Stuurverstelling aanpassen?

Zebo010

Nieuw lid
@Henrik: dat is precies wat ik bedoel! Alleen moeten mijn handen op 5 over half 6 o.i.d. om op de steunen te rusten en dan kan ik nog maar weinig precies sturen. Voor alle duidelijkheid: ik lig niet achter het stuur, zit niet extreem hoog of laag; eigenlijk is de wagen zo ruim dat de deur te ver van mijn ellebogen staat om die op de steun te laten rusten.

Dus als het stuur wat dichterbij kan, knikken de ellebogen, kunnen die alsnog op de armsteunen en klaar is Clara.
Heb inmiddels contact gehad met een bedrijf in Den Haag dat zulke aanpassingen kan leveren (meestal voor een bepaalde doelgroep...); met € 750 oid niet goedkoop, maar ga toch maar eens kijken.

@Cordoba: zolang ik in Volvo's nog mijn gebogen armen op de steunen kan laten rusten, denk ik dat het best verantwoord kan ;) Is ook alleen aan de orde op de snelweg, met cruise control aan en voldoende overzicht. Maar dan wel veel lekkerder dan de hele tijd met armen gestrekt aan het stuur...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Wat heet nieuw? Ik heb al meer dan 40 jaar mijn rijbewijs, en tijdens de rijlessen is mij geleerd om de handen op kwart voor drie óf tien voor twee te plaatsen.
Niet "nieuw", maar nieuwer schreef ik toch... en dat is natuurlijk een bewuste woordkeuze.
Mijn eerste rijbewijs haalde ik toen ik 2 weken 18 was... :D Dat is nu ruim 55 jaar geleden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, destijds kreeg je eerst om de 5 jaar en later om de 10 jaar een nieuwe - de verlenging tot je 70e jaar is van later datum.
Maar ja, wat weten die jongelui van tegenwoordig daar nou van... :deuk:
 
Bovenaan Onderaan