Stuurbekrachtiging instellen.

turboturbo

Forumguru
Bedankt voor je reactie, @Ronnie. Eindelijk dus duidelijk hier over, sinds de aankoop wilde ik dit eigenlijk al regelen.... :)
Ik neem dit mee als ik langs mijn VCDS hulp ga vrijdag.

JE had je pezen gescheurd, ik hoop toch niet door hoe de stuurbekrachtiging eerst stond ingesteld?

Ik pomp mn banden altijd iets harder op waardoor de auto erg licht stuurt. Met inparkeren is dat wel prettig, maar soms mis ik een beetje feedback bij rechtuit sturen.

Ik zal eens kijken waar die nu op staat, en afhankelijk daarvan 1 of 2 standjes zwaarder proberen.
 

turboturbo

Forumguru
ALLRIDE!!!!! :super:

Ik heb vanmiddag standje '20 Sport/GTI' laten activeren, en hij stuurt een STUK lekkerder! Hij stond op '50 normaal' maar die vind ik dus al een hele tijd veels te licht.

De aanwijzingen in de post van @Ronnie klopten helemaal.

Nu heb ik veel minder dat ik het gevoel heb dat ik door de binnenbocht rol; ik krijg veel meer feedback/gevoel in het sturen, bijv. bij het knooppunt Ring A10/A1 (nabij watergraafsmeer) waarbij ik telkens het gevoel heb dat ik niet goed weet waar ik aan toe ben. Je kunt daar met 80km/u door een 70km bocht vliegen, maar ik had altijd het gevoel dat als ik ook maar 2 mm extra bijstuur, ik de macht over het stuur kan verliezen (overigens nog nooit het ESP lampje zien branden, dus het zal wel niet) dat is nu voorbij.
Maar ook het inparkeren gaat nog super gemakkelijk, ik hield er rekening mee dat ik daar misschien iets op zou moeten inleveren, maar die ervaring heb ik niet!

Happy steerin' !! :laugh:
 

darkprojectx

Forumguru
Misschien dat ik hem voor mn 17inch wielen iets lichter wil laten sturen, want dat scheelt toch wel wat in vergelijking met de 15inch wielen. Maar aan de andere kant belast je hiermee je stuurbekrachting wel meer... en daar wilde ik eigenlijk ook geen afscheid meer van gaan nemen.
 

turboturbo

Forumguru
Qua belasting van de stuurbekrachtiging: als je jezelf aanwent om alleen te sturen wanneer de wielen iets rollen (of dat consequent blijft doen als het je zo al geleerd is. Bij mij wel, als ik dat flikte zat mijn instructeur met zijn nagels in het dashboard)

'Droogsturen' is het zwaarst voor de stuurbekrachtiging, ongeacht welke stand je ook gebruikt. Zolang je dat maar vermijd zit het wel goed, denk ik. Tenslotte is het een vooraf ingestelde waarde, het is niet zo dat je de module 'overklocked' o.i.d. :)
 

kobus1960

Nieuw lid
Heel oud topic, maar aansluitend hierop. Ik heb een Fabia 1 van 2005.
Deze stuurt vrij zwaar, ik word wat ouder ;) en zou m graag wat lichter
hebben. Mijn garagist wil dit wel doen op termijn (zieken, weken vol werk),
en wil de Fabia een dag ter beschikking hebben. Geen prioriteit.

Ik zoek dus in de omgeving Dordrecht een VCDS/VAG gebruiker die de code
van de stuurbekrachtiging kan wijzigen. En zeker niet gratis!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan