Stoelverwarming beide voorstoelen werkt niet

Agent327

Forumguru
In mijn Superb doet de stoelverwarming het niet voor beide voorzetels. Het zou me stug lijken dat de matjes kapot zouden zijn (Ik heb ze nog niet doorgemeten)
Ik zou graag willen wetren waar in de auto zich de electronica bevindt die de verwarming aansuurt. Ik bedoel dan niet de drukknopen op de ECC paneel.
Iemand een idee?
 

Antera

Donateur
DE sturing ervan zit of onder de stoelen of deze word via de climat control gevoed. Kans is aanwezig dat beide matten misschien wel stuk zijn. Ik zou even meten op de stekker onder de stoelen of daar spanning op staat als je hem aan zet. Zo ja dan word het bekleding verwijderen om de matten te vervangen
 

Antera

Donateur
Heb even schema na gekeken word gestuurd vanuit je climat control unit
 

Bijlagen

  • Stoelverwarming Superb 2.pdf
    561,2 KB · Weergaven: 67

oco1979

Forumguru
branden de lampjes op je schakelaars ?
Is het zowel de zitpositie als de rug die niet warm wordt. ?
 

Agent327

Forumguru
lampjes op schakelaar branden en zijn 3-ttraps instelbaar. Zowel zittingen als rugsteun worden niet warm.
Ik ga nogmaals de zekering bekijken (en nu ook doormeten). Daarna kan ik de eventuele vervolgstappen uitvoeren.
Ik houdt jullie op de hoogte
 

oco1979

Forumguru
zeker doen, beiden zoals links als rechts en boven en onder niet ga, zal het wel aan iets anders liggen dan de matten zelf.
zekering eens vervangen en kijken of er stroom op toekomt van de zekering.

Massa zeker controleren !!
 

Agent327

Forumguru
net zekering gecontroleerd, deze is in orde. Ik ga nu checken of er stroon naar de matten komt.
Wordt vervolgd
 

andrehj

Forumguru
Het schema van @Antera was voor een S2 vanaf 2008 met Climatic. Hier is ook nog het schema van een S2 vanaf 2011 met Climatronic.
 

Bijlagen

  • Stoelverwarming S2.pdf
    256,2 KB · Weergaven: 50

Agent327

Forumguru
Ben gisteren op gegaan naar de module 'J774'uit het schema, ik kon deze niet onder de stoel localiseren. Op een ander forum werd gemeld dat dit relais zich achter het kleine opbergvakje links naast het stuur bevindt. Voordat ik ga sleutelen om er bij te kunnen, kan iemand mij bevestigen dat dit relais op deze plaats is aangebracht? Mijn Superb is er een uit 2012
 

andrehj

Forumguru
@Agent327 : Je hebt niet goed gegoogeld. Als je even googlet op "Superb J774" dan kom je op dit draadje bij onze concollega's uit, waar ene Herald na veel uitzoekerij heeft uitgevogeld dat het regelapparaat van de stoelverwarming niet zoals in Elsawin staat onder de bestuurdersstoel zit, maar ergens bij het koppelingspedaal, onder het dashboard, daar waar ook de BCM zit.

Mocht je deze daar trouwens aantreffen, zou je dan een foto ervan willen maken en hier posten? Dat zou anderen in de toekomst een hoop zoekwerk kunnen besparen!
 

andrehj

Forumguru
Hm, voorgaande blijkt toch niet te kloppen. In dit draadje bij onze oosterburen is ook iemand op zoek gegaan en hij heeft onder de bijrijdersstoel, nog schuinonder de carkit een regelapparaat gevonden, onder het tapijt in een uitholling in de bodem. Geen wonder dat die regelapparaten bij lekkage altijd als eerste stuk gaan. Met foto's in deze post.
Dit regelapparaat lijkt voor de stoelverwarming van de achterbank (klopt ook met Elsawin). Onder de bestuurdersstoel zou op dezelfde plek toch echt het regelapparaat van de voorstoelverwarming moeten zitten....
Beste hint vind je in deze post.
 

Agent327

Forumguru
Net even gechecked, het relais zit inderdaad onder de bodembekleding bij de bestuurdersstoel linksvoor. Ik zal nu moeten uitzoeken hoe ik deze zonder kleerscheuren en al te veel slopen er uit kan halen.....
Wordt wel een weekend klusje
 

oco1979

Forumguru
zeker foto trekken, dat zeg meer dan duizend woorden. :thumbsup:
check zeker de massa van module,kan gerust aan stoelframe zijn,roestvorming enzo...
 

andrehj

Forumguru
Inderdaad:
this_thread_is_worthless_without_pics.gif
 
Bovenaan Onderaan