Striping

Weet iemand waar ik deze striping zou kunnen bestellen/laten plakken voor een redelijke prijs? (Liefts in de randstad)
Mijn vrouw, op gejut door mijn zoontje, wil van d'r citigo een soort Bumblebee maken. En ik zou haar graag willen verrassen.
 

Bijlagen

  • skoda_citigo_1_0_mpi_44kw_ambition_klima_alu_zv_3270100417228330360.jpg
    skoda_citigo_1_0_mpi_44kw_ambition_klima_alu_zv_3270100417228330360.jpg
    109,4 KB · Weergaven: 67

AndreM

Forumguru
@MacJack op internet zijn zat bedrijven te vinden die striping voor elke auto kunnen leveren.
Google op auto striping en je vind genoeg.
Verder is het plakken van een striping is heel gemakkelijk.

Maak van te voren de auto waar de striping moet komen goed schoon.
Hars van de bomen kan je goed verwijderen met een zachte doek en spiritus.

Je neemt een halve emmer lauw water met een aantal druppels afwasmiddel erin.
Je plakt van te voren schilders tape op de plaats waar de striping moet komen om de maat en lengte te bepalen.
Dan maak je het oppervlak nat met water uit de emmer, gebruik hiervoor het liefst een nieuwe spons, en maar ook de striping aan de plakzijde en je handen goed nat met water. Door je handen nat te maken plakt de striping niet aan je handen!
Dan plaats je de striping op de auto en door het water kan je de striping nog verschuiven totdat deze op de juiste plaats zit.
Dan neem je een raamwisser en veeg vanuit de midden naar buiten het water weg onder de striping vandaan.
Op deze manier heb je geen last van luchtblazen en is de striping met monteren gemakkelijk te corrigeren.
Het duurt daarna ongeveer 24 uur tot het laatste vocht verdampt is en zit de striping definitief vast.
Nadat je het bovenstaande heb uitgevoerd kan je na 24 uur de plaats rondom de striping weer in de was zetten.

Op deze manier heb ik al heel wat meter's auto's en ramen beplakt met goed resultaat.
Wil je het eerst uitproberen, haal bij de bouwmarkt een rolletje raamfolie voor een paar euro en probeer het hiermee eerst uit.
Schrik niet als het wit uitslaat, want dat is de volgende dag verdwenen.

Succes! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

rhaak1991

Forumguru
@AndreM +1
Neem ook een kwaliteitfolie. Als je, voor goedkopere folie, van mindere kwaliteit kan deze verkleuren in de zon, dof worden, uitdrogen of na verloop van tijd los gaan laten. Dit spreekt met alles wel voor zich, maar ga voor kwaliteit. Anders kan je rond de winter opnieuw plakken.
 

CDK

Forumguru
Wat nóg makkelijker is...... Gewoon naar een reclamebureau / beletteraar gaan en daar iets uitzoeken en het er op laten plakken, kost iets meer, maar gemak dient de mens ;)
 

rhaak1991

Forumguru
Helemaal makkelijk. Strakke lijnen op een bolle motorkap plakken is iets storend (weet ik uit ervaring) en heb toch al aardig wat dingen belettert. Weet je 100% zeker dat t goed is en mocht t na een maand loslaten weet je waar je heen kunt!
 

Skoda-MAN

Forumguru
@MacJack ik laat mijn zwarte zijstrepen altijd op mijn maat en idee maken en plakken door : http://www.dox.nl
in Joure. Als je zelf een idee of maat hebt dan stuur je een mail met tekeningen of foto, je vraagt de prijs en wanneer ze tijd hebben.
Je spreekt af dat je er op wilt wachten en dan kan je nog overleggen met hun of ze nog andere ideeën hebben.
Ze maken de stickers ter plaatse in alle kleuren en combinaties.
Het is een heel professionele firma.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ohja, het is wel slim om de plaats van de stickers al schoon te hebben hiermee bedoel ik glad zonder harsspikkels.
Voor het echte plakken maken zij hem zelf schoon /stofvrij.
 

Skoda-MAN

Forumguru
@AndreM @rhaak1991 Ik heb verwarring gezaaid, ik zit ook op zo'n Android ding te tikken met voorspellen. Soms zie je net te laat dat je iets verkeerd geschreven hebt.
Ik druk op "reageer", zie dat het fout is, kies "bewerken" om te herstellen en op dat moment had rhaak1991 al op de link geklikt.

Ja het is een heel goed bedrijf voor redelijke prijzen. ik rij er voor van omgeving Utrecht naar Joure en doe dat op de 2e dag dat ik de auto heb. (is meteen een leuk inrij ritje)
Als je op de 1 drukt van mijn avatar dan zie je de streep van voor naar achter lopen op mijn vorige auto (Dacia) Voor smal en breder naar achteren. Zo'n streep heb ik ook weer op mijn Skoda.
Zaterdag ging ik boodschappen doen, kom uit de winkel, staat er bijna naast mij ook een witte O3 met nieuwe kenteken. Door die streep wist ik welke van mij is :deuk:
 
Bovenaan Onderaan