Ik heb ook al ca. 2 jaar soortgelijke problemen. In de garage zijn de vacuum slangen gecontroleerd en is de eerste keer de gasklep gereinigd. Daarna ging het weer maanden goed. De tweede keer hebben ze een heleboel stekers losgetrokken van injectoren etc. en ook toen was het spontaan over en is het maanden goed gegaan. In beide gevallen gaf de computer geen foutmeldingen.
Daarna ben ik zelf gaan zoeken en heb zelf wel eens de gasklep van buitenaf (met de hand opendraaien en) voorzichtig zitting schoongemaakt. Daarvoor moet slang naar het filterhuis los en steker van LMMlos. Op passat net stond nog een probleem met de temperatuursensor dus daarvan heb ik de stekker losgetrokken maar verder niks gedaan.
De klep was niet vies maar het probleem was wel weer even weg. Toen het probleem terug kwam alleen de LMM steker en temperatuur sensor los gegooit, probleem weer een tijdje weg. Alleen LMM steker losgegooit, probleem weer een tijdje weg.
Omdat ik op internet geen goede berichten over de kwaliteit van de Bosch LMM had gelezen (zie
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html) een nieuwe pierburg gemonteerd (nieuwe pierburg kost 80 euro, gereviseerde bosch kost 115 euro).
Het effect was verrassend; tot dan toe sloeg de auto bij optrekken regelmatig af omdat ik "te weinig" gas gaf (en dat voor een 1800cc motor ..). Het leek of de motor gewoon regelmatig niet in de gaten had dat ik maar een piepklein beetje gas gaf. De Pierburg meet ook piepkleine beetjes lucht beter dus dat reed meteen aangenamer. Verder was het zeer aangenaam dat de auto veel zuiniger reed. Tot dan toe snapte ik niet dat een 20 klepper moderne motor niet zuiniger reed dan een 2 liter 8 klepper die ik voorheen had. In de jaren dat ik de auto al heb, heb ik al 100 derden euro's te veel aan benzine betaald. Inmiddels reed de auto alweer 5 maande probleemloos.
Tot mijn stomme verbazing heb ik deze week weer hetzelfde probleem gehad, dus ik zit sterk aan inferieure steker/contact kwaliteit te denken (wie weet heeft SKoda wat meer winst door stekkers met een slechtere spec te gebruiken).
Wellicht dat de voedingsdraden te veel van de contacten vergen. Door het vervangen van de LMM maakt die misschien weer net even goed contact maar verslechterd het contactoppervlak gaande weg.
Probeer maar eens of de auto weer even goed loopt als je de stekker een paar keer los en vast heb gemaakt.
Ik kan de stekker moeilijk openmaken om naar de contactvlakken te kijken dus overweeg om op de sloop een andere stekker te halen en die er parallel bij te zetten, kan ik uitproberen of dat wat helpt.
Suuc6 met zoeken.