Storing P2454 Fabia 1.2 TDI Greenline 2010

Beste Cordoba, ik kan wel de waarde van de MAP sensor uitlezen, deze geeft zo'n 96 kPa aan, bij stationair draaiende motor, en verandert als ik gas geef. Als dit de verschildruksensor is dan is die dus in orde lijkt me.
Verder zitten er geen storingen meer in de ECU. Ik heb nog wel een tank diesel met brandstofsysteemreiniger erin opgereden wellicht dat dat gewerkt heeft.
 

Cordoba

Forumguru
@Fabiaps De MAP-sensor (soms ook wel LMM (lucht-massa-meter) genoemd) meet de luchtdruk in de luchtinlaat van de motor. Als de motor niet draait, is er geen luchtstroming en meet je de atmosferische luchtdruk (dus de barometerstand), naar mate het toerental van de motor toeneemt vermindert de (statische) druk die de MAP meet, door de luchtsnelheid. Het verschil tussen de barometerstand en de druk die de MAP meet, is een maat voor de hoeveelheid lucht die de motor in gaat.

De verschildruk tussen de barometerstand en de MAP is dus een maat voor de ECU hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.
 
Beste Cordoba, de MAP sensor is dus niet de sensor uit storing P2454 als ik het goed begrijp. Is er een andere benaming voor deze uitlaatgassensor? Raar dat ik geen actuele meerwaarden kan vinden in de ECU via de Delphi tool...
 

MacManiac78

Forumguru
Wisseldruksensor of verschildruksensor. Mogelijk de sensor behorend bij het roetfiltersysteem: onderdeelnummer 059 906 051C. Die van Bosch is te koop vanaf €31,98
Onderdelenstore24.nl
 

oco1979

Forumguru
Geen scheurtje in de rubberleidingen naar sensor ?
heb je ze doorgeblazen met lucht ?
Kan ook vuiltje in zitten,waardoor meetbereik niet klopt
 

MacManiac78

Forumguru
Verschildruk of wisseldruksensor zit op meerdere plaatsen. De LMM meet luchthoeveelheid, temperatuur en lichtvoetigheid van de aangezogen lucht om zo de juiste hoeveelheid brandstof in het mengsel te krijgen. De wisseldruksensoren (hoge en lage druk sensor) zitten op de rail en op het roetfilter.
 
Bovenaan Onderaan