkie

Forumguru
Zit dat op iedere S3 of is dat in een bepaald bouwjaar erop gekomen? (Mijne is van 1/2016).

En wanneer wordt dat actief? Als je de achterruit gaat sproeien? Of moet je dan EN de camera actief hebben EN de achterruit sproeien?
 
Geen idee of dit vanaf een bepaald bouwjaar is. Hij gaat iniedergeval werking als je de achterruit sproeier gebruikt.
 

Bakkertje

Forumguru
Gisteren nog even gekeken en ook ik heb inderdaad een sproeier op de camera. Weer wat geleerd dankzij dit forum :thumbsup: Meteen proef op de som gedaan, auto in de achteruit gezet en daarna de achterruit gesproeid en inderdaad de camera wordt dan ook gesproeid!

nu heb ik regelmatig dat ik weinig kan zien na een rit door de regen, dus dat ga ik nog even proberen.
 

EdK

Forumguru
auto in de achteruit gezet en daarna de achterruit gesproeid en inderdaad de camera wordt dan ook gesproeid!
Doet jouw achterruitwiser het dan alleen als de wagen in zijn achteruit staat ?
Maw bij elke sproeibeurt van je achter ruit moet je camera ook gesproeid worden, ongeacht in welke versnelling je wagen staat...
 
Bovenaan Onderaan