Storing binnenverlichting

Iv0vr

Lid
De module voor de interieurbewaking is naar mijn idee het lastigste los te krijgen.. Dit moet wel een beetje met beleid. Verder is het prima te doen.

En mocht je afvragen wat er in het gat zit waar eigenlijk de knop voor je zonnedak zit, dat is de schakelaar voor mijn Aftermarked Webasto zonnedak .
 

hemi24

Forumguru
Koop volgende keer een oude taxi daarin wordt de schakelaar na iedere rit gebruikt om de centen te tellen hahahaha...zal er wel weer iets anders stuk gaan omdat het juist vaak gebruikt wordt....

Hahaha, juist niet want taxi-voertuigen hebben een extra knop voor de verlichting...

:maakmegek:
 

Eltjo

Forumguru
Spanning blijft 12VDC.

Stroom moet minder zijn door LED's. Ik heb bij T10 LED lampjes ca. 85 mA gemeten. Tenzij de LED lampjes slecht zijn en ineens veel meer stroom trekken, zal het niet daardoor gekomen zijn.
Een 3W gloeilampje vraagt 3W / 12V = 0,25 A, 5W lampje dus 5W / 12V = 0,42 A.
Oftewel een LED gebruikt een stuk minder stroom.

Het probleem zal door slecht contact in de schakelaar zijn ontstaan, die is tenslotte half verkoold. Zie mijn bericht #17 hierboven.
 

haassie

Forumguru
Probeer nu die unit uit de hemel te verwijderen...iemand noemde twee schroeven maar zie ze niet
 

Bijlagen

  • 9A7C9E7B-E414-4C8B-A8CD-9DD000F12B99.jpeg
    9A7C9E7B-E414-4C8B-A8CD-9DD000F12B99.jpeg
    126,8 KB · Weergaven: 35

Duijzer

Donateur
Zijn dat geen schroeven, boven de knopjes? Zo te zien zit hij aan de onderzijde (foto), achterzijde console met pennetjes vast geschoven dus zal er aan de voorzijde iets geschroeft of geklikt zitten.
 

haassie

Forumguru
Uiteindelijk het geheel eruit gekregen. Het contact van de schakelaar lijkt versleten. Op de deurstand gaat het licht aleen branden wanneer ik er een geleidend voorwerp tussen stop (tussen schakelaar en contactpunt) en een beetje beweeg, het ziet er een soort van verbrand uit(zwarte aanslag). Het betreft de 3 standen schakelaar.

Zal dus ook op zoek moeten naar een andere print met schakelaar!....nog maar eens kijken of opdam nog wat heeft met beige schakelaars.
 

haassie

Forumguru
@Iv0vr aangezien ik een beige interieur heb vraag ik me af of je de kapjes van de schakelaar over kunt zetten? Weet jij dit? Zie voorlopig alleen sloopautos met een grijs interieur...
 

EdK

Forumguru
En de contacten even schoonmaken en iets verbuigen zodat ze weer goed contact maken ?
Is dat geen optie ?
Kan er alleen maar beter van worden, is nu toch al slecht...
 

haassie

Forumguru
Heb ik geprobeerd maar werkte niet! Schoongemaakt, contactspray, contactje proberen te buigen...helaas! Het is net of contactpunt op de printplaat ontbreekt...of is weggevonkt. Was zwart!

Als ik nou die kapjes van de schakelaars over zou kunnen zetten dan doet interieurkleur van een donorauto er niet zo toe!
 

haassie

Forumguru
Inmiddels naar opdam geweest omdat daar een superb stond met dezelfde interieur kleur. Was een 2012 model en had net weer andere schakelaars. Shit! Ernaast stond een octavia (licht grijs int) die wel dezelfde module had alleen met een panaromadak. Dus deze maar gelijk ingepikt. Kon m kostenloos meenemen omdat ik al eens een defect kofferbak zaklampje had afgenomen a 10euro. Wat zaken overgezet (alarm en sensoren), draaischakelaar eruit en hoppa werkt weer als nieuw. Op de nieuwe print duidelijke contactpunten waar de oude gewoon verbrand is! Heb de kapjes van de grijze behouden, verschil is bijna niet zichtbaar! Op een foto zie je zelfs dat het plastic van de behuizing verbrand is.
 

Bijlagen

  • D4FB11C3-AC23-4F7D-905A-03A8105E1BA0.jpeg
    D4FB11C3-AC23-4F7D-905A-03A8105E1BA0.jpeg
    708,2 KB · Weergaven: 62
  • image.jpg
    image.jpg
    714,5 KB · Weergaven: 62
  • image.jpg
    image.jpg
    737,4 KB · Weergaven: 59
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:

Iv0vr

Lid
Inmiddels naar opdam geweest omdat daar een superb stond met dezelfde interieur kleur. Was een 2012 model en had net weer andere schakelaars. Shit! Ernaast stond een octavia (licht grijs int) die wel dezelfde module had alleen met een panaromadak. Dus deze maar gelijk ingepikt. Kon m kostenloos meenemen omdat ik al eens een defect kofferbak zaklampje had afgenomen a 10euro. Wat zaken overgezet (alarm en sensoren), draaischakelaar eruit en hoppa werkt weer als nieuw. Op de nieuwe print duidelijke contactpunten waar de oude gewoon verbrand is! Heb de kapjes van de grijze behouden, verschil is bijna niet zichtbaar! Op een foto zie je zelfs dat het plastic van de behuizing verbrand is.
Ik heb precies het zelfde..!
Ook zwarte behuizing helemaal gesmolten..
 

haassie

Forumguru
Aangezien ik geen rechten heb om op/onder de “bazaar” berichten te mogen plaatsen(?) plaats ik Mn bericht maar hieronder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan