Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

oco1979

Forumguru
Ik ga ook komen. Ik overweeg een chip op maat, maar heb net 4 nieuwe injectoren, een nieuwe HPFP, Lambda sonde en PCV klep na een moeilijk te lokaliseren storing waarvan ik niet zeker weet of ze 100% opgelost is. Wordt er bij een 1e run gekeken of alles normaal verloopt voor de nieuwe software er in gaat?

Wat was de klacht als ik vragen mag,hebben ze bovenstaande allemaal vervangen voor die ene klacht ? :pieker::sterretjes:
 

Zephir

Lid
Haperende krachtontplooiing bij koude motor en bij warme motor in vrijloop. Grote startproblemen, met terugvallen van het toerental bij koude motor, soms zelfs afslaan en soms gewoon niet starten bij warme motor die 10 minuten uit stond. Check engine light, misfires, foutcodes van een te rijk mengsel...

Eerst is de PCV klep vervangen, niks beter, dan is de 1e lambda sonde vervangen, niks beter, dan zijn er 2 verschillende chemische reinigingen door gegaan, niks beter. Dan ben ik naar Tom van HBT gereden voor een walnut blasting die de motor soepeler liet lopen, maar de startproblemen nog niet oploste. Dan 4 nieuwe bougies erin, dan 4 nieuwe injectoren en volledig nieuwe vulling 5W30 olie (nog steeds problemen) en dan uiteindelijk de hogedruk brandstofpomp (waar Tom al van dacht dat het de boosdoener was). Het lijkt opgelost nu, maar heb nog wat argwaan na 25+ garagebezoeken, verschillende vervangwagens, dagen zonder auto gezeten te hebben en een totale rekening die ook niet mis is.

Het was een zoektocht bij 3 verschillende bedrijven die volgens mij alle 3 echt hun best gedaan hebben, maar een lastig probleem om te vinden blijkbaar...
 

Thokozanoah

Forumguru
88.000 of zo nu denk ik.
Ik had mijn vraag al weggehaald, had jouw stukje over chemische reiniging niet goed gelezen. Klachten mbt koude start deden mij denken aan mijn klachten toen ik de RS net had, de boosdoener was een vervuild inlaattraject. Maar zoals je nu aangeeft lijken de klachten weg? Is er ooit software matig iets verandert?
 

Zephir

Lid
De klachten zijn nu weg. Het inlaattraject is chemisch gereinigd, maar dat was toch niet zo fantastisch. Daarom dat ik naar H.B.T. techniek was gereden waar ook bleek dat er nog veel aanslag was overgebleven. Met die walnut blasting ging het wel helemaal weg. De auto is op reparatie na helemaal standaard
 

oco1979

Forumguru
Haperende krachtontplooiing bij koude motor en bij warme motor in vrijloop. Grote startproblemen, met terugvallen van het toerental bij koude motor, soms zelfs afslaan en soms gewoon niet starten bij warme motor die 10 minuten uit stond. Check engine light, misfires, foutcodes van een te rijk mengsel...

Eerst is de PCV klep vervangen, niks beter, dan is de 1e lambda sonde vervangen, niks beter, dan zijn er 2 verschillende chemische reinigingen door gegaan, niks beter. Dan ben ik naar Tom van HBT gereden voor een walnut blasting die de motor soepeler liet lopen, maar de startproblemen nog niet oploste. Dan 4 nieuwe bougies erin, dan 4 nieuwe injectoren en volledig nieuwe vulling 5W30 olie (nog steeds problemen) en dan uiteindelijk de hogedruk brandstofpomp (waar Tom al van dacht dat het de boosdoener was). Het lijkt opgelost nu, maar heb nog wat argwaan na 25+ garagebezoeken, verschillende vervangwagens, dagen zonder auto gezeten te hebben en een totale rekening die ook niet mis is.

Het was een zoektocht bij 3 verschillende bedrijven die volgens mij alle 3 echt hun best gedaan hebben, maar een lastig probleem om te vinden blijkbaar...


Mogelijke problemen bij deze klacht zou ik zeggen:

Temperatuursensor,penbobine,hogedrukpomp.

Hogedrukpomp was dus de oorzaak(gaan inderdaad stuk) zoals de bobines ook wel.

Sommige problemen zijn niet gemakkelijk te vinden.

De ene is garage is ook de andere niet.

loggen tijdens het rijden kan je ook wel veel zien.

Kost wel véél tijd en kennis van de technieker.
 

Zephir

Lid
Bobines was getest door ze te verplaatsen en dan te kijken of de foutcodes zich mee zouden verplaatsen naar de andere cilinderbank. Dat deden ze niet, waardoor de bobines nog goed geacht werden. Het is een hele belevenis geweest in alle geval :)
 
Hallo,

Helaas zal mijn auto niet gechipt worden, aangezien de aircocompresser van me fabia vervangen dient te worden En dat is niet bepaald voordelig, ik baal er enorm van, maar een werkende airco is belangrijker.
Misschien dat ik van de volgende chipactie gebruik maak, we zullen zien.

Vermogensrun met uitdraai:


1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley
4. @koreaan Liefst einde ochtend begin middag
5. @fastpeter
6. @Thokozanoah
7. @Kempes
8. @Arreslee
9. @Figaro75
10. -

Standaard Chip:

1. @Figaro75
2. @Chiellinda (OVB vrij zijn)
3. -
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @sitechris
2.
3.


DSG aanpassing:

1. @Chiellinda (OVB indien vrij zijn)
2. @bluskabouter (OVB indien vrij)
4.


Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @S.O.C.3
3. @Corné de Kluijver OVB ivm verhuizing
4. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
5. @bobbl
6. @micky
7. @Thokozanoah
8. @Blackokkie2
9. @Tuulster
10. @ManeBrane (Mocht de planning het toelaten)
11. @Jee13
12. @internetboarder
13. @foxxie2
14. @Tallguy
15. @rhaak1991
16. @Kempes
17. @RefleCs
18. @eeneen
19. @Oenoud 2 personen
20. @edschroefset
21. @Luuk Thijssen
22. @EvD
23. @RoGEK (OVB)
24. @Simon1984
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RefleCs

Forumguru
Sja het is dat ik het niet heb liggen omdat er eerst een nieuwe camera body aangeschaft dient te worden.
 

Ridley

Forumguru
Ja het is erg magertjes. Het is mij ook een raadsel waarom die van TVS vorig jr zo goed liep tov deze. Wellicht dat de datum niet goed uitkomt voor velen. Zo net voor de zomervakantie je auto chippen kan wellicht wat discussie oproepen thuis...
 

Noord26

Forumguru
Ergens heb ik eerder aangegeven of stage 2 mogelijk is (kat leeghalen). Heb nog geen prijs hiervan vernomen helaas. Na ruim 150.000km zal die kat er niet fraai uit zien..

Mark (van JD) had ook al gereageerd dat het wellicht mogelijk was die dag.

Gezien er pas 3 op de lijst staan.. En ik op de kalender nog niets heb staan. Lees: ik lust wel een patatje.
 

Arreslee

Senior Member
Hallo allen.
Dan heb ik ook nog een suggestie.
Is het mogelijk om ipv. een tuning alleen de egr klep en de warme start die dag aan te pakken ?
Voor mij hoeft dat extra motorvermogen niet zo. Het is maar een gedachte.

Hoe dan ook, het is werkelijk vreemd maar 4 juni is een magnetische dag. Ik kan wel naar 2 andere afspraken die dag. De rest van de weekenden erom heen is het rustig behalve .........

Maar ik ben van de partij.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
 

Jee13

Forumguru
Ik heb evt mijn maatje met een GTI voor een Stage2 tuning, ik leg zelf wel even kontakt met Mark
 

Noord26

Forumguru
Ik heb evt mijn maatje met een GTI voor een Stage2 tuning, ik leg zelf wel even kontakt met Mark

Zou je ook Mark nog eens willen vragen wat het prijskaartje daarvan dan is? En of het überhaupt mogelijk is die dag?

Stage 2 vereist wat sleutelwerk, dus wellicht interessant geheel voor een meeting.
 

Race Eend

Forumguru
Hallo allen.
Dan heb ik ook nog een suggestie.
Is het mogelijk om ipv. een tuning alleen de egr klep en de warme start die dag aan te pakken ?
Voor mij hoeft dat extra motorvermogen niet zo. Het is maar een gedachte.

Hoe dan ook, het is werkelijk vreemd maar 4 juni is een magnetische dag. Ik kan wel naar 2 andere afspraken die dag. De rest van de weekenden erom heen is het rustig behalve .........

Maar ik ben van de partij.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Dat kan gewoon hoor die dag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan