Suggesties voor een momentsleutel of momentmeter

SteGo

Donateur
Ik zou zelf voor die voor de wielen ook de HBM profi kopen. Juist bij die grotere krachten zou ik t fijn vinden om een iets zwaardere kwaliteit te hebben.
Ik snap je, en als ik hem 'vaak' zou gaan gebruiken zou dat zeker een overweging kunnen zijn. Echter kom je dan op een momentsleutel die het dubbele kost, zonder doppen. Die ook nog even los erbij ... Dat wordt dan toch wel een stuk duurder. Dat zou wellicht geen punt zijn als ik 2 keer per jaar wielen zou wisselen en ik ook onderhoud aan remmerij zelf zou doen (wat ik niet van plan ben overigens), maar ik rijd op all season banden. Afgezien van toen ik een poosje geleden stoeprandschade had, waarbij ik even tijdelijk m'n oude stalen velgen had gemonteerd, hoef ik eigenlijk nooit aan die wielmoeren te zitten. Normaliter gaan die moeren alleen los en vast bij de garage. Die set ga ik dus echt bijna nooit gebruiken. Het is alleen handig om te hebben voor het geval ik weer wil omschakelen naar de stalen velgen, of als ik een lekke band zou hebben. Maar verder kan het maar zo zijn dat die set vervolgens weer een eeuwigheid ongebruikt op de plank ligt. Voor die incidentele gevallen red ik me wel met het goedkope setje. ;)
 

SteGo

Donateur
De bestelling is gedaan, samen met nog wat andere kleine spulletjes die ik wel kon gebruiken. En nu maar even wachten wanneer het binnen gaat komen.

Ik zag nog wel wat meer handige spulletjes voor echt weinig geld ... maar helaas waren veel van die dingen uitverkocht. Ik heb zo'n vermoeden dat ik in de toekomst wellicht nog wel eens vaker iets ga bestellen bij HBM.
 

Cordoba

Forumguru
Om velgen netjes te houden zou ik een setje doppen met teflon beschermlaag aanraden, voorkomt schade aan de velgen bij de wielbouten.

790ltp-s3.jpg
 

SteGo

Donateur
Dat is zeker mooi spul. Maar aangezien ik zelf zelden wielmoeren loshaal laat ik het bij de tip die ik in het verleden eens kreeg van een monteur; isolatietape of ductape rondom een reguliere dop. Minder mooie oplossing, maar helpt ook schade te voorkomen.

Maar als je vaak in de weer bent met wielen zou ik ook zeker zo'n setje doppen met teflon aanschaffen.
 

Tees

Donateur
Ik heb ook gewoon een normale dop gekocht voor m'n velgen, maar ik heb dan ook stalen velgen. Maar als m'n volgende auto LM heeft, dan draai ik er ook wel PVC tape omheen. Dit was bovendien goedkoper én een betere kwaliteit dop.
 

Frup

Forumguru
Ik heb er een stukje fiets binnenband om de dop getrokken. Werkt ook prima als bescherming.
 

EdK

Forumguru
Ik gebruik helemaal niets erover en doe gewoon voorzichtig !
En nog nooit beschadigingen gehad aan me Alu velgen door het wisselen...

Wel onlangs aan een stoeprand...:mad::mad::mad:
 

Kanerr

Forumguru
Van HBM zal je geen spijt krijgen. Ik heb die 5 delige set en het is 'zwaar' en voelt goed aan. Klikt ook lekker :D
 
Bovenaan Onderaan