Storing bij gebruik trekhaak

EdK

Forumguru
Tsja mijn werkgever ( een hond heeft een baas ) die ziet graag dat ik een trekhaak onder de Caddy neem.
Alleen ik vind onzin daar ik geen E heb , wat hij nog steeds niet wil geloven vanwege me leeftijd en het dan automatisch E op roze kaartje hebbende ( me not )

Hi allemaal,

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Ik heb het alleen niet als ik de fietsendrager er op heb zitten. Alleen met de aanhanger en dan ook weer niet altijd. Het lijkt als ik hard op de rem druk dat hij dan in storing gaat. Mijn verlichting bleef wel werken op de aanhanger, althans bij die ene keer dat ik de auto stil had staan en het gecontroleerd kon worden.
Mijn weg-draaiende trekhaak zit vanaf de fabriek er op, mag ik dan hopen dat het goed zit aangesloten...?

Overigens lees ik ergens anders ook dat het misschien wel eens met LED-verlichting te maken kan hebben?

Het is een lease auto, dus ik kan zo naar de Skoda garage gaan, alleen heb ik nu de aanhanger niet ter beschikking.
Lastig om nu het probleem te laten zien dus.

Iemand tips?

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Overigens lees ik ergens anders ook dat het misschien wel eens met LED-verlichting te maken kan hebben?
Ik weet niet hoe "slim" een trekhaak module is, maar technisch gezien zou dat zeker kunnen. Als de aanhanger gemaakt is met gloeilampjes en men zelf LED plaatst, klopt de weerstand niet vermoedelijk. Hoe zo'n module hier mee om gaat durf ik niet te zeggen.

Als de aanhanger gebouwd is direct met LED, zal de fabrikant die extra weerstand wel hebben ingebouwd, zodat modules het verschil niet zullen merken vermoed ik.

1983jeroen

Forumguru
Led geeft zeker soms problemen op de trekhaak aansluiting. Ik heb zelf volledig Led verlichting op mijn fietsendrager en dat gaat prima.
Bij sommige andere merken geeft het wel issues, maar die zijn meestal eenvoudig op te lossen met een extra weerstand

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Thule trekhaak met volledig LED en 13-polige aansluiting heb ik nu een jaar of 10 in gebruik en heeft nooit storingen gegeven op de Fabia2 of de huidige Leon. En bij beide auto's ook nooit problemen gehad met de gewone gloeilampverlichting van af en toe gebruikte (oudere) aanhangers, of de caravan.
Blijkbaar wordt dat "ergens in het systeem" gecompenseerd, al zou ik niet weten hoe. Het werkt gewoon allemaal.

Als de aanhanger gebouwd is direct met LED, zal de fabrikant die extra weerstand wel hebben ingebouwd, zodat modules het verschil niet zullen merken vermoed ik.
De verkoper van de aanhanger heeft wel aangegeven dat hij zelf deze had opgeknapt. Met andere verlichting er in. Ik vermoed dat hij bij het testen op zijn wagen alles goed was en wellicht geen extra weerstand nodig hebben gehad.
Kent iemand in de buurt van Haarlem iemand die dit kan controleren voor mij? #durftevragen

hemi24

Forumguru
Kun je op twee manieren snel controleren:

Of jouw wagen voor een ander aanhangwagen/caravan/fietsendrager koppelen en kijken of daarmee het probleem blijft bestaan.

Of een andere (nieuwe/recente) VAG-wagen voor jouw aanhangwagen koppelen en kijken of die dezelfde storing geeft…

Als ik het zo lees, verwacht ik dat het in dit geval aan de (aftermarket) LED van de aanhanger ligt!

Bovenaan Onderaan