subwoofer+versterker inbouwen :)

de suwoofer staat gewoon los in de koffer effe kabeltjes lostrekken en weg is ie,
deze installatie geeft mijn skoda iets van een boomcar, en als ie strax nog is uitgebouwd met skoda's sportkit en velgen :yeah:
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, het maakt de auto er wel leuker op!

Gisteren op mijn werk stond er nog een Fabia 2 Combi geparkeerd en ik heb die mensen ook nog gesproken. Was wel leuk om hem voor het eerst even te zien, van een afstandje achter glas. Het regende namelijk :)

Het was een demo, met stickers erop VANAF 13.335 euro!
 
bij mij zit het er nu ook in subwoofertje en 2 speakers in mijn eigengemaakte hoedeplak :) super gelukt niet van orgineel te onderschijden.
klinkt wel aarding subwoofer 500 watt rms en 1500 peak vermogen,
hoedplank speakers 250 watt rms en 300 peak vermogen, en mijn orgineel voor speakers ook versterkt.

dus zit zoon 1200 watt rms in nu klinkt best leuk.
en geen bass overheersing!
 

Jochus

Actief lid
Ik heb ook 'n subwoofer in de koffer liggen, maar niet versterkt. Nou niet om te zeggen dat het een goeie subwoofer is, het was eens in uitverkoop in de supermarkt, ben al vergeten hoeveel watt ie heeft.

In m'n vorige auto (driedeurs) lag ie achter de bestuurderszetel. Ik heb 'm nu in de koffer gelegd, er wat velcro aan geniet en zo blijft ie mooi liggen.

Jammergenoeg hoor ik 'm helemaal niet! Zou een versterker zoveel verschil maken dat ie toch kan bijdragen aan de muziek? Ik weet namelijk helemaal niet welk soort versterker ik nodig heb. Zelf aansluiten lukt misschien nog nét.
 

Desperado

Forumguru
Het kan aan de insteliingen van de radio liggen.Mijn vorige Pioneer had een mogelijkheid om aan te geven of er een subwoofer was geplaatst.
De huidige heeft loudness.Als die uit staat hoor ik de Sub ook vrijwel niet ondakns de versterker.En een goede versterker maakt een slechte subwoofer niet goed, misschien wel iets beter, maar ik denk niet dat het veel verschil zal maken.
Zoek eens rond op veilingsites als je niet te veel wilt uitgeven.Ik heb mijn set voor 40 euro gekocht en die is perfect.
 
wat er bij mij nu in licht is iets duurder ik zit nu zo rond de 800 euro alleen aan speakers en subwoofer en versterker maar dan speel ik wel constand op 2 ohm,

en leeft mijn versterker 2 keer 600 watt rms 2 keer 1200 watt max.

dus dat klinkt best leuk maar ik wil liever mijn sub ook niet al te horen iest is niet erg maar niet te veel.

gr jeroen
 

Jochus

Actief lid
Felicia-Peter, de radio is het niet hoor. Ik heb die meegesleurd uit m'n vorige. Het is 'n sony cdx-r3300, simpel radiotje dat mp3 cd's speelt. Maar het heeft wel 'n aparte sub-uitgang. In m'n vorige wagen klonk dat perfect.

Maarja, toen lag ie zoals gezegd dus achter mijn stoel. En ik had magere speakertjes in de hoedenplank liggen en en daarmee Schluß...

Ach, het is niet echt waar ik direct van wakker lig hoor, op de Xplod-stand geven de standaard speakers voorin een aangenaam geluid (tot een bepaald volume), en achterin komen nog jbl speakers, en dat is dan weer even genoeg kosten.
 

Desperado

Forumguru
Ach, het is niet echt waar ik direct van wakker lig hoor, op de Xplod-stand geven de standaard speakers voorin een aangenaam geluid (tot een bepaald volume), en achterin komen nog jbl speakers, en dat is dan weer even genoeg kosten.
Prima radio, daar zal het zeker niet aan liggen.En goeie speakers doen veel goeds, maar daar ben je al achter.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik had ook die Sony met Xplod enzo, het geluid was niet zo mooi als de even dure Pioneer die ik nu heb, maar daar had ik al een keer een draadje over geopend.
 

Jochus

Actief lid
Elke zeug z'n meug he.

Ik ben best wel tevreden met die Sony. Had 'm gekocht net voor mn achttiende, toen ik nog geeneens een rijbewijs had :tongue: Toen was ie eigenlijk ook niet zó heel goedkoop me dunkt.

Maar toen wist ik nog niet dat pioneer de betere keuze was. Ik wil best geloven dat het beter klinkt enzo, en dat wil ik best ontdekken. Maar liever wanneer deze kapot is, of echt verouderd is.

Voorlopig ben ik tevreden over de mogelijkheden en het geluid. Die alu-look staat wel wat minder in de Fabia dan in m'n vorige maar ach!
 
Bovenaan Onderaan