Superb 3 2.0 TDI hapert soms.

fiestaman

Forumguru
Ik weet wat je bedoeld, heb ik met mijn 2.0 dsg ook voorgehad paar maand geleden.
Heeft dit een paar keer gedaan. Nu niets meer.

Moet nu op groot onderhoud, zal ook vragen hem is uit te lezen.
 
Ik herken de klacht ook niet (heb wel de 190pk versie handgeschakeld) en ben inmiddels toch al weer ruim 4000km verder waarvan vooral snelweg verkeer. Morgen lange rit (1200km) zal het eens in de gaten houden. Hoop vooral dat de irritante windruis/resonantie bij het rechter voorportier zich zelf heeft opgelost.... en dus verdwenen is.
 

Foppurb

Actief lid
Kan dat geen slechte LMM zijn? Je rijdt deellast weet en fat kan hikjes veroorzaken alleen niet of dit merkbaar als je harder rijdt....
 
Ik herken de klacht ook niet (heb wel de 190pk versie handgeschakeld) en ben inmiddels toch al weer ruim 4000km verder waarvan vooral snelweg verkeer. Morgen lange rit (1200km) zal het eens in de gaten houden. Hoop vooral dat de irritante windruis/resonantie bij het rechter voorportier zich zelf heeft opgelost.... en dus verdwenen is.

Geen issues gehad wat betreft het inhouden van de auto... wel de windruis helaas. Hopelijk kan de dealer dit oplossen.
 

Tuulster

Forumguru
Vervelend man! Zelf heb ik er geen last van, je zou dus zeggen dat het iets aan jouw auto specifiek moet zijn....
Hopelijk vinden ze iets!
 

tritus

Senior Member
:pieker:Vandaag ongeveer 400 km door Nederland gereden zonder hapering! Toch maar even aankijken of het probleem nu weg blijft.....
 

peterrapid

Forumguru
@bert44 ben je misschien 1 van die advocaten ervan ? Want anders moet je je huiswerk beter maken hoor S3 is uitgerust met de EA288 motor en niet de EA189
 

tritus

Senior Member
Nog steeds geen hapering gevoeld. Misschien toch een vuiltje ergens wat inmiddels is verdwenen....?
 

oco1979

Forumguru
Was die niet aan een regeneratiecyclus bezig op dat moment ?
Bij de S2 kan je het horen als die bezig is.
Motor draaid wat zwaarder,de 1.6tdi wel te verstaan.
Kweet niet dat je dat bij de S3 merkt als die roetfilter aan het leegbranden is?
 

Skoda-MAN

Forumguru
. Misschien toch een vuiltje ergens wat inmiddels is verdwenen....?
Het lijkt me dat er nog enigzins lucht in het brandstoffilter of systeem heeft gezeten van nieuws af aan.
Mocht het terug komen dan zou ik het systeem controleren op aanzuigen valse lucht in de tankmodule.
Mogelijk kunnen eventueel foutcodes meer duidelijkheid geven.
 

tritus

Senior Member
Was die niet aan een regeneratiecyclus bezig op dat moment ?
Bij de S2 kan je het horen als die bezig is.
Motor draaid wat zwaarder,de 1.6tdi wel te verstaan.
Kweet niet dat je dat bij de S3 merkt als die roetfilter aan het leegbranden is?
Roetfilter leeg branden bij een nieuwe auto en dan eens per uur?? Lijkt me niet echt logisch... Maar ik heb er dan ook geen verstand van.
 

tritus

Senior Member
Het lijkt me dat er nog enigzins lucht in het brandstoffilter of systeem heeft gezeten van nieuws af aan.
Mocht het terug komen dan zou ik het systeem controleren op aanzuigen valse lucht in de tankmodule.
Mogelijk kunnen eventueel foutcodes meer duidelijkheid geven.
Deze klinkt me wel logisch. We wachten gewoon nog even af en hopen dat het wegblijft. Verder rijd de auto heerlijk!!
 

Bakkertje

Forumguru
Het is me opgevallen dat de mijne (1.6 tdi 120 pk euro 6) in het begin redelijk vaak aan het regenereren was, dat was na 20.000 km een stuk minder en hij loopt nu ook echt beduidend beter.
Misschien komt het door de nieuwigheid en gaat het vanzelf over.
 

Eltjo

Forumguru
@tritus; zoals monteurtje al schreef, rij je dan met cruise control? Ik had hetzelfde symptoom af en toe bij mijn Passat 3BG uit 2003. Alleen op cruise control en dat voelde je best aardig als je 65 km/u reed in z'n 5 met weinig toeren. Zelfs een enkele keer een versnelling gehad, maar nooit een foutmelding kunnen uitlezen via VAGCom.
 
Bovenaan Onderaan