Stuurbekrachtiging kapot en DIY reparatie

geel19

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Geen idee of iemand dit nog leest, aangezien het zoveel jaar na dato is, maar toch probeer ik het gewoon.

Onze pomp van onze stuurbekrachtiging van onze fabia is stuk. Nu heb ik, misschien een domme, vraag. Ik zag de link van het duurdere broertje en hoe te vervangen enz. Maar er staat de techniek 100% hetzelfde is. Nu is mijn vraag bij onze garage zeiden ze dat de bumper er af moet. Is dit echt zo, of kan het ook op de manier die hier boven staat?

Als iemand reageert alvast bedankt!
 

IJlstra

Nieuw lid
Hallo vrienden,

Ik heb ook de stuurbekrachtigingspomp vervangen van mijn Fabia (2003). Via het internet (onderdelenzoeker) een gereviseerde pomp gevonden (360 euro). Geen brug nodig, alleen met de krik en een balk voor de veiligheid kan je overal bij. Het loshalen van de onderdelen was wel uitzoekwerk (internet). Met 4 uur werk was ik klaar.
 

Hymer

Nieuw lid
Ook problemen gehad met Koyo stuurbekrachtiging van Fabia 2004, te pas en onpas uitvallen.
unit met pomp en tank geheel gedemonteerd en print die in olie zit
bestudeerd en alle componenten en soldeer verbindingen nagegaan.
Bleek dat er soldeer verbindingen breuk vertoonden en gaven daardoor soms wel en dan weer niet verbinding.
Alle kwetsbare verbindingen opnieuw door gesoldeerd en voila het werkt weer perfect.
Sinds twee jaar geen probleem meer gehad.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

Ted

Forumguru
Even vraag aan hymer?
Zat de printplaat in de pomp? Moest de tank wel gedemonteerd worden?
 

Hymer

Nieuw lid
Hele unit demonteren om er bij te komen.

https://workshop-manuals.com/skoda/..._of_components_of_engine_pump_aggregate_koyo/

a123df4de92051475dfa016ec43ade27.jpg
 
Bovenaan Onderaan