Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Figaro75

Senior Member
Ik heb van Mark nog niet vernomen of de 1.2 TDi al betrouwbaar kan worden getuned.
Als dat 4 juni nog niet kan dan heeft het, behalve voor de gezelligheid, weinig nut om langs te komen.

Dus ik hoop dat het ze tijdig lukt maar ik ben er een beetje bang voor dat het niet gaat lukken.
 

Antera

Donateur
ik gaat het even navragen @Figaro75

wat bedoel je met betrouwbaar? Tunen met een box is zo ie zo betrouwbaar anders zouden ze het niet doen lijkt me. laat even weten
 
Laatst bewerkt:

Figaro75

Senior Member
Berichtje van Mark van JD

____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Beste heer,


Deze modellen kunnen alleen nog via een externe box gedaan worden. Dit werkt opzich, maar blijkt niet altijd storingsvrij te zijn bij alle modellen. We zijn hier nog mee bezig met enkele van onze testwagens.

Voorlopig zou ik nog even afwachten wat het doet, het duurt nog wel even voor de meeting gaat plaatsvinden, zodra wij 100% tevreden zijn met de externe tuning voor dit model, gaan wij hem ook op de website vermelden en anders is het advies om toch te wachten tot er toekomstig hopelijk OBD tuning (kraak van de delphi ecu) gaat komen….


Met vriendelijke groet,

Mark


0
 
Kan helaas de 4e niet van partij zijn... moet dat hele weekend werken. Even een mede inspecteur helpen met een nen 3140 inspectie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 

Figaro75

Senior Member
En aangezien ik de maand erop naar Frankrijk ga met aanhanger wil ik wel graag betrouwbaar in Frankrijk rondrijden.....;);)

Maar als JD er vertrouwen in heeft ben ik gewoon van de partij :thumbsup:
 

Noord26

Forumguru
En aangezien ik de maand erop naar Frankrijk ga met aanhanger wil ik wel graag betrouwbaar in Frankrijk rondrijden.....;);)

Maar als JD er vertrouwen in heeft ben ik gewoon van de partij :thumbsup:

Ik wil absoluut niet lullig overkomen, maar het is alweer 4/5 jaar geleden dat onze 1.2Tdi aangepakt werd door JD. En toen werden dezelfde woorden verteld als nu. Dus geef je weinig hoop op verbetering.

JD is ook afhankelijk van andere partijen en helaas is de 1.2Tdi iets wat niet veel in andere landen veel gebruikt is. Waardoor andere motoren en hun aansturing eerder ontcijfert zullen worden.
 

Race Eend

Forumguru
Ik snap nu waarom de verwarring ontstaat. Figaro75 stelt een vraag in de mail over de 1.4 TDI 90pk, en hier op het forum blijkt het om een 1.2 TDI 75pk te gaan..

De 1.2 TDI 75pk kan prima en probleemloos met een box getuned worden.
De nieuwe 1.4 TDI gaat niet ideaal met een box en raad ik om die redenen voorlopig nog niet aan.
 

Figaro75

Senior Member
Idd typefoutje in mijn bovenstaande bericht.

Maar ik heb bij JD de vraag gesteld over de Skoda fabia 1.4 TDi CR 90 pk.
Aangezien dat de uitvoering is die ik heb......
 

S.O.C.3

Actief lid
Vanmiddag kreeg ik te horen dat ik op 4 juni nog een cursus voor mijn Code-95 moet volgen. Dus ik meld mij hier bij af. :banghead:
 

Race Eend

Forumguru
Wij hebben een planning gemaakt voor deze dag. Zie bijlage.

De mensen die graag willen tunen, willen we als eerste doen en dan in daarna de mensen die alleen willen rollen.

Mocht het echt niet schikken dan kan er natuurlijk in overleg wat geschoven worden.
 

Bijlagen

  • Skoda Forum Schema.zip
    8,5 KB · Weergaven: 81

micky

Forumguru
Vraagje, mijn nieuwe Passat is 2 maanden vertraagt, kan ik wel een voucher krijgen ondanks dat ik de auto nog niet heb? omdat het op kenteken gaat? eventueel heb ik mijn kenteken al wel omdat het een Duits auto betreft is hij al gereserveerd :cool:
 

Noord26

Forumguru
Wij hebben een planning gemaakt voor deze dag. Zie bijlage.

De mensen die graag willen tunen, willen we als eerste doen en dan in daarna de mensen die alleen willen rollen.

Mocht het echt niet schikken dan kan er natuurlijk in overleg wat geschoven worden.

Redelijk weinig tuning op het programma die dag. Tijd voor stage2 nog mogelijk die dag? Kat leeg kloppen, waste-gate strakker zetten (was bij mij de limiterende factor)? En.. totaal kosten plaatje? S2: 1.8tsi, handbak.
 

Level42

Forumguru
Ik zal maar eerlijk zijn, ik zou het best willen maar:
a) ik vind de basisprijs zoals op de website vermeld wel erg pittig. Door de korting hier komt het wel op een "redelijk" niveau, maar als elektronicus heb ik denk ik een soort ingebouwde drempel om bijna 500 euro neer te tellen alleen om een paar parameters in een stuk software te veranderen. Want dat is het, en niet meer.

b)Het is een lease-auto. En mocht ondanks alle voorzichtigheid en kunde die er ongetwijfeld is iets mis gaan moet ik opdraaien voor de reparatie kosten.
 

plaza

Forumguru
Ik had al aangegeven dat ik gezellig langskom.......sta er nog niet op.....aub mij op de lijst zetten.
 

RefleCs

Forumguru
Vermogensrun met uitdraai:

1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley
4. @koreaan Liefst einde ochtend begin middag
5. @fastpeter
6. @Thokozanoah
7. @Kempes
8. @Arreslee
9. @Figaro75
10. -

Standaard Chip:

1. @Figaro75
2. @Chiellinda (OVB vrij zijn)
3. -
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @sitechris
2.
3.


DSG aanpassing:

1. @Chiellinda (OVB indien vrij zijn)
2. @bluskabouter (OVB indien vrij)
4.


Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @S.O.C.3
3. @Corné de Kluijver OVB ivm verhuizing
4. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
5. @bobbl
6. @micky
7. @Thokozanoah
8. @Blackokkie2
9. @Tuulster
10. @ManeBrane (Mocht de planning het toelaten)
11. @Jee13
12. @internetboarder
13. @foxxie2
14. @Tallguy
15. @rhaak1991
16. @Kempes
17. @RefleCs
18. @Hetzer
19. @eeneen
20. @Oenoud 2 personen
21. @edschroefset
22. @Luuk Thijssen
23. @EvD
24. @RoGEK (OVB)
25. @Simon1984
26. @plaza
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan