Stroompedaal-klik?

AlwinKruijt

Nieuw lid
Vraagje,
Als ik vol gas trap dan klikt mijn gaspedaal. Ik was even bang dat er iets afbrak.
Ik heb net gecheckt (is trouwens een plastic ding dat er niet heel stevig uitziet) en hij klikt vooral als je hem iets schuin indrukt. Iemand bekend mee?
 

EdK

Forumguru
Ja hebt ik in me caddy ook en die had ik al na 3 maanden weten te breken.
Dealer melde me dat ze dit nog nooit eerder hadden meegemaakt !
En of ik niet te hard had getrapt ? Ja te hard wat is te hard ? geef altijd gas met twee voeten, maar daar moet hij toch tegen kunnen ??
Of ik de leukste was ?? nee dat was jij al !! uiteindelijk gewoon onder garantie vervangen.
En had oude mee gekregen en tsja het is echt drie keer niets en logisch dat het scheurde/brak
Nu doe ik alweer een kleine 3 jaar met dit pendaal en klikt ook.

Gooi nu wel regelmatig stofzuiger erdoorheen als ik weer eens een modderklus hebt gehad en dus de modder over gehele mat ligt
 

Pindasaus

Forumguru
Bedoel je de kickdownschakelaar?
Als je die indrukt, wordt de handmatig ingestelde snelheidsbegrenzer tijdelijk uitgeschakeld.
 

AlwinKruijt

Nieuw lid
Als het een schakelaar is verwacht ik dat die iedere keer als ik plank klikt eigenlijk. Ik ga het eens proberen op een oprit wat het doet. Je rijdt erg snel te hard bij plankgas
 

AlwinKruijt

Nieuw lid
@hemi24 O, en mag ik dan geen eigen mening hebben op feiten gebaseerd? Ik ben een man van de feiten. Als iets niet doet wat het moet doen heb je de feiten verkeerd OF het is gewoon kapot. Als hij SOMS klikt als ik met de hand op een bepaalde manier het pedaal scheef indruk is het in mijn ogen geen schakelaar. Want die moet ALTIJD schakelen. De kickdown is zover ik heb kunnen vinden alleen beschreven bij benzineautos met een automaat of DSG, niet in een EV, die heeft namelijk geen versnellingsbak die moet terugschakelen.
 

ertromp

Forumguru
Bedoel je de kickdownschakelaar?
Als je die indrukt, wordt de handmatig ingestelde snelheidsbegrenzer tijdelijk uitgeschakeld.
EV en kickdown? Handmatig ingestelde snelheidsbegrenzer overbruggen?
Geen idee waar je op reageert maar TS heeft een EV en een kickdown is ver te zoeken weet ik uit ervaring in mijn ID3.
Beste is om gezien garantie dat TS dit meldt bij zijn garage want ook al raak je pedaal schuin aan je zou geen klik moeten horen m.i.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Een EV heeft toch ook gewoon de limiet functie (snelheidsbegrenzer) op de cruisecontrol?

Daarvoor zit er dus óók bij de EV de klik van de overbrugging aan het einde van de slag van het gaspedaal..!

Waarom schieten jullie @Pindasaus af als hij dit antwoord geeft?

:arghh:
 

ertromp

Forumguru
Er wordt niemand afgeschoten.
Een kick down kent de EV niet.
En een klik heb ik nog niet meegemaakt bij ingestelde snelheidsbegrenzer. Heb al diverse instellingen geprobeerd maar die klik ervaring is er bij mijn ID3 zeker niet en verwacht bij een Enyaq niet anders.
Hopelijk reageert er een Enyaq bezitter want dan is er meer beeld voor TS.
:arghh:
 

hemi24

Forumguru
@ertromp : puur uit nieuwsgierigheid; hoe gaat dat dan bij de ID.3, als je bijv. de snelheidsbegrenzer op 70km/h hebt ingesteld en je wilt kort versnellen (zonder de begrenzer te deactiveren)?
 

Japanese Power

Donateur
Sinds 01-01 dit jaar heb ik het gaspedaal niet meer gevloerd en heb me voorgenomen relaxed te rijden wat me tot nu toe nog steeds erg goed bevalt in een EV. En on-topic: wat betreft de vraag van TS, ik herken het niet, ik heb veel het pedaal naar onderen gehad het afgelopen jaar maar nooit een klik gehoord... Denk dat TS even langs de dealer zal moeten. En verder sluit ik me aan bij @ertromp want een kickdown heeft een EV m.i. zeker niet...
 

Japanese Power

Donateur
Bijzonder dat dit issue van een afgebroken gaspedaal nergens op het hele www is terug te vinden.
Is de foto echt of gaat het hier om een social media hoax, vlug fotootje met een losse pedaal in de werkplaats, ik weet het niet.
Real of fake, ik hoop het niet mee te maken.
 

ertromp

Forumguru
@ertromp : puur uit nieuwsgierigheid; hoe gaat dat dan bij de ID.3, als je bijv. de snelheidsbegrenzer op 70km/h hebt ingesteld en je wilt kort versnellen (zonder de begrenzer te deactiveren)?
Je rijdt bijvoorbeeld met een ingestelde begrenzing van 100 km/h

f6ffe93e635122d2c86de8d742cec869.jpg


Je hebt nu de volledige slag van het acceleratie pedaal om tussen 0 en die ingestelde 100 te variëren.
Als je op "de plank" gaat met het pedaal lijk je in eerste instantie niet verder te kunnen. Snelheid blijft 100.
Schijn bedriegt als je verder trapt gaat het "zwaar" een heel klein stukje en gezien de karakteristiek van de elektromotor accelereer je enorm.
Geen klik merkbaar en zeker niet hoorbaar.
Boven de 100 wordt de ingestelde aanduiding even grijs tot je weer onder de 100 gaat en de ingestelde snelheid wordt weer wit aangeduid
 

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : je snapt de werking van een begrenzer ten opzichte van een cruiscontrol niet?

@Canon-Eye : die functie zit toch ook al op jouw laatste paar wagens..?

@ertromp : dan functioneert het in de ID.3 toch exact hetzelfde als in jouw Leon?
Dank voor de uitgebreide omschrijving trouwens..!
 

ertromp

Forumguru
Geen idee hoe het in de Leon gaat. Niet iets wat ik ooit gebruik maar op de ID3 heb ik al van alles geprobeerd
 
Bovenaan Onderaan