Suggesties voor een momentsleutel of momentmeter

Topic in 'Onderdelen van derden' gestart door SteGo, 03-04-2021.

1. JeSko

JeSko Forumguru

Die van 20 heb ik ook, heb er wel de volle 40 voor betaald, prima ding!

SteGo vindt dit leuk.

2. EdK

EdK Forumguru

Denk dat je er een goede keuze mee maakt !

SteGo vindt dit leuk.
  3. SteGo

SteGo Forumguru Donateur

Ik snap je, en als ik hem 'vaak' zou gaan gebruiken zou dat zeker een overweging kunnen zijn. Echter kom je dan op een momentsleutel die het dubbele kost, zonder doppen. Die ook nog even los erbij ... Dat wordt dan toch wel een stuk duurder. Dat zou wellicht geen punt zijn als ik 2 keer per jaar wielen zou wisselen en ik ook onderhoud aan remmerij zelf zou doen (wat ik niet van plan ben overigens), maar ik rijd op all season banden. Afgezien van toen ik een poosje geleden stoeprandschade had, waarbij ik even tijdelijk m'n oude stalen velgen had gemonteerd, hoef ik eigenlijk nooit aan die wielmoeren te zitten. Normaliter gaan die moeren alleen los en vast bij de garage. Die set ga ik dus echt bijna nooit gebruiken. Het is alleen handig om te hebben voor het geval ik weer wil omschakelen naar de stalen velgen, of als ik een lekke band zou hebben. Maar verder kan het maar zo zijn dat die set vervolgens weer een eeuwigheid ongebruikt op de plank ligt. Voor die incidentele gevallen red ik me wel met het goedkope setje. ;)

JeSko, Tees en EdK vinden dit leuk.
  4. SteGo

SteGo Forumguru Donateur

De bestelling is gedaan, samen met nog wat andere kleine spulletjes die ik wel kon gebruiken. En nu maar even wachten wanneer het binnen gaat komen.

Ik zag nog wel wat meer handige spulletjes voor echt weinig geld ... maar helaas waren veel van die dingen uitverkocht. Ik heb zo'n vermoeden dat ik in de toekomst wellicht nog wel eens vaker iets ga bestellen bij HBM.

EdK en JeSko vinden dit leuk.
  5. Cordoba

Cordoba Forumguru

Om velgen netjes te houden zou ik een setje doppen met teflon beschermlaag aanraden, voorkomt schade aan de velgen bij de wielbouten.

JeSko en SteGo vinden dit leuk.
  6. SteGo

SteGo Forumguru Donateur

Dat is zeker mooi spul. Maar aangezien ik zelf zelden wielmoeren loshaal laat ik het bij de tip die ik in het verleden eens kreeg van een monteur; isolatietape of ductape rondom een reguliere dop. Minder mooie oplossing, maar helpt ook schade te voorkomen.

Maar als je vaak in de weer bent met wielen zou ik ook zeker zo'n setje doppen met teflon aanschaffen.

7. Tees

Tees Forumguru

Ik heb ook gewoon een normale dop gekocht voor m'n velgen, maar ik heb dan ook stalen velgen. Maar als m'n volgende auto LM heeft, dan draai ik er ook wel PVC tape omheen. Dit was bovendien goedkoper én een betere kwaliteit dop.

8. Frup

Frup Forumguru

Ik heb er een stukje fiets binnenband om de dop getrokken. Werkt ook prima als bescherming.

9. EdK

EdK Forumguru

Ik gebruik helemaal niets erover en doe gewoon voorzichtig !
    En nog nooit beschadigingen gehad aan me Alu velgen door het wisselen...

Wel onlangs aan een stoeprand...:mad::mad::mad:

10. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Had je die stoeprand even moeten inpakken. :D

Kanerr en EdK vinden dit leuk.
  11. EdK

EdK Forumguru

Heb de gemeente al gevraagd om rubber stoepranden !!
    Stonden me heel stom aan te kijken daar aan het loket van gemeentehuis.....

Highway, Frup, SteGo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Kanerr

Kanerr Forumguru

Van HBM zal je geen spijt krijgen. Ik heb die 5 delige set en het is 'zwaar' en voelt goed aan. Klikt ook lekker :D

Deel deze pagina