Stoelverwarming beide voorstoelen werkt niet

Highway

Forumguru
Ik heb een tijd geleden andere stoelen gemonteerd in mijn S2. Eerst had ik geen stoelverwarming, nu wel.

Ik had alles aangesloten en werkend, maar de correcte locatie van deze relais wist ik niet. Toen achter het dashbord vast gezet (tie-wrap). Door deze foto's wist ik nu waar de relais wel hoort te zitten.

Vandaag de locatie van de relais aangepast - naar waar die hoort. Stuk nieuwe kabelboom moeten maken, oude connectoren een aantal draden eruit voor de nieuwe (langere) bekabeling.

Deze relais dien je idd vanaf beneden omhoog in de bevestiging te schuiven. Andersom past niet, dan komt de relais tegen de carrosserie. Ik hen een relais van ebay gekocht (china model), functioneert prima alleen blijken de maten niet 100%. Wou er dus niet goed in schuiven.

Ik heb de plastic behuizing waar alle stekkers op gemonteerd zitten los moeten halen. Deze zit met 2 clips vast (aan de kant van de deur). Hierna kon ik de relais (met wat belijd) op zijn plaats kunnen schuiven.

Zonder het plastic behuizing eruit te halen zou dit niet gelukt zijn. Tevens kon ik hierbij alle kabels netjes weg werken.
 

ackten

Actief lid
Bedankt voor dit topic. Ik heb hetzelfde probleem. Althans dat denk ik.

Beide stoelverwarmingen doen het niet.

Vanavond dat ding eens uitgebouwd. Leek op het eerste oog gewoon ok! Net als de stekker, geen corrosie.

Wel een nieuwe besteld dus even afwachten.

Vervolgens alles weer teruggebouwd. Aangezien het zo koud is kon ik mooi even voelen of de stoelen echt niets deden. Nu lijkt het alsof op het zitgedeelte van beide stoelen rechts op het midden, gezien vanaf zitpositie, de stoelen heel iets verwarmt worden. Althans het leer wat overal erg koud en op die plek iets minder koud.

Wie heeft de gouden tip. Of zou het toch aan de computer liggen.
 

Agent327

Forumguru
Vervolgens alles weer teruggebouwd. Aangezien het zo koud is kon ik mooi even voelen of de stoelen echt niets deden. Nu lijkt het alsof op het zitgedeelte van beide stoelen rechts op het midden, gezien vanaf zitpositie, de stoelen heel iets verwarmt worden. Althans het leer wat overal erg koud en op die plek iets minder koud.

Vanaf het moment dat ik de nieuwe module had geplaatst kon in na 2-3 minuten voelen dat de verwarming weer werkt.
Dit was hes beste waarneembaar in de rug, een minuutje later voel je dat de zitting ook warm wordt.
Zo gedraagt de verwarimg zich in mijn auto iig
 

ackten

Actief lid
Ok bedankt wel gek want je zou het eigenlijk nog veel duidelijker moeten voelen of zijn die van de superb gewoon niet zo sterk. Weet jij overigens welke stekker onder de stoel van verwarming is zodat ik kan doormeten of deze überhaupt wordt aangestuurd.
 

Agent327

Forumguru
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit heb gedaan, kan me niet meer precies herinneren welke steker het was.
Hiet heb je iig het schema
 

Bijlagen

  • Stoelverwarming S2-1.pdf
    237,5 KB · Weergaven: 21

Highway

Forumguru
Stekker/connector waar je stoelverwarming in verwerkt zit, is de grote zwarte. De gele is voor de airbag, de kleine (dacht 2 draads) is voor de gordel. Te vinden onder je stoel (even kabelboom van de stoel volgen).
 

Highway

Forumguru
Hm, dat is de onderzijde van de stoel. De stekker die ik voor ogen had, zit onder de stoel in de carrosserie van de auto. Daar zitten ok de aansluitingen voor de elektrische bediening in verwerkt.

Welke aansluiting je in de stoel moet hebben kan ik je helaas niet zo vertellen.
 

EdK

Forumguru
https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 en dan via carprog2

Probeer eens via deze link je wagen en uiteindelijk je stoel te pakken te krijgen en aan hand van tekening die je dan krijgt uit te zoeken of je je juiste stekker kunt bepalen
Is ff puzzelen misschien maar vermoed dat je uiteindelijk de juiste zal vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

ackten

Actief lid
Wat schetst mijn verbazing, kennelijk nooit goed gevoeld, de verwarming doet het gewoon. Op de rug beter voelbaar dan de zitting. Van de zitting voel je het eerste vlak tegen de rug aan goed. Het voorste grote vlak niet. Als dit het is vind ik het echt een matige tot slechte stoelverwarming. Meerderen die dit erkennen?
 

Highway

Forumguru
@ackten bij mij voel ik het eerst in mijn rug. Ik heb leder / alcentara stoelen uit de elegance (dus breder bovenin). Alles van het alcantara wordt verwarmd. Laatste stukje van de rugleuning (bij de schouders) niet, maar daar kom ik toch niet tegenaan.

Van de zitting - deze wordt bij mij over het gehele alcantara deel gewoon warm.

Stoel is niet binnen 1 minuut al warm, maar binnen 5 minuten moet ik hem (ook met dit weer) echt op een lager niveau zetten anders wordt het gewoon onaangenaam warm.
 

ackten

Actief lid
Ik heb volledig leren stoelen. Wel raar dat beide stoelen hetzelfde aanvoelen. Ik krijg toch een nieuwe computer opgestuurd dus dat is het proberen waard. Ik heb echt anders geen idee.

@Highway heb jij een foto van je stoel om een beeld te krijgen wat bij jouw verwarmd is.

En wat betreft de tijd klopt het idd wel bij mij.
 

Highway

Forumguru
Let even niet op het plaatje zelf (airbag uit), maar zo kan je wel een goed idee krijgen wat verwarmd is bij mij. Het alcantara deel is verwarmd - het deel wat er op de foto doffer uit ziet.
 

Bijlagen

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 33

Chrisjemol

Forumguru
Ik heb ook leder/alcantara en idd alcantara wordt geheel warm, ook in de rug. Na 10 minuten op stand 3 moet ik hem op 2 zetten anders wordt het onaangenaam.

Mijn ervaring is dus dat ze wel degelijk goed warm worden. Maar ik heb alleen een T5 en een Passat 3bg als vergelijking. Maar deze wordt net zo warm als voorgenoemde
 

Agent327

Forumguru
Mijn referentiekader voor stoelverwarwing zijn de Volvo's 940 and Volvo 960. In beide auto's verwarmt de stoelverwarming beter dan in de Superb. Met name het oppervlak wat wordt verwarmt is groter.
Wel deel ik de ervaring met Chrisjemol dat ik na 10 minuten de verwarming moet uitzetten omdat de zetels dan te warm worden. Bij de Volvo's was dit beter geregeld. Hier een thermostaat zijn werk om oververhirring van de stoelverwarming tegen te gaan
 

tist

Actief lid
Mijn ervaring is zoals Chrisjemol schrijft heel goed dus.
Enkel op stand 3 schakel ik het niet zo snel uit, mijn ervaring is dat het op stand 3 vrij snel warm word tot misschien iets te, maar laat je het staan op stand 3 dan lijkt de warmte ietwat af te nemen tot een minder warm gevoel.
Het lijkt dat het eerst iets te word, om nadien af te nemen en naar een aangename waarde over te gaan.
Heb ook nog een andere wagen, ander merk en die gedraagt zich hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy
Bovenaan Onderaan