Storing Start-stop, oranje motor icoon is aan

Skodaatje1980

Actief lid
Sinds gisteren vanmorgen kwam ik erachter dat het Start stop systeem niet meer werkt, voorheen werkte dit altijd wel. Toen ik zojuist van werk terug naar huis wou rijden zag ik dat het oranje motor icoontje ineens aan was gegaan en de melding kwam dat er een storing is in het start stop systeem. Ik zal volgende week de Skoda garage wel bellen hierover, want ik mag aannemen dat dit onder de fabrieksgarantie valt? ( ik heb nog 1 jaar fabrieksgarantie, auto uit begin 2022)

Mhev 1.0 e-TEC, 7 dsg

Maar kan ik nou wel gaan rijden weer, want deze dealer zit niet om de hoek maar een kleine 40km (Groningen) Ik vind het niet zo fijn dat dit lampje aan is gegaan en ben dan altijd voorzichtig. Maar als ik naar mijn eigen garage ga dan kan ik daar natuurlijk voor gaan betalen. De fabrieksgarantie is natuurlijk alleen van toepassing bij de Skoda dealer?

Hebben jullie deze storing ook wel eens gehad? Het is echt ineens zo gegaan, en ik wil natuurlijk dat het zsm weer werkt. Net een nieuwe auto (bijna nieuw) gekocht en dan deze storing :(

IMG_1761.jpg

IMG_1762.jpg
IMG_1763.jpg
IMG_1764.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
De stelregel is: oranje lampje kan je mee doorrijden. Rood is een serieuzer probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 

Skodaatje1980

Actief lid
ok goed om te weten, maar ik ben natuurlijk erg voorzichtig hiermee. Auto koste een bak met geld, en als ik nog fabrieksgarantie heb zou dit daaronder moeten vallen. Ik ga maandag Skoda wel bellen, maar op hun site kan je een afspraak maken en ze rekenen vanaf 100 eur voor het uitlezen....
 

Skodaatje1980

Actief lid
dat lijkt mij dus ook, ik bel maandag de Skoda dealer wel, in Assen/Groningen/Emmen en hopelijk kan ik ff langskomen dan. Vind het niet fijn om in een net nieuwe auto te moeten rijden met zo'n oranje lampje met vervelende storing :(
 

EdK

Forumguru
Mailen of bellen is vaak langere wachttijden
Langsgaan met een paniekverhaal over brandend lampje geeft vaak effect dat ze opeens wel een gaatje hebben om even uit te lezen.... :koffie:
 

Drukkert

Senior Member
Gerede kans dat het lampje/storing vanzelf weer verdwijnt? Zoals Tees al zegt, oranje kun je doorrijden, rood is stoppen.
Ik heb ook wel eens een kleine (oranje) storing gehad die vanzelf weer verdween.
 

Skodaatje1980

Actief lid
Ok dus oranje lampje is geen reden om paniek? Schrik altijd wel van motor lampjes, lampje gaat niet voor niets aan. En het begon dus eerst met de melding storing Start/stop en dag later toen ik weg wou rijden dat motor lampje er nog bij.

Ik heb de batterij/accu na laten checken direct na aanschaf en toen zei mijn lokale garage dat die in uitmuntende staat verkeerde dus dat kan het niet zijn.

Ik rij morgen vroeg direct naar Emmen en meld me daar, niet bellen maar gewoon heen gaan de tip die ik kreeg
 

Skodaatje1980

Actief lid
Ja gisteren avond ff en nu net ommetje wijk gedaan. Geen verandering. Motor lijkt wel normaal te functioneren kan gewoon snel optrekken.
 

hemi24

Forumguru
Probeer eens een wat langere rit, wellicht dat de accu door korte ritjes een keer goed moet bijladen.
 

Tees

Donateur
In mijn ervaring gaat MIL lampjes meestal niet vanzelf uit, behalve als het probleem zich langere tijd niet voordoet. Op sommige fouten zit namelijk een resetcounter, vaak is dat 50 of 100 starts.
 

Skodaatje1980

Actief lid
Ja dan hoop ik toch echt dat ze hem morgen toch echt even uitlezen. Vind het niet fijn om te rijden met dat soort lampjes omdat je gewoonweg niet weet wat er precies aan de hand is. Alles wat motorisch is zou onder fabrieksgarantie moeten vallen.
 

Drukkert

Senior Member
Als het lampje blijft branden wijst dat op meer dan een hikje in het systeem...
Oranje kan dan ook zomaar rood worden, spreek ik uit ervaring.

Ik wil je niet bang maken, maar ff laten uitlezen kan zeker geen kwaad!
 
Bovenaan Onderaan