Hoi
@karinvg !
Leuk dat je reageert op dit topic. Wel minder leuk dat ook jij last hebt van dit probleem. Ik hoop dat jij (of jouw garage) wat aan mijn bijdrage heeft. Ik had tijdens mijn reparatie de foto's gemaakt met de intentie ze op het forum te plaatsen, dus daarom bij deze alsnog :-)
Het probleem heb ik uiteindelijk zelf kunnen oplossen en zat in de voeding van de trekhaakmodule. De trekhaakmodule zit meestal achterin, en is via een kabelboom aangesloten op de zekeringkast voorin.
Bij mij zat het stekkertje van het oranje draadje niet goed achterin de zekerkast die zich onder het stuur bevindt, waardoor deze bij trillen of het met de voet tegen de ondeugdelijk gemonteerde kabelboom aankomen tijdelijk geen goed contact meer maakte met de zekering. Hieronder een afbeelding uit de montagehandleiding van de trekhaakmodule.
Volgens mij ging het om de bovenste lichtblauwe zekering met 15A. Die zat dus wel vast in de zekeringkast, maar het stekkertje van de oranje draad aan de achterkant maakte geen goed contact.
Om achter de zekeringkast te komen moest ik de knie airbag verwijderen.
Vervolgens kan je als je de accu hebt losgekoppeld en de stekkerbomen van de zekeringkast hebt losgemaakt de zekeringkast losklikken en met veel moeite net ver genoeg draaien om bij de achterkant te komen.
Daar kon ik de haakjes van het contactje van de oranje draad goed buigen en vastklikken zodat hij niet meer uit de zekeringkast werd gedrukt.
Verder was de draadboom van de trekhaakmodule echt waardeloos geïnstalleerd. De signaaldraden waren met stekkertjes en koppelstukjes aan elkaar gemaakt, de moer waar de aarde aan was bevestigd zat los, de trekhaakmodule hing los aan de kabel te bungelen. Heb alles netjes vastgezet en alle bedrading gesoldeerd en gekrimkousd.
Maar goed, als je dit probleem dus hebt. Kijk dan eerst even of je voedingsdraden en massa deugdelijk zijn gemonteerd. De massa zit in de buurt van de trekhaakmodule achterin de kofferbak, en de plus (oranje, geel, rood) zitten voorin bij de zekeringkast.