Stroompedaal-klik?

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye : die functie zit toch ook al op jouw laatste paar wagens..?
Nee. Sowieso geen begrenzerfunctie aanwezig in mijn Fabia1, OC2, F2c en Leon. En laatstgenoemde was mijn eerste auto waarbij de CC (zonder A) digitaal, dus zonder gebruik van het gaspedaal, op de km nauwkeurig ingesteld kan worden.
Mijn (zojuist beantwoorde) vraag was of dat bij de begrenzer in @ertromp 's ID3 ook kan.
 

ertromp

Forumguru
Ik vind het zelf ook een onnodige functie. In de ID3 gebruik ik ook alleen maar de ACC functie.
Geen idee waar je reactie :sterretjes: (nu snap ik dus de reactie van de Leon-rijders ook beter…) op slaat maar ik praat vanuit mijn EV en ID3 ervaring en niets geen klik of kick-down dus
 
Laatst bewerkt:

AlwinKruijt

Nieuw lid
Ik heb even wat zaken getest in de afgelopen tijd.
- met mijn kop onder het dashboard (uiteraard niet op de snelweg maar op mijn oprit) kan ik het pedaal helemaal induwen en vervolgens nog een stukje verder klikken. Het is een mooie klik van een schakelaartje, niet eentje die zou duiden op een stuk plastic dat het begeeft,
- zo op je kop dichtbij je pedaal is het inderdaad niet overduidelijk robuust uitgevoerd, het heeft nogal een AliExpress beleving,
- Kick down heb ik diverse keren geprobeerd tot hilariteit van de achterbank, maar mijn ACC schakelt niet uit als ik doorklik,
- de tip dat het voor overrulen van de snelheidsbegrenser is zie ik nu pas, die zal ik nog even testen.
Wordt vervolgt
 

AlwinKruijt

Nieuw lid
Nou ik ben er uit hoor. Inderdaad zoals hemi24 eerder had gemeld is het klikje in het acceleratiepedaal een schakelaar die de snelheids begrenser deactiveerd. Ik heb het getest. Schakel bv in op 50km/u, je zult niet harder kunnen als je plankt. 'Klik'je door dan kun je wel harder, maar bij gas los springt de limitter er weer op.
Voor de cruise en predictive adaptieve cruise doet die schakelaar niets behalve geluid maken.
Waarom het bij mij zo overduidelijk klikt en in bv de ID3van ertromp niet snap ik niet.
 

hemi24

Forumguru
Waarom het bij mij zo overduidelijk klikt en in bv de ID3van ertromp niet snap ik niet.

Ik kan het ondertussen bevestigen: óók in de ID.3 werkt het net zoals in andere VAG modellen als bijv. Golf 7 of Kodiaq, met weerstand aan het eind van de slag van het gaspedaal, waar je doorheen kunt drukken.
 

ertromp

Forumguru
Weerstand heb ik ook aangegeven maar geen hoorbare of voelbare klik zoals TS eerst aangaf in mijn ID3 merkbaar. Zie post #17
 

hemi24

Forumguru
De één zal het omschrijven als weerstand waar je doorheen moet drukken, terwijl een ander het zal omschrijven als voelbare klik…

:arghh:
 

MarcoO2

Forumguru
Mwah. Dat zijn toch twee totaal verschillende zaken. Al is het maar omdat je weerstand überhaupt niet kunt horen.
 

Bakkertje

Forumguru
In mijn geval is het gedrag in de basis hetzelfde, daarnaast gaat ie in full power hybride modus als ik voorbij de schakelaar het gaspedaal intrap. (GTE modus zeg maar).
Als ik tot de schakelaar gas geef blijft ie in de gekozen stand (Elektrisch, Benzine of GTE).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan