MacManiac78
Forumguru
Is dezelfde als die voor de 1.2TDI.
Frustrerend gezien de vele kilometers die ik maak. 
Bij de oprit de snelweg op in z'n drie voelde ik dat er iets niet lekker ging, waarna ik mij als het ware in een trekker bevond: heftige trillingen bij normaal rijden, boven de 2500 toeren werd dit iets draaglijker door het hogere aantal omwentelingen. Moest daarmee nog stukje snelweg.. Stationair was het daarna echt net een trekker, waarbij de motor dus enorm schudde en onregelmatig liep. Auto uit/aan, dikste van het probleem weg. Later nog 250 km extreem rustig gereden zonder grote problemen, maar bij aankomst klonk de auto niet 100% fris, alhoewel het niet zo was als daarvoor.
Zijn er nog mensen die iets zinnigs kunnen zeggen over de relatie tussen het getankte en de vervuiling die het veroorzaakt?
Groet
@Elmarrr Zeker voor een kleine dieselauto zoals jouw Fabia is 346.000 km een respectabele km-stand. Dus een injector die dan problemen geeft, is naar mijn mening niet heel bijzonder (ook bij km-vreters zoals een Volvo 850/V70 komt het voor bij dergelijke km-standen). Oorzaak kan van alles zijn, bijvoorbeeld ook een afdichting in de injector die langzamerhand verpulvert door leeftijd/slijtage.
Aangezien een nieuwe tweedehands nog altijd duurder is dan wat ik nu kwijt ben blijf ik gewoon lekker rijden. Straks de auto ophalen, hopende dat alles weer in orde is.