Eltjo
Forumguru
Net 70 km gereden en toen ging tijdens het rijden de gloeispiraal knipperen. Daarna trok de 2.0TDI CFFB motor niet meer.
Codes zijn uitgelezen met universeel apparaat;
P0113 Temperatuursensor voor inlaatlucht - G42 signaal te hoog
P0238 Turbo / Superboost Sensor A circuit hoge input.
Deze codes zijn gewist waarna de knipperend spiraal bleef staan zonder dat de motor weer gestart was.
Na starten en klein stukje rijden kwam er het het "lampje" motormanagement / noodloop storing bij dat continue brandde.
Zo ben ik de 70 km weer terug gereden. Auto rijdt ok. maar trekt dus erg erg slecht in noodloop en met knipperende gloeispiraal.
Thuis heb ik nog niet kans gekregen om nog een keer uit te lezen met VCDS (oude PC start niet meer op).
Grofweg 100 dkm is de auto getuned en 40 dkm terug is 1,5 jaar geleden de EGR vervangen, verder is er nooit iets bijzonders geweest aan de motor en reed de auto voordat de lampjes gingen branden prima.
Hebben jullie enig idee waar te beginnen? (behalve op dit forum dus?)
Codes zijn uitgelezen met universeel apparaat;
P0113 Temperatuursensor voor inlaatlucht - G42 signaal te hoog
P0238 Turbo / Superboost Sensor A circuit hoge input.
Deze codes zijn gewist waarna de knipperend spiraal bleef staan zonder dat de motor weer gestart was.
Na starten en klein stukje rijden kwam er het het "lampje" motormanagement / noodloop storing bij dat continue brandde.
Zo ben ik de 70 km weer terug gereden. Auto rijdt ok. maar trekt dus erg erg slecht in noodloop en met knipperende gloeispiraal.
Thuis heb ik nog niet kans gekregen om nog een keer uit te lezen met VCDS (oude PC start niet meer op).
Grofweg 100 dkm is de auto getuned en 40 dkm terug is 1,5 jaar geleden de EGR vervangen, verder is er nooit iets bijzonders geweest aan de motor en reed de auto voordat de lampjes gingen branden prima.
Hebben jullie enig idee waar te beginnen? (behalve op dit forum dus?)
Laatst bewerkt: