Stoelverwarming gaat zomaar aan (en uit)

Bartsan

Nieuw lid
Goedemiddag, ik rijd een benzine gestookte, niet hybride Skoda Octavia 1 liter turbo(-tje) uit 2022, model sedan om het compleet te maken.

Eerste symptoom; Ik heb al een jaar of zo dat als ik die aanzet (op 1 streepje, niet op 2 of 3) mijn stoelverwarming veel te heet wordt, maar sinds een aantal maanden ook onderweg spontaan heet wordt. Zonder dat ik aan de knoppen kom. Passagierstoel weet ik niet, er zit zelden iemand naast me.

Tweede symptoom is dat wanneer ik 's ochtends de deur open trek, de stoel regelmatig automatisch naar voren schuift. en niet naar mijn stand, maar gewoon naar voren. Als ik te vroeg ga zitten zit ik klem tussen stuur en stoel. Helaas alleen soms, paar keer in de week, en je raadt het al, niet wanneer ik ermee naar de garage ga. Misschien alleen als mijn vrouw er de avond voor in gereden heeft, misschien omdat het stuur nog naar voren staat geschoven???

Nu wordt de stoel elke minuut of zo midden in mijn rug een aantal seconden even heel heet en dan weer niet, dat gaat continu door en bijna altijd.

Derde symptoom is dat ik het idee heb dat de auto wanneer de stoel raar doet, zelf met de alarmsystemen veel nerveuzer reageert op de plaats op de weg en wat er voor me gebeurt, maar of dat ermee te maken heeft?

Oh ja, sleutels kreeg ik nooit gekoppeld, wel herkent hij mijn sleutel en zegt hij vriendelijk Welkom Bart :-)

De garage (Thur Genderen) had geen idee, die vonden niets en de auto deed niets raars, zal je net zien, heeft alles gereset, software update, etc, de auto heeft een paar maanden netjes gedaan wat hij moest doen, maar nu is het opeens terug. Wie oh wie weet wat dit veroorzaakt?

hemi24

Forumguru
Ik ben haast geneigd om te zeggen dat je ergens een sluiting hebt in de stoelverwarming en dat lijkt me geen fijne gedachte…!
Misschien ook even goed je (brand)verzekering controleren…?

Bovenaan Onderaan