Columbus Storing in navigatie

Dag allen,

Na het voorstel topic toch ook maar meteen even een topic aangemaakt.
Mijn Columbus in mijn Skoda combi 2014 geef een foutmelding als ik de navigatie wil inschakelen of traffic wil gebruiken.

Gisteren is wel Green menu geactiveerd maar er zijn m.i. verder geen noemenswaardige wijzigingen geweest.

Heb gisteravond nog een update van de kaarten kunnen doen maar ook hierna geeft hij nog deze melding.
Heeft iemand nog opties?
Dank alvast
 

Bijlagen

  • IMG_20200816_062026.jpg
    IMG_20200816_062026.jpg
    2 MB · Weergaven: 67
D

Deleted member 18345

Is de storing spontaan ontstaan of heb je iets geupdated in je multimedia? Het wil nog wel eens voorkomen dat na een update o.d. een functie wegvalt, deze moet dan vrijgegeven worden bij de dealer of je navikaartgegevens is niet juist..

edit: ik zie dat green menu geactiveerd is. Heb dit nooit gedaan maar het kan zijn dat je navigatiefunctie weg is gevallen op de een of andere manier. Ik zou eerst je navigatiekaart aan de dealer geven, deze doen gratis updaten (mijn dealer wel tenminste) als dat niet helpt dan kan je navigatiefunctie weg zijn gevallen dan dient deze opnieuw vrijgegeven te worden denk ik..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je antwoord. Hoe geef ik die naviekaart dan aan de dealer? Staat dit niet op de HDD van het systeem? Het lijkt erop dat hij het onderdeel navi en trafic niet kan benaderen. Vorige week wel de kaarten geupdate middels officiële update portal. Dit ging goed en heeft gewerkt.
 

hemi24

Forumguru
Is dit wel een foutmelding?
Of is dit gewoon de melding dat hij het opslagmedium heeft gedetecteerd waar de kaartupdate op staat?
M.a.w. rijd je nog rond met de SD kaart of USB stick met de kaartupdate..?
 
D

Deleted member 18345

Oh je hebt columbus. Ik zou naar de dealer gaan en vragen om een update. Deze hebben een sd kaart voor 2020 en steken in de sd kaart ingang. Download gaat dan via de sd kaart. Zoals je aangeeft heeft deze een harde schijf. Het beste is om dit eerst uit te sluiten. De dealer zal echt geen kosten vragen hiervoor verwacht ik (althans, mijn dealer vraagt nooit kosten om een update omdat de sd kaart als een werkplaatsgereedschap dient en deze hebben ze altijd voorhanden) De update van een columbus kan wel 1-1.5 uur duren
 

Canon-Eye

Forumguru
mijn dealer vraagt nooit kosten om een update omdat de sd kaart als een werkplaatsgereedschap dient en deze hebben ze altijd voorhanden
Volgens die redenering zouden alle reparaties waarvoor in de werkplaats voorhanden werkzaamheden gebruikt worden, kosteloos uitgevoerd worden. Lijkt me geen lang houdbaar verdienmodel...

Heb jij niet gewoon "gratis" updates meegekocht met je (m.i. veel te duur betaalde) inbouwsysteem? Of een erg aardige dealer, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Dit geldt lang niet voor iedereen overigens - nog niet zo heel lang geleden betaalde je ook al de hoofdprijs voor zo'n ding als optie en dan kon je daarna periodiek nog eens €199 aftikken voor een bij verschijning reeds verouderde update.
 
Ik heb de nieuwste kaarten gedwonaload. Middels de code op mijn voorruit. Alles wederom geupdate en dat leek goed te gaan echter nog wel steeds de melding. Doet de dealer niet precies hetzelfde dan?
 
D

Deleted member 18345

@Canon-Eye Ik wil geen reclame maken weet niet of het mag, maar het is een super fijne dealer waar ik mij meteen thuisvoelde. Kaart Updates zijn altijd gratis geweest, behalve van de RNS 315(Amundsen+) die ik op mijn oude fabia had. Voor de nieuwe generaties MQB/MIB platform heb ik voor mijn oude golf 7 benzine en nu mijn octavia rs kosteloos laten updaten. Doen ze voor de service. Het kost ze ook niks, het enige wat ze doen is de sd kaart in de auto stoppen en doorgaan met hun werk tot de update klaar is. En bij de overige modellen zetten ze enkel bestanden over op jouw sd kaart mocht je geen HDD hebben.
 
D

Deleted member 18345

Wat je nog kunt doen is de ronde volume en menu knoppen beiden 15 sec ingedrukt houden (reset) en dan weer kijken wat er gebeurt
 
Ook zojuist gedaan. Geen effect. Vreemde is dat ik bij aandoen auto en systeem al de melding krijg please insert SD card.
 

EdK

Forumguru
Heb je de lock weer op de SD kaart gezet ???
Als die un lockt is dan wil de navi ook wel eens gek doen..... en de kaart niet zien..
 
Helaas ook niet. Op een of andere manier denk ik dat hij de hdd (Navi) kaarten niet ziet. Mss ergens een verwijzing naar sd kaart ipv interne hdd??
 
D

Deleted member 18345

Ik denk toch dat het navigatiesysteem vrijgegeven moet worden of de gegevens op de kaart klopt niet meer. Maar vind het raar dat er staat: “ een opslagmedium met geldige navigatiegegevens”.

Normaal gesproken zou er moeten staan: “een opslagmedium met geldige navigatiegegevens plaatsen”. “plaatsen” ontbreekt bij jou.
 
D

Deleted member 18345

Het kan vele oorzaken hebben. Toch vermoed ik dat of de kaartgegevens alsnog niet kloppen of het navigatiesysteem moet vrijgegeven worden
 
D

Deleted member 18345

Ik zou gewoon opnieuw updaten met de juiste gegevens (wel zeker van zijn dat het klopt) en zo niet dan moet het vrijgegeven worden met ODIS (dealer)
 
Bovenaan Onderaan